Nieuwe Renault rijder met technische vraag
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 04 aug 2013 09:03
- Actief als: particulier
Hallo allen !
Ik ben, sinds kort, de bezitter van een Renault Megane Scenic 2.0-16v automaat uit 2001, de Prestige uitvoering.
De auto is mooi ruim, rijdt heerlijk 100-130km/uur, zit lekker, is luxe enz. Echter heb ik een drietal vraagjes:
1) Het valt mij op dat als ik het gas los laat (vanuit een rijdende positie) de motor snel (een stuk sneller dan mijn vorige autos met automaat) "wegvalt". Daar bedoel ik mee dat je merkbaar voelt in het gaspedaal dat de motor snel terugvalt naar een laag toerental, dit merk je echter ook in de auto die lichtjes voorover helt op dat moment. Als ik een kruising/verkeerslicht/rotonde nader en het gas loslaat gebeurt dit altijd. Als ik dan, al rijdend, het gas weer indruk "schokt" de auto, alsof ...tja..wellicht de motorrubbers oid niet goed zijn (?). Mijn vorige autos , bij loslaten van het gas, reden allemaal lekker uit en rolde nog een stuk door. Is dit door afstellen evt te verhelpen ?
De motor loopt prima stationair, de remmen zijn goed, de wielen draaien makkelijk rond.
2) Deze uitvoering beschikt ook over stoelverwarming. Wanneer ik die inschakel gaan netjes de lichtjes branden op de knopjes (2 knopjes, een per stoel) maar ik voel geen enkel verschil in de stoeltemperatuur. Doe ik iets fout ?
3) De fusekogel rechtsvoor moet vervangen worden, hoeveel zou dit moeten kosten ?
Alvast vriendelijk bedankt !
Bearsum
Ik ben, sinds kort, de bezitter van een Renault Megane Scenic 2.0-16v automaat uit 2001, de Prestige uitvoering.
De auto is mooi ruim, rijdt heerlijk 100-130km/uur, zit lekker, is luxe enz. Echter heb ik een drietal vraagjes:
1) Het valt mij op dat als ik het gas los laat (vanuit een rijdende positie) de motor snel (een stuk sneller dan mijn vorige autos met automaat) "wegvalt". Daar bedoel ik mee dat je merkbaar voelt in het gaspedaal dat de motor snel terugvalt naar een laag toerental, dit merk je echter ook in de auto die lichtjes voorover helt op dat moment. Als ik een kruising/verkeerslicht/rotonde nader en het gas loslaat gebeurt dit altijd. Als ik dan, al rijdend, het gas weer indruk "schokt" de auto, alsof ...tja..wellicht de motorrubbers oid niet goed zijn (?). Mijn vorige autos , bij loslaten van het gas, reden allemaal lekker uit en rolde nog een stuk door. Is dit door afstellen evt te verhelpen ?
De motor loopt prima stationair, de remmen zijn goed, de wielen draaien makkelijk rond.
2) Deze uitvoering beschikt ook over stoelverwarming. Wanneer ik die inschakel gaan netjes de lichtjes branden op de knopjes (2 knopjes, een per stoel) maar ik voel geen enkel verschil in de stoeltemperatuur. Doe ik iets fout ?
3) De fusekogel rechtsvoor moet vervangen worden, hoeveel zou dit moeten kosten ?
Alvast vriendelijk bedankt !
Bearsum
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 06 mei 2025 09:18
- Contacteer:
Re: Nieuwe Renault rijder met technische vraag
1] Weet niet zeker of het met de Scenic2001 ook zo is, maar voor wat ik mij kan herinneren is wanneer je het gas pedaal boven de 1500 omw/min loslaat, de benzine gewoon 'afgesloten' wordt (nou ja, blijft nog wel lopen, maar krijgt niet meer benzine dan nodig is voor stationair lopen)
Dat is dus stevig afremmen op je motor.
2] Zal even duren voordat de temperatuur van de stoelverwarming voelbaar is, mits de draden daarvan nog heel zijn, natuurlijk
3] -- geen flauw idee.
Dat is dus stevig afremmen op je motor.

2] Zal even duren voordat de temperatuur van de stoelverwarming voelbaar is, mits de draden daarvan nog heel zijn, natuurlijk

3] -- geen flauw idee.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Hide post links |
-
Met dank !
Is er toevallig een lid die in de buurt van (20 km) leiden woont en er eens naar zou kunnen kijken ?
Leef, helaas, van een uitkering, moet wel op de kleintjes letten.
Is er toevallig een lid die in de buurt van (20 km) leiden woont en er eens naar zou kunnen kijken ?
Leef, helaas, van een uitkering, moet wel op de kleintjes letten.
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Laatste bezoek: 25 jul 2018 16:54
De stoelverwarming gaat alleen aan als de temperatuur buiten onder de 7 graden is. Meneer Renault bepaalt wanneer je je billen mag warmen
Die kogels waren uit mijn hoofd rond de 100 euro bij de Kwikfit. Kan ik een paar tientjes naast zitten. Bel ze anders even, dan heb je snel een precies antwoord.

Die kogels waren uit mijn hoofd rond de 100 euro bij de Kwikfit. Kan ik een paar tientjes naast zitten. Bel ze anders even, dan heb je snel een precies antwoord.
Hide post links |
-
Super, thnx voor de info !
Nu nog dat wegvallen, het rijdt niet lekker...kijken of kwikfit weet hoe/wat
Bear
Nu nog dat wegvallen, het rijdt niet lekker...kijken of kwikfit weet hoe/wat
Bear
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Dat wegvallen kan ook te maken hebben met een sterk vervuild gasklephuis.
mvg WillemS
mvg WillemS
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut