Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Gisteren aan Renault Nederland gevraagd wat de reden is van de vele vertragingen. Ik krijg niet echt een duidelijk antwoord, alleen de opmerking dat de Captur erg populair is en dat de vraag groter is dan verwacht. Het goede nieuws is dat de fabriek in Spanje sinds eind vorige week weer op volle toeren draait
Gisteren een telefoontje gehad van onze Renault-verkoper.
Ze hebben aldaar het bericht gekregen dat onze auto de 18e september de fabriek uit zal rollen!
Verder is er eerder deze week, of vorige week overleg geweest met Renault Nederland over de leveringsperikelen.
Blijkbaar was het zo dat wanneer de Captur's in Zeebrugge arriveren zal aldaar eerst een "nul-beurt" krijgen alvorens ze op transport naar de dealer worden gezet. Dit bleek een vertraging tot 2 weken toe op te leveren. Renault heeft nu besloten deze "nulbeurt" aldaar te schrappen en deze bij de eigen dealer te laten uitvoeren. Dit zou een tijdsbesparing van een paar weken kunnen opleveren.
Wellicht dat de voor ons geplande leverdatum, half oktober, nu ook vervroegd wordt!
Dank je Rob, ik woon in Amsterdam,+ heb hem in Velserbroek gekocht
Groeten Rob
Captur TCe 120 EDC Dynamique
Motor:TCe 120 EDC Brandstof:B
Uitrustingsniveau Automatis versnellingsbak Besteld op 17/05/2013
Pack Style
wielen in kleur Diamantee Noir
Privacy glass
Pack City Camera
Two-tone Ivoire / Noir Etoilé
Lichtmetalen wielen 17 D N
Kijk dat zijn de mooie berichten Fiba! ik hoop dat de ooievaar snel is en misschien wat ruimte heeft voor meerdere capturtjes
Captur Dynamique, TCe90, Two tone Bleu Pacifique/ Noir Etoilé.
Pack Style; Lichtmetalen wielen 17" Diamantee Noire
Pack city camera
en nog meer toeters en bellen
Orderdatum 23 juli 2013, ophaaldatum 15 november!!
Update:
Captur TCe 120 EDC Dynamique zwart dak, zilvermetallic lak, pack city met camera:
Gekocht bij dealer: 07-05-2013 (introductiedatum Captur bij dealer)
Besteld door importeur bij fabriek: 11-05-2013
Gefabriceerd: 25-07-2013
Vanmiddag even bij de dealer geweest:
volgens zijn systeem: auto staat in Zeebrugge klaar voor transport naar dealer.
Dealer verwacht de auto binnen een week in zijn bedrijf en dan binnen een week afleveren.
Voordeel: nieuwste kenteken beginnend met een S en registratie in september.
Liefst niet op de 13e en geen nummer 13 in het kenteken, ondanks het jaar 2013.
Ander voordeel: standaard reservewiel.
Gegeven: MyRenault-info is niet betrouwbaar.
Gisteren is eindelijk mijn auto afgeleverd nadat ik hem 15 mei heb besteld. Vervolgens werd hij 15 augustus bij de dealer geleverd. Door vertraging bij de RDW (!?) mag ik nu genieten en de mogelijkheden van R-link te ontdekken.
@mauricevh Gefeliciteerd met de levering en heel veel plezierige en veilige kilometers gewenst!! Het lijkt erop dat veel leveringen last hebben van (vakantie) vertragingen bij zowel Renault als bij RDW (?!).
Ik dacht altijd dat ik niet jaloers was...wat komt er zojuist de straat in rijden een buurman met zijn nieuwe captur.
Pack city camera
Bord staat in de tuin @huite nu maar wachten op een koper
Pack city camera
Hmmm wat versta je onder een goede prijs...prijsvorming hier is iets anders in Duitsland he
Pack city camera
ik snap er niks meer van ik heb op 19 augustus mijn auto besteld bij mijn dealer in veldhoven en ik krijg vandaag bericht binnen van myrenault dat mijn wagen bij het distributiecentrum in nederland staat, klaar voor transport naar de dealer.
het is een tce120 dynamique automaat met alle toeters en bellen en two tone.
Morgen maar effe de dealer bellen. Want dit zou wel geweldig zijn!
Ook de dealer maar eens aan zijn staart getrokken waar mijn op 30 mei bestelde autootje blijft. Voorlopig houdt hij het op week 41 (2e week oktober). Zak toch je broek van af
Zelfde verhaal hier. Besteld op 28 mei, levering bij dealer verwacht in week van 15 oktober, dat is week 42.
Heeft iemand enig idee hoeveel tijd er zit tussen productie en aflevering bij dealer?
Dan staan jullie auto's wel gezellig bij elkaar op de boot Koekblik en Samoeroy
Pack city camera
Vanochtend bij de dealer geweest en mijn wagen is er inderdaad, volgende week rijden!!!!
Wat blijkt, Renault dealer Verdonk in Veldhoven is voor mij gaan zoeken naar mijn auto en deze gevonden bij een andere dealer.
Exact de auto die ik wilde!
Ik ben op geen enkele manier verbonden met deze dealer maar ik wil wel even zeggen dat ik dit soort initiatieven zeer kan waarderen.
@rvgulik Inderdaad een mooi initiatief van deze dealer Geef als u wilt even een verdere beschrijving (kleurstelling en evt. extra's). Kennelijk was dit een "voorraad" auto die al op voorhand was besteld en tot nu toe niet was afgenomen. Ben benieuwd naar de specs!!!
Gefeliciteerd ermee in ieder geval, want u zult wel gelezen hebben dat de levertijden sterk oplopen en dat de beloften van de dealers (mbt tot de week van levering) heel vaak met weken overschreden worden
YES!!!
Dealer belde net dat de Captur binnen is en ze er alles aan doen om de levering morgen wel door te laten gaan.
Alles is nog onder voorwaarde dat het kenteken op tijd binnen is, anders wordt de levering maandag.
Kenteken is eergisteren aangevraagd en is al wel bekend, heeft de letters SBR.
Alleen de armsteun staat nog in backorder, die wordt er later ingezet.
Prima, rijden we wel even zonder.
De dealer vond onze uitvoering prachtig (maar ze zullen wat anders zeggen haha).
Renault Scenic 2017 TCe 115, Carrosserie Rouge Carmin en dak Noire Etoile, R-Link2, Packs Easy Park Assist, Technology, Vision Comfort.Besteld 28-12-2016, levering 30-06-2017
Hier ook eindelijk wat duidelijkheid. Omdat wij een auto hebben die de dealer al bij voorbaat besteld had, kunnen we zelf niet inloggen op myrenault, maar volgens de dealer staat de levering gepland voor week 42 (dezelfde boot als Koekblik en Samoeroy waarschijnlijk). Zou ook nog een week eerder kunnen worden. We zullen zien! We hebben trouwens op 6 juli de koop gesloten, maar de auto was dus al eerder besteld.
Dinsdag mijn Captur gekregen, ga gister naar mijn werk en wat denk je, precies dezelfde Captur (Ivoire/Noir) op de parkeerplaats in mijn straat! Hopelijk alleen op visite haha
Robstar leuk is dat he zo zie je maar...zo zie je er geen en zo staat er ineens een Spaanse Armada voor de deur
Pack city camera
Op 6 juli een nieuwe Captur besteld. Dealer gaf gelijk al aan dat levering lang ging duren.
In MyRenault werd de bestelling een paar dagen later zichtbaar. Een week of 3 later werd de status "Gepland voor productie". Volgens de dealer zal de auto in week 46 geleverd worden.
Hier nog een wachtende Captur bestuurder.
Ik hoop dat het na de vakantie allemaal wat sneller gaat met de leveringen.
Groet,
Pascal
Renault Captur Dynamic Tce90, Ivoire en dak Noire Etoile, pack City Camera, Wielen Diamantee Noir, besteld op 3-8-2013, productie order datum 6-8-2013.
Captur Energy TCe 90 stop en start Dynamique Ivoire/noir
Optie pack city camera en pack style 2
Armsteun zwart
Bestel datum 22-05-2013
Aakomst dealer 29-08-13
Renault Kadjar TCe 130 EDC Automaat Signature Extase, Antracit Grey
Vandaag voor de gein Renault Nederland eens gebeld.
Na het checken van nagenoeg al mijn gegevens werd ik een half uur later terug gebeld.
Het leveren van de Captur levert vertraging op omdat er een extra check plaats vind (?????????).
Dit omdat het een om een compleet nieuw model gaat (??????????)
Het gaat hier niet om de zgn. "nulbeurt", want die wordt inderdaad momenteel bij de dealer uitgevoerd.
Dus voordat de Captur rijklaar is gemaakt, is ie al drie keer gecheckt.
Het zou mij verbazen als er nog kinderziektes boven water komen.
By the way: volgende week zou het transport naar de dealer plaats vinden.
In principe klopt de laatste update van de dealer dan ook: afleveren in week 37.
Na week 32, 22 augustus en vóór 1 september is dit dus de vierde opleverdatum.
Het begint te wennen.
VoordeelTJE: mijn Megane Estate heeft geen afschrijving meer,.....dusssssss...!!!
Twingo I (1995), Clio III (1998), Megane Classic (2001), Megane Grand Tour (2004), Megane Grand Tour Dynamique Business 2007, Megane Estate Dynamique (07-2009), Captur Dynamique Tce 90 (12-09-2013)
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Zijn er mensen die succesvol een BIC module hebben geretrofit op een 2015 captur?
Heb goedkoop een BIC aangeschaft en zag bij onze duitse buren dat het voor Dacia (bijna hetzelfde toch?) enkel 6 kabels aansluiten is op de OBD2-poort.
Hallo!
Ik heb een Captur II met Easy Link 283C38773R. Dat is dus branch1 . Kan ik updaten naar branch2 , bijvoorbeeld 283C33813R?
Voor een hint, alvast bedankt.
JayTee
In de auto zitten nu NGK SILZKFR8E7S bougies. Maar als ik kijk op winparts.nl dan zouden deze bougies niet geschikt zijn?
Kan ik deze aanhouden als ik er nieuwe in zet of de NGK ILKAR7J7G aanhouden welke door winparts geadviseerd wordt?
En, past dit...