En het is geworden....

Gebruikersavatar

Topic author
RogerS
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 11
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 aug 2013 07:15
Actief als: particulier

En het is geworden....

Bericht door RogerS »

De Renault Zoe Intens in de kleur Bleu Energy.

De auto is op voorraad bij de importeur dus zodra wij een laadpaal thuis hebben kan de auto worden afgeleverd.
:D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 10
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: En het is geworden....

Bericht door renault15.17 »

Gefeliciteerd Roger. Het aftellen / wachten is begonnen.
Ik heb ook lang over bleu energy zitten denken, uiteindelijk voor bruin gekozen. Heb je nog opties (velgen) of accessoires besteld?
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
RogerS
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 11
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 aug 2013 07:15
Actief als: particulier

Re: En het is geworden....

Bericht door RogerS »

Tja de bruine had ook mijn voorkeur maar omdat mijn vrouw voornamelijk in de auto gaat rijde, heeft zij uiteindelijk de kleur bepaalt.
Wij hebben geen extra opties genomen, de intens is al redelijk compleet. Voor een hoop van de zaken die standaard op de Intens zitten kun je bij de BMW i3 nog flink bijbetalen..... Even snel geteld en dat is toch zo'n 2460 euro (zelfs afleveringskosten alsmede verwijderingsbijdrage is hoger)! Je hebt dan wel een iets luxer multimedia systeem (maar geen achteruitrijcamera).
Bij de BMW i3, zonder range extender, was ik toch zo'n 39340 euro kwijt voordat de auto voor de deur staat. Dan is de ZOE toch wel iets goedkoper. Voor het prijsverschil kan ik heel wat jaartjes de accu huren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013 14:27
Actief als: particulier

Re: En het is geworden....

Bericht door Ad van der Meer »

Gisteren heb ik mijn Renault Zoe Intense in Blanc Nacre in ontvangst genomen:

Eerste 38km mee gereden met ca 17kWh/100km. Ik rij NIET in Ecomodus op de snelweg (102km/u)


Kenteken: 3-KZB-28

Oftewel Kan Zonder Benzine :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 10
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: En het is geworden....

Bericht door renault15.17 »

Goede afkorting Ad. :D Wij hadden voor onze Zoe ook al het nodige verzonnen.
Maar de meest toepasselijke gebruiken we het meest: Krijgt Nog Stroom
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
RogerS
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 11
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 aug 2013 07:15
Actief als: particulier

Re: En het is geworden....

Bericht door RogerS »

Ad veel plezier ermee!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: En het is geworden....

Bericht door PieterZoe »

Enjoy Ad! Het is een bijzondere ervaring

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 10
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: En het is geworden....

Bericht door renault15.17 »

En Roger, hoe lang moeten jullie nog wachten?
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
RogerS
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 11
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 aug 2013 07:15
Actief als: particulier

Re: En het is geworden....

Bericht door RogerS »

Tot de laadpaal geplaatst is. Helaas door de voorwaarden van Renault is er gedwongen winkelnering bij de PlugInCompany. Zelfs een bevestiging sturen en leverdatum afgeven, nadat je de standaard installatie (!) offerte hebt geaccepteerd, duurt lang. Ik weet nog steeds niet wanneer men de laadpaal kan komen plaatsen.
Mocht je het maar zelf doen dan hing de laadpaal nu al aan de muur......

De Nederlandse dame van de PlugInCompany zou vandaag terugkomen van vakantie. Hopelijk verloopt de communicatie nu wat sneller...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013 14:27
Actief als: particulier

Re: En het is geworden....

Bericht door Ad van der Meer »

Er is geen verplichting om zaken te doen met de Plugin Company. Enigste voorwaarde is dat er een "Renault ZE compatibele" laadbox hangt.
Na een onplezierig gesprek met een ter zake ondeskundige dame van de PlugIn Company heb ik direct naar EV-Box gebeld. Inmiddels hangt het eerste laadpunt al bij de zaak en deze week komt mijn laadpunt voor thuis binnen. Mijn huisinstallateur heeft de bedrading al hangen en hoeft de laadbox alleen nog maar aan te sluiten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
RogerS
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 11
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 aug 2013 07:15
Actief als: particulier

Re: En het is geworden....

Bericht door RogerS »

Vanmiddag nog maar eens gebeld met de PlugInCompany. Na overleg met Strukton heb ik telefonisch te horen gekregen dat men a.s. vrijdag de laadpaal al kan komen plaatsen. Ik wist dat men voor een andere ZOE gebruiker op 23 augustus in zuid-limburg moest zijn, dus ik begrijp dat Strukton dat graag wilt combineren. Dan hoeft men maar 1 keer af te dalen naar het diepe zuiden. :lol:
Vorige week maandag heeft de dealer de auto bij de importeur bestelt en deze zou uiterlijk binnen 14 dagen worden afgeleverd..Als het een beetje meezit kunnen wij de Zoe over twee weken rijden.... Zo snel hebben wij nog nooit een nieuwe auto geleverd gekregen. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 15
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: En het is geworden....

Bericht door MartijnEV »

Ad, heb je bij de EV-Boxen zowel thuis als op kantoor de absolute zekerheid gekregen dat er een Type B aardlek- & foutstroomdetector in het circuit van de EV-Box zit? Die kan ofwel in de EV-Box zelf of in de meterkast zijn geplaatst.

EV-Box en andere fabrikanten stoppen er uit kostenbesparing vaak een Type A aardlek/foutstroomdetector in (A: ca 50 euro, B: ca 500 euro). Dat is bij 1-fase laadstations geen probleem.

Maar juist bij de Renault Zoe is bij een 3-fasen laadstation een Type A foutstroomdetectie niet veilig genoeg. Dit vanwege de technische opbouw van de Zoe. Die op zich heel mooi en uniek ge-engineerd is maar dus wel extra bedachtzaamheid vereist op het gebied van foutstroombeveiliging.

Overigens, de Europese (IEC) norm verplicht de Type B, maar in de praktijk blijken de fabrikanten zich daar dus helaas niet altijd aan te houden.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013 14:27
Actief als: particulier

Re: En het is geworden....

Bericht door Ad van der Meer »

Dat zit bij mij allemaal binnen in de stoppenkast en idd niet in de EV-Box.

Overigens had ik al een laadpunt aan mijn antiekwinkel hangen. Dit is een RWE EBox (3x16A) zonder toeters, bellen, aardlekschakelaars ed, maar daar laad de Zoe ook gewoon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 15
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: En het is geworden....

Bericht door MartijnEV »

Hij zal zeker laden, dat is niet het probleem.
Het probleem is de persoonlijke veiligheid (kans op schok, brandgevaar, etc. in het geval van gelijkstroomfouten in de auto).
Het 3-fasen laden van een Zoe is uitsluitend met een Type B aardlek/foutstroomdetector 100% veilig.
Ik zou dit zeker even nakijken, in de meterkast staat het als opschrift vermeld op je aardlek/foutstroomautomaat die behoort bij de groep waar de EV-Box in zit. Staat er "Type B" op: alles ok. Staat er "Type A" op: zo snel mogelijk laten vervangen door een Type B.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
RogerS
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 11
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 aug 2013 07:15
Actief als: particulier

Re: En het is geworden....

Bericht door RogerS »

Zo de laadpaal is geplaatst. Nu wachten op de dealer tot deze belt met de mededeling dat de Zoe afgehaald kan worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcoZE
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jun 2013 14:14
Actief als: particulier
Locatie: Kesteren

Re: En het is geworden....

Bericht door MarcoZE »

@ Roger, spannend hoor. Is er al een richtdatum bekend?

@ MartijnEV Ik heb begrepen dat de noodzaak van ZE Ready eis van een categorie B hoofdschakelaar veroorzaakt wordt door de ZOE. Deze kan als het laden stopt nog een lekstroom doorgeven richting de meterkast. Dit zou (volgens horen zeggen) opgelost kunnen worden met een onderdeel dat 100 euro kost, maar dat Renault desondanks niet ingebouwd heeft in de ZOE. Daardoor is de consument genoodzaakt een meterkast / laadpaal aanpassing te doen van ca 500 euro :x
Overigens zijn openbare laadpalen ook niet op deze manier gezekerd, dus daar zou in theorie dus ook het probleem kunnen ontstaan... Hoe groot is het probleem eigen waar we het hier over hebben. Ben jij wat meer technisch onderlegd en zou je daar je visie eens op kunnen geven?
Marco van Dijke Renault ZOE Intens Blanc Nacré Mei 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
RogerS
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 11
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 aug 2013 07:15
Actief als: particulier

Re: En het is geworden....

Bericht door RogerS »

@MarcoZE: Nee helaas nog niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 15
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: En het is geworden....

Bericht door MartijnEV »

De internationale normeringen (IEC) voor elektrische veiligheid bij het laden van elektrische voertuigen bepalen standaard al dat bij 3-fasen laden een Type B hoofdschakelaar/foutstroom-/aardlekdetector voorgeschreven is. Het is dus niet zo dat speciaal voor de Renault Zoe deze eis is gaan gelden. Hij geldt in het algemeen.

Wat is er dan feitelijk wel aan de hand?
- In de eerste plaats: Wat doet een aardlek-/foutstroomdetector? Deze beschermt de mens die gebruik maakt van een elektrisch apparaat tegen gevaar van elektrocutie door stromen die lopen waar ze niet moeten lopen. Bijvoorbeeld zoals we in huis tuin en keukenapparatuur kennen: als een elektrisch apparaat per ongeluk onder water zou komen te staan, dan zou je een schok kunnen krijgen als het apparaat niet geaard is. Als het wel geaard is, loopt de 'foute' stroom via de aardlekdetector, en deze slaat dan binnen 30 milliseconden af. Daardoor krijg je geen schok. In huisapparatuur is een Type A aardlekdetector voor gewone huiselijke apparaten voldoende. Type A detecteert namelijk alle soorten foutstromen (dus naast aardlek ook andere fouten) van wisselspanning (AC), én van gelijkspanning (DC) mits deze een pulserend karakter hebben.
- Omdat tot nu toe alle elektrische auto's, behalve de Zoe, een aparte AC-lader component hebben is deze lader galvanisch gescheiden van de inverter, elektromotor en batterij. Tijdens het laden is er dus geen elektrische (galvanisch) stroompad mogelijk tussen de batterij/inverter/motor enerzijds en de lader/het laadstation/het wisselspanningsnet anderzijds. Daardoor kunnen er bij auto's met aoarte lader geen niet-pulserende DC-foutstromen optreden die de Type A detector niet zou kunnen detecteren. Dus voor die auto's is Type A geen probleem.
- De Renault Zoe echter is een unieke auto onder de elektrische auto's, omdat deze geen volledige galvanische scheiding heeft tussen batterij/inverter/motor/lader. Inverter en lader zijn namelijk één en dezelfde component. Als er gereden wordt is het een inverter die de DC batterijspanning omvormt naar AC wisselspanning om de motor te laten draaien. Als er geladen wordt keert de stroom om en wordt dezelfde component een lader, die de AC spanning uit het net omvormt naar DC spanning voor de batterij. Op zich een zeer fraai stukje Franse engineering waar Renault ook patenten op heeft begreep ik, en die leidt tot lagere productkosten én een lager voertuiggewicht. En nu komt het: bij de Renault Zoe kunnen, doordat er geen galvanische scheiding is, in sommige storingssituaties wél vlakke (= niet-pulserende) DC foutstromen optreden. Een Type A detector op een 1-fase aansluiting (bijv. een thuislader) zal hier nog steeds wel netjes op reageren binnen 30 ms. Maar op een 3-fase aansluiting met Type A detector zal het mis gaan: de Type A detector zal door dergelijke DC foutstromen juist niet meer reageren en zelfs andere foutstromen ook niet meer detecteren. Potentieel levensgevaarlijk dus. Een Type B detector zal de vlakke DC foutstromen op drie fasen wél herkennen en dus ook in die situaties keurig binnen 30 ms reageren. Daarom is in de internationale normeringen voor 3-fasen laden een Type B detector voorgeschreven. Renault heeft dit niet bedacht, het staat gewoon in de norm. Dus alle fabrikanten en installateurs van AC laadinfrastructuur zouden zich hier aan moeten houden. Een Premium fabrikant zoals Mennekes zelf doet dat dan ook, en houdt zijn installateurs er ook streng aan. Maar er zijn ook partijen die zich er minder netjes aan houden. Soms uit kostenbesparing/prijsstunten (een Type A kost ca. 50 euro, een Type B ca. 500 euro), soms uit onwetendheid (de norm is er wel maar wordt niet goed gelezen of begrepen). Tot nu toe was dat ook niet zo erg omdat tot nu toe vrijwel alle elektrische voertuigen een galvanisch gescheiden lader hebben. Maar nu is de Zoe er, zonder galvanische scheiding, en gaat dit deel van de norm dus wel een rol van wezenlijk belang spelen.
- Hoe zit dat dan met ZE Ready? Sommigen vinden het de omgekeerde wereld: er zijn al internationale (IEC) normen waar alle fabrikanten zich aan moeten houden; waarom zou Renault/Veritas dan aan andere fabrikanten zijn 'eigen' aanvullende norm moeten opleggen? Dat is discussieerbaar. Feitelijk is ZE Ready eigenlijk een extra toetsing aan de normen voor elektrische veiligheid die er al zijn, niets meer. Dus naar mijn mening is het prima dat Renault met ZE Ready poogt om de elektrische veiligheid van haar klanten extra zeker te stellen.

Ik blijf dan ook aandacht proberen te vestigen op het Type B issue, omdat ook ik graag wil dat iedereen veilig kan blijven laden. De norm is er niet voor niets, of er nu wel of niet ZE Ready is, iedereen moet zich aan de norm houden.

Publieke 3-fase laadpalen van goed fabrikaat en door professionele installateurs geplaatst (en de meeste zijn dat), zijn voorzien van een Type B detector. Dus waar qua foutstroomdetectie het niet goed gedaan is, heeft men de IEC norm niet gevolgd. ZE Ready of niet.

ZE Ready regelt naast het bovenstaande overigens ook nog op niveau van het communicatieprotocol tussen paal en auto enkele zaken, maar dat is weer een hele andere discussie.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
RogerS
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 11
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 aug 2013 07:15
Actief als: particulier

Re: En het is geworden....

Bericht door RogerS »

@MartijnEV: Bedankt voor de zeer duidelijke uitleg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcoZE
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jun 2013 14:14
Actief als: particulier
Locatie: Kesteren

Re: En het is geworden....

Bericht door MarcoZE »

@MartijnEV dank je wel hiervoor. Ik ga het eens voorleggen aan mijn installateur.
Marco van Dijke Renault ZOE Intens Blanc Nacré Mei 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: En het is geworden....

Bericht door PieterZoe »

Martijn, veel dank voor je duidelijke uitleg. Ik denk dat ik recentelijk te maken heb gehad met een storing op dit vlak: mijn Zoe staat al meer dan een week bij de garage omdat ik op een avond maar liefst 4 verschillende publieke laadpalen heb uitgeschakeld op het moment dat ik mijn Zoe aansloot. Renault onderzoekt de zaak en een onderdeel moest worden geïmporteerd. Ik zal hier een apart topic aan wijden zodra alle feiten helder zijn (en ik de auto weer terug heb!). Pieter

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 10
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: En het is geworden....

Bericht door renault15.17 »

Goede uitleg Martijn.

Maar nog wel een vraagje: Kunnen jullie de technische zaken omtrent de oplaadpalen in de daarvoor bedoelde topics plaatsen. Dit was RogerS zijn topic over zijn Zoe. Er zijn topics over prive laadpunten en ook over openbare laadpunten. En wat mij betreft mag deze belangrijke technische info ook in een eigen topic. Bedankt.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 15
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: En het is geworden....

Bericht door MartijnEV »

@renault15.17 Zat ik ook al aan te denken, het was zeker niet mijn bedoeling om Roger's topic te kapen! :-) Zal morgen het stuk over laadpaaltechniek verplaatsen naar juiste topic.

Nog een kleine correctie op mijn technische uitleg: 'binnen 30 ms' moet natuurlijk zijn: 'beneden 30 mA'.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 15
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: En het is geworden....

Bericht door MartijnEV »

@renault15.17 : Verplaatsten lukt niet (lukt jou dat wellicht als moderator?), in plaats daarvan heb ik de tekst (d.w.z. de technische discussie) gekopieerd naar een nieuw topic "Veilig 3-fasen laden: ZE Ready, Type B, etc. uitgelegd": viewtopic.php?f=266&t=15662#p86515
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
RogerS
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 11
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 aug 2013 07:15
Actief als: particulier

Re: En het is geworden....

Bericht door RogerS »

Vandaag opgehaald....

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 15
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: En het is geworden....

Bericht door MartijnEV »

Mooooooi!!
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 10
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: En het is geworden....

Bericht door renault15.17 »

Inderdaad een hele mooie. Veel fijne, geruisloze kilometers gewenst.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcoZE
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jun 2013 14:14
Actief als: particulier
Locatie: Kesteren

En het is geworden....

Bericht door MarcoZE »

Mooie auto Roger! Mooie kleur zo met de blauwe accenten. Veel veilige kilometers gewenst.
Marco van Dijke Renault ZOE Intens Blanc Nacré Mei 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
RogerS
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 11
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 aug 2013 07:15
Actief als: particulier

Re: En het is geworden....

Bericht door RogerS »

Bedankt voor de positieve reacties.

Een postief punt dat ik al kan melden is dat het spraakherkenningssysteem op de ZOE beter werkt dan in onze Skoda Superb met de dure Columbus (= RNS510) navigatiesysteem. De kwaliteit van de telefoon carkit is wel weer minder dan die van de Skoda.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: En het is geworden....

Bericht door E-mission »

Carkit minder? Ik heb helder geluid, word goed verstaan. Wat is er minder bij jou dan?
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
RogerS
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 11
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 aug 2013 07:15
Actief als: particulier

Re: En het is geworden....

Bericht door RogerS »

Het geluid is wat holler, alsof je verder van de microfoon afzit. Dit in vergelijking met de Parrot Carkit die ik had ingebouwd in de vorige auto van mijn vrouw en ook de premium carkit in mijn Skoda.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: En het is geworden....

Bericht door avdvee »

IMG_0618.jpg
IMG_0622.jpg
Zo vandaag het bericht gekregen dat onze Zoe Zen gekentekend is met 3-SKB-19. Kleur Gris Neptune :clap:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 10
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: En het is geworden....

Bericht door renault15.17 »

Mooi! Dus zondag zonder HF platen een ritje maken?
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: En het is geworden....

Bericht door avdvee »

Yep, alleen heb ik geen laadpunt tot mijn beschikking dus ik ga met de diesel weer naar thuis :cry:
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: En het is geworden....

Bericht door avdvee »

Nou de kogel is door de kerk dankzij onze Almeerse vrienden van Bochane; ik kom met een benzineslurper en ga naar huis in mijn eigen elektrieke wagentje :-) Morgen komt 'ie op mijn naam en ik krijg 'em een half uurtje voor de meeting op zondag overgedragen. Veel nieuwer kan niet. En geen HF kenteken!

Omdat mijn lader pas ergens volgende week wordt geleverd moet ik wel een beetje improviseren ......
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht