Wel of niet Scenic 2005

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Lenneej
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2013 13:49
Actief als: particulier

Wel of niet Scenic 2005

Bericht door Lenneej »

Beste,

Ik ben nieuw op dit forum en heb geen idee of dit de plaats is om mijn vraag te stellen. Ik ben van plan mijn megane 2002 in te ruilen voor een nieuwe auto. Nu is mijn oog gevallen op een Scenic uit 2005 met 77000 op de teller. Na diverse zoekopdracht toch wel wat geschrokken van de technische mankementen van de auto (ramen, bobines etc.). Wat zijn jullie ervaringen en zouden jullie zo een auto wel of niet aanraden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

dmenace
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 jan 2013 16:33
Actief als: particulier

Re: Wel of niet Scenic 2005

Bericht door dmenace »

Rij nu drie jaar in een Scenic uit 2005 en bevalt me goed, het enige probleem uit de lijst met beruchte problemen wat ik tot nu toe gehad heb is het uitvallen van mijn display. Ff googlen leverde genoeg adresjes op die dit goedkoop kunnen repareren. Verder een heerlijke ( reis) auto...
Laguna 2.0i RT => Megane Scenic 1.6i RT => Grand Scenic II 2.0 16v Dynamic => Grand Scenic III 1.6 dci Dynamic => Kadjar 1.6 dci Intens & Captur TCe 120 Signature wave...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

vink46
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 83
Lid geworden op: 16 sep 2006 16:17

Re: Wel of niet Scenic 2005

Bericht door vink46 »

Ik heb 4 jaar met een 2005 ér gereden, zonder veel problemen, daarbij na 7-8 jaar zullen de meesten zwakke onderdelen zoals ramen, bobines e.d wel vervangen zijn. controleer of de waterafvoer van de paravan(bak onder de ruitenwissers) niet verstopt is Mijd de meest luxe uitvoeringen, waar veel elektronische zaken opzitten
Verstandig: koop er één met garantie.
Renault Scenic 1.6 16V Business Line 2007
CARMINAT BLUETOOTH DVD SOUND SYSTEM

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CPTR
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1049
Lid geworden op: 22 feb 2008 19:24
Actief als: particulier
Locatie: Kalslagen

Re: Wel of niet Scenic 2005

Bericht door CPTR »

Ik heb er zelf eentje uit 2005, een 2.0 16V. Motorisch kan er weinig stuk aan gaan, alleen behoed je voor héél veel elektronische ellende met deze auto van het jaartal dat je noemt. Alleen daarvoor zou ik 'm al absoluut laten staan. Je weet nooit wat je koopt en wat al vervangen/gereviseerd is (dashboardpaneel, raam-mechanieken, bandenspanningsensoren, deursensoren, elektrische schakelaars, elektronische kleppen, ...). Daarnaast heb ik ook nog 2x elektronische problemen met de automaat gehad ...

Zoals Vink46 het al zegt, koop er een met dikke garantie of de meest basis versie (en anders: er zijn genoeg alternatieven). Succes met de keuze.
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

grandscenicman
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 jan 2011 10:28
Actief als: particulier

Re: Wel of niet Scenic 2005

Bericht door grandscenicman »

Heb zelf met een GSII gereden van 2004 , 1.9 dci dynamique de luxe 7 plaatsen met de welbekende probleemruiten die een eigen leven gingen leiden ...
Nieuwe ophangblokken voor de motor , nieuwe antenne , nieuwe weerstand ( door water aan m'n voeten) en voor het overige de gewone vervangingen van oa remblokken , distributieriem en nog wat .

De motor daarentegen was oké en zuinig....

Bij aankoop had deze 110.000 km gereden op 2.5 jaar en op 192.000 km heb ik deze verkocht omdat ik de kans had een nieuwe auto te kopen...........terug een Renault overigens ( GSIII) :lol:

Na 2 jaar deze wederom verruild voor terug een nieuwe GSIII , deze keer met 7 plaatsen .....een Privilege :wink:

Eerlijk gezegd zou ik geen auto van dat jaar (2004) meer kopen , mogelijk was 2005 iets beter :think:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PeterPuk
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2013 13:11
Actief als: particulier

Re: Wel of niet Scenic 2005

Bericht door PeterPuk »

Ik heb nu een Grand Scenic 2.0 16V uit 2006, staat nu 121000 kg op de teller.
Eerst wat terughoudend over de vele 'verjaardagspraatjes' over Renault. Een vriend van me rijdt al jaren Renault zonder problemen, dus toch maar de stap gewaagd, en hij bevalt eigenlijk heel goed. Omdat ik vaak met een volle auto zit en een caravan heb, heb ik wel zwaardere achterveren laten plaatsen.
Ik heb ook naar andere auto's gekeken, o.a. de Opel Zafira, maar de Grand Scenic was gewoon ruimer.
Laat je ook niet helemaal gek maken door wat je op internet ziet staan. Meestal zetten mensen alleen de 'slechte' verhalen op internet. Dit zie je bij andere merken ook. Weet dat de meeste mensen gewoon wél tevreden zijn, anders had het merk geen bestaansrecht. Ieder model heeft plus en minpunten.
De Scenic heeft mij in ieder geval positief verrast en is wat mij betreft gewoon een goede auto.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Wel of niet Scenic 2005

Bericht door mechanic »

Zijn prima auto's, en zoals gezegd gaat bij elk merk wel wat defect.
Veel onderdelen die bij de dealer duur zijn, zijn elders goedkoop te verkrijgen. Fijne reisauto's. Veel garantie's dekken ook niet alles.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

grandscenicman
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 jan 2011 10:28
Actief als: particulier

Re: Wel of niet Scenic 2005

Bericht door grandscenicman »

PeterPuk schreef: Meestal zetten mensen alleen de 'slechte' verhalen op internet. Dit zie je bij andere merken ook. Weet dat de meeste mensen gewoon wél tevreden zijn. Ieder model heeft plus en minpunten.
De Scenic heeft mij in ieder geval positief verrast en is wat mij betreft gewoon een goede auto.
Mijn buur had een nagenoeg identieke wagen , ook van 2004 met ongeveer dezelfde problemen als ik ..toeval ?? :think:

Heeft uiteindelijk z'n auto opgereden , hoewel : onderweg van a naar b kwam er overal rook tevoorschijn en was ie genoodzaakt om een andere wagen te kopen..........een Citroën deze keer ( C8 )
( de GSII had zelfs nog geen 120.000 km )

Bij elk merk ga je wel iets "slecht" vinden , hangt veel af van hoe je rijstijl is , de onderhoudsbeurten , warmrijden al dan niet , enz... :wink:

In jouw geval ( = voor TS ) hangt dus veel af van de vorige eigenaar....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Harm
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 632
Lid geworden op: 30 nov 2011 20:04
Actief als: particulier

Re: Wel of niet Scenic 2005

Bericht door Harm »

Geef 'm desnoods een aankoopkeuring bij ANWB of TUV als je het niet vertrouwt. Daarnaast kun je veel dingen al zelf ontdekken tijdens een uitgebreide proefrit, zorg dat je gewoon alles uitprobeert: alle ramen afzonderlijk openen, deuren (als keyless entry) elk afzonderlijk vergrendelen en openen, gaat alles op slot als je met de afstandsbediening de auto op slot hebt gedaan, doet de airco het goed etc, etc. Dan hou je wellicht al een lijstje over met zaken die bij aankoop verholpen moeten worden. En als het lijstje te lang is lekker naar een andere auto kijken, er zijn er genoeg.

Succes!
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

lagerwaard
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 129
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:12
Actief als: particulier

Re: Wel of niet Scenic 2005

Bericht door lagerwaard »

Het zijn goede wagens , trouwens slechte auto's worden niet meer gemaakt.
Ze hebben wel één groot probleem en dat is het dicht slibben van het paravanwater (voorruit enz.)
Dat moet je goed in de gaten houden, als die gaten verstopt zijn loopt het water naar binnen in de auto.
Met als gevolg een hoop electrisce ellende.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

grandscenicman
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 jan 2011 10:28
Actief als: particulier

Re: Wel of niet Scenic 2005

Bericht door grandscenicman »

lagerwaard schreef:Ze hebben wel één groot probleem en dat is het dicht slibben van het paravanwater
Dat moet je goed in de gaten houden, als die gaten verstopt zijn loopt het water naar binnen in de auto.
Met als gevolg een hoop electrisce ellende.
Heeft mij +- 26 maand geleden 300 € gekost op die GSII en toen werkte ie terug als vanouds.... :wink:
Zowat alles kan je laten maken , maar iedereen vermijdt dit liever.... :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Karrie44
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 sep 2013 19:04
Actief als: particulier

Re: Wel of niet Scenic 2005

Bericht door Karrie44 »

Wij rijden 4 jaar een Scenic 2.0 Dynamique van 2005, zonder problemen, het enige wat we gehad hebben was dat de ruitenwissers ermee stopte tijdens een rit dat was erg schrikken, dat werd verholpen bij de dealer en voor de rest geen rarigheid gehad, dus ik zou zeggen geef hem een kans. succes.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mjdaane
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2013 23:57
Actief als: particulier

Re: Wel of niet Scenic 2005

Bericht door mjdaane »

Er is een modificatie tegen het dichtslibben van de paravanwater. Het probleem is nl dat er gemakkelijk bladeren langs de zijkant van het ruitenwisser rooster in de paravanwater bak kunnen komen. En die verstoppen de afvoer waardoor de bak vol water loopt en gaat overstromen. Hierdoor komt er water langs elektrische stekkers en krijg je storingen. Nu is er een modificatie die bestaat uit schuimrubberen flapjes die beide zijkanten geheel doen afsluiten. Mijn neef werkt al jaren bij de Renault en heeft onze Scenic II 1.9dci in onderhoud en die heeft deze modificatie gedaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bazje
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 nov 2011 16:04
Actief als: particulier
Locatie: roermond

Re: Wel of niet Scenic 2005

Bericht door bazje »

Wij hebben nu een GS uit 2004 en rijden hier al bijna 2 jaar in rond.
Gekocht met een dikke 150.000 km op de teller en inderdaad al enkele reparaties gehad.
Wij zijn tweede eigenaar en ik heb het onderhoudsrapport van de dealer garage van de eerste eigenaar opgevraagd en toegestuurd gekregen.
Vele (bijna alle) punten die hier op het forum voorbij komen waren al aan de hand geweest en dat gaf wel een goed gevoel.
Ook dat de auto zijn doel perfect dient, geeft een goed gevoel.
Lekker de ruimte, niet te zuinig in accessoires en een luxe uitvoering.
Wij hebben er in de bijna twee jaar niet veel meer aan gehad dat alle andere tweedehands auto's die wij gereden hebben en dat geld ook voor de euro's die wij er per jaar aan moeten uitgeven.
Natuurlijk zul je veel storingen op het internet tegenkomen, maar het blijft ook een tweedehands auto natuurlijk. Als je de onderhoudshistorie kunt achterhalen en een juiste garantie kunt bedingen, rijd je echt een heerlijke auto!
Huidig: Grand Scenic 2.0 16V privilege luxe (2004)

Ex: Visa, Kadett, Corolla, Xantia Break

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

cubebikes
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 nov 2013 12:26
Actief als: particulier

Re: Wel of niet Scenic 2005

Bericht door cubebikes »

Stemt niet heel hoopvol...als potentiële aankomende Scenic-rijder....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht