Met of zonder ECO stand inrijden.
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 08 jul 2013
- Laatste bezoek: 02 sep 2014 18:57
- Actief als: particulier
Met of zonder ECO stand inrijden.
Ik rij vanaf 't begin hoofdzakelijk in de ECO-stand. Nou vraag ik me af , of dit wel juist is. Wordt de motor hierdoor niet "lui", zoals men wel eens beweerd. Wat is jullie mening?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 10 aug 2013
- Laatste bezoek: 20 aug 2013 12:40
- Actief als: particulier
Re: Met of zonder ECO stand inrijden.
Ik zelf heb de eerste 3000 km redelijk rustig gereden, max. 3500 toeren.(volgens het boekje) Maar aangezien ik het benzine verbruik wat aan de hoge kant vond heb ik contact opgenomen met de garage en deze adviseerde mij om hem wat pittiger in te rijden. Vandaar dat ik nu de ECO mode standaard uit heb staan en dan ook af en toe het toerental wat hoger laat oplopen. (bij warme motor) Indien ik zelf zuinig wil rijden zie ik overigens geen verschil in verbruik als de ECO mode aan staat.
Gr Patrick
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 08 jul 2013
- Laatste bezoek: 02 sep 2014 18:57
- Actief als: particulier
Re: Met of zonder ECO stand inrijden.
@j.bommel,bedankt voor je reactie, wat is jouw verbruik? Ik zit op zo'n 1:14 in ECO stand ( gecombineerd snelweg en binnendoor). Ga ook maar eens proberen of er verschil is zonder ECO.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: 12 feb 2005
- Laatste bezoek: 11 mar 2025 09:40
- Actief als: particulier
- Locatie: Nunhem
Re: Met of zonder ECO stand inrijden.
Motoren die "lui" worden door het inrijden is een fabeltje.
Je kunt je motor wel extra laten slijten door in het begin te hard op te trekken en te veel toeren te draaien.
Beide bevorderen het inlopen van cilinders en zuigers/zuigerveren niet en zouden zo (op termijn) tot een hoger olieverbruik kunnen leiden.
Een moderne automotor kan wél lui aanvoelen als er een tijd lang rustig mee gereden is.
Dit door het adaptieve karakter van moderne motormanagement systemen.
Maar als je met zo'n auto weer "sportief" gaat rijden is dat luie snel weer verdwenen.
Kortom de auto past zich aan op het baasje...
Je kunt je motor wel extra laten slijten door in het begin te hard op te trekken en te veel toeren te draaien.
Beide bevorderen het inlopen van cilinders en zuigers/zuigerveren niet en zouden zo (op termijn) tot een hoger olieverbruik kunnen leiden.
Een moderne automotor kan wél lui aanvoelen als er een tijd lang rustig mee gereden is.
Dit door het adaptieve karakter van moderne motormanagement systemen.
Maar als je met zo'n auto weer "sportief" gaat rijden is dat luie snel weer verdwenen.
Kortom de auto past zich aan op het baasje...

R5 E-Tech, Dethleffs Advantage 600 DS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 356 Weergaves
-
Laatste bericht door Skhayati85
-
- 6 Reacties
- 673 Weergaves
-
Laatste bericht door frankster67
-
- 2 Reacties
- 128 Weergaves
-
Laatste bericht door Joestemenke
-
- 2 Reacties
- 269 Weergaves
-
Laatste bericht door Xenomatrix
-
- 2 Reacties
- 95 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs