kraakgeluid uit dak, volgens Renault gefaalde puntlas
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 14 aug 2017 11:50
- Actief als: particulier
kraakgeluid uit dak, volgens Renault gefaalde puntlas
Ik rijd momenteel in een Renault Megane Estate van nov 2012. Nu heb ik sinds enkele maanden krakende geluiden bij het linker voorportier. Na veel gezoek (zelf) en een bezoek aan de dealer voor de 30.000km beurt is gebleken er in mijn B-stijl schijnbaar laspunten niet goed of los zijn. De dealer werd hierover geïnformeerd door de importeur. Het zou een 'bekend' euvel zijn.
Men schijnt een 'ingrijpende' operatie te moeten uitvoeren waarbij deze laspunten in deze B-stijl worden hersteld.
Het kraakgeluid manifesteert zich voornamelijk bij optrekken en afremmen alsmede bij het op en afrijden van drempels ed en je hoort het ter hoogte van het linker oor.
Heeft iemand dit euvel al gehad of is hier bekend mee? Indien ja, wat heeft men precies gedaan om het te herstellen? De werkplaats chef vertelde mij dat de auto tevens de maar de spuiterij moest. Ik kan me goed voorstellen dat je om te puntlassen het metaal blank moet maken, maar ik heb nu even geen idee van de omvang van de spuitwerkzaamheden. Was beetje overdonderd door bericht en heb hierdoor niet doorgevraagd. Ik bel ze morgen nog even en zal dit bericht verder bijwerken.
Alvast bedankt!
Men schijnt een 'ingrijpende' operatie te moeten uitvoeren waarbij deze laspunten in deze B-stijl worden hersteld.
Het kraakgeluid manifesteert zich voornamelijk bij optrekken en afremmen alsmede bij het op en afrijden van drempels ed en je hoort het ter hoogte van het linker oor.
Heeft iemand dit euvel al gehad of is hier bekend mee? Indien ja, wat heeft men precies gedaan om het te herstellen? De werkplaats chef vertelde mij dat de auto tevens de maar de spuiterij moest. Ik kan me goed voorstellen dat je om te puntlassen het metaal blank moet maken, maar ik heb nu even geen idee van de omvang van de spuitwerkzaamheden. Was beetje overdonderd door bericht en heb hierdoor niet doorgevraagd. Ik bel ze morgen nog even en zal dit bericht verder bijwerken.
Alvast bedankt!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31
Re: kraakgeluid uit dak, volgens Renault gefaalde puntlas
Je hebt volgens mij recht op garantie
http://www.renault.nl/services/diensten ... -garantie/
Dus het is kosteloos en als ik het goed heb krijg je vervangend vervoer
Ik zou wel de diagnose laten vastleggen door Renault
http://www.renault.nl/services/diensten ... -garantie/
Dus het is kosteloos en als ik het goed heb krijg je vervangend vervoer
Ik zou wel de diagnose laten vastleggen door Renault
Hide post links |
-
@Demi; for the record, het betreft een lease voertuig, dus ik heb zelf gelukkig geen kosten. De auto is nog niet 1 jaar oud, dus garantie lijkt me ook logisch.
Ik maak me gewoon zorgen dat ze vanalles moeten doen aan een zo'n jonge auto. In de eerste week was ik hem ook al 5 dagen kwijt vanwege een motorstoring.
MAar als iemand iets kan verhelderen aan het probleem hoor ik het graag!
Ik maak me gewoon zorgen dat ze vanalles moeten doen aan een zo'n jonge auto. In de eerste week was ik hem ook al 5 dagen kwijt vanwege een motorstoring.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Je hebt geen keus, blijf je ermee rijden dan gaat de boel verder kapot/scheuren.
Gewoon de wagen inleveren, Renault heeft hier vast een OTS code Rood voor en dit moet volgens de speciale procedure van Renault hersteld worden. Alle kosten zijn voor Renault, echt ze nemen dit serieus hoor.
mvg WillemS
Gewoon de wagen inleveren, Renault heeft hier vast een OTS code Rood voor en dit moet volgens de speciale procedure van Renault hersteld worden. Alle kosten zijn voor Renault, echt ze nemen dit serieus hoor.
mvg WillemS
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31
Ik denk dat de enige die je helderheid kan verschaffen de dealer is, niet te lang wachten en het laten maken door hun.Frank Wiersma schreef:@Demi; for the record, het betreft een lease voertuig
Hide post links |
-
Heb een afspraak voor 'reparatie' gemaakt voor volgende week woensdag en donderdag, dan gaat hij naar garage. Volgens dealer gaan ze van b-stijlen aan beide zijden bekleding verwijderen en een plaat (deel van verterking kooiconstructie) bekijken foto's naar Renault Nederland sturen. Op basis daarvan gaan ze dan laspunten bijwerken. Die opnieuw gelaste punten moeten ze dan uiteraard bijwerken en spuiten.
Ik zal het bericht updaten na de reparatie!
Ik zal het bericht updaten na de reparatie!
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Ja, tegenwoordig kan je niet zomaar wat laspunten aanbrengen. Dit dient exact volgens voorschrift te geschieden.
De materialen zijn verschillend en de laspunten zorgen voor sterkte op de gewenste punten ivm kreukelzone's e.d.
mvg WillemS
De materialen zijn verschillend en de laspunten zorgen voor sterkte op de gewenste punten ivm kreukelzone's e.d.
mvg WillemS
Hide post links |
-
Tja, dat klinkt natuurlijk allemaal heel logisch. Maar ik ben verbaasd dat er aan een nieuwe auto überhaupt gelast moet worden. Als het allemaal zo precies en nauw luistert is er toch iets misgegaan bij productie. Vreemde zaak.
Ik heb al ruim 1mln km achter de rug en al minstens 8 verschillende auto's maar dit nog niet gehad..
Ik heb al ruim 1mln km achter de rug en al minstens 8 verschillende auto's maar dit nog niet gehad..
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Het zijn tegenwoordig Robots die het vuile laswerk doen. Het komt wel voor dat er in de produktie een "hikje" is.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut