Megane II raammechanisme rechtsvoor
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 6
- Laatste bezoek: 01 apr 2014 07:11
- Actief als: particulier
Megane II raammechanisme rechtsvoor
Hallo,
Van de week stond mijn raam in één keer open ik dacht zou de comfortmodule wel zijn had ik links ook al vervangen.
Vandaag naar de sloop gegaan voor een compleet werkende zet met comfortmodule deze gelijk aangesloten op mijn stekker want de deur lag toch nog open maar werkt niet!
Geprobeerd met het centrale systeem in linkse deur als ook met de knop van de rechter deur!
Zit rechtsvoor appart gezekered? Kan ik eventueel nog stroom meten op de connector die op de comfortmodule zit?
Het sloopbedrijf zei dat ze hem getest hadden en dat hij werkte! Kan ik nog rechtstreeks 12V op de motor zetten zonder de comfortmodule? Waarschijnlijk maakt de polariteit +/- niet uit want dat gaat hij waarschijnlijk open en dicht.
Wie heeft er advies voor mij?
Van de week stond mijn raam in één keer open ik dacht zou de comfortmodule wel zijn had ik links ook al vervangen.
Vandaag naar de sloop gegaan voor een compleet werkende zet met comfortmodule deze gelijk aangesloten op mijn stekker want de deur lag toch nog open maar werkt niet!
Geprobeerd met het centrale systeem in linkse deur als ook met de knop van de rechter deur!
Zit rechtsvoor appart gezekered? Kan ik eventueel nog stroom meten op de connector die op de comfortmodule zit?
Het sloopbedrijf zei dat ze hem getest hadden en dat hij werkte! Kan ik nog rechtstreeks 12V op de motor zetten zonder de comfortmodule? Waarschijnlijk maakt de polariteit +/- niet uit want dat gaat hij waarschijnlijk open en dicht.
Wie heeft er advies voor mij?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Re: Megane II raammechanisme rechtsvoor
Vandaag weer verder gegaan met het rechter raammechanisme, als ik 12V op de motor van het raammechanisme zet dan doet hij het gewoon. Als ik op de centrale schakelaar links meet dan heb ik 12V en als ik dan linksvoor,linksachter en rechtsachter open doet zakt de spanning naar circa 0,3V en gaat het raam open.
Als ik het zelfde rechtsvoor doet dat blijft de spanning op 12V staan. Als ik de stekker van de comfortmodule haal dat meet ik daar nog steeds 12V.
Kan het nu aan de schakelaar links liggen of toch aan de comfortmodule?
Als ik het zelfde rechtsvoor doet dat blijft de spanning op 12V staan. Als ik de stekker van de comfortmodule haal dat meet ik daar nog steeds 12V.
Kan het nu aan de schakelaar links liggen of toch aan de comfortmodule?
Hide post links |
-
Vandaag de bedrading door gemeten van linker schakelaar naar rechter schakelaar en dat was goed. Nu kan ik dan toch aannemen dat er geen draadbreuk is?
Wat me nog steeds niet lekker zit is dat er 12V op pin 3 en 4 blijft staan van de connector die aan de comfortmodule vast zit ook als ik de schakelaar van links of rechts gebruik om het raam op of neer te krijgen klopt dit?
Als ik dit met de schakelaar voor links doet dan zie ik de spanning zakken naar 0,5 V en gaat het raam gewoon naar beneden!
Weet nu nog steeds niet zeker of het de schakelaar of de module is wie kan nog iets verder helpen met wat handigen dingetjes?
Wat me nog steeds niet lekker zit is dat er 12V op pin 3 en 4 blijft staan van de connector die aan de comfortmodule vast zit ook als ik de schakelaar van links of rechts gebruik om het raam op of neer te krijgen klopt dit?
Als ik dit met de schakelaar voor links doet dan zie ik de spanning zakken naar 0,5 V en gaat het raam gewoon naar beneden!
Weet nu nog steeds niet zeker of het de schakelaar of de module is wie kan nog iets verder helpen met wat handigen dingetjes?
Hide post links |
-
Vandaag bij de sloop geweest en ander raammechanisme met module op mijn stekker aangesloten en werkt helaas niet!
Daarna andere schakelaar in linker deur aangesloten en alle ramen werkte behalve rechtsvoor!
Wat kan ik nu nog testen?
Daarna andere schakelaar in linker deur aangesloten en alle ramen werkte behalve rechtsvoor!
Wat kan ik nu nog testen?
Hide post links |
-
Wie kan mij helpen want ik precies kan meten op de stekker en module en wat er precies moet gebeuren als ik de schakelaar bedien?
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 11 apr 2014 12:19
Hoi Ruud,
Ik ben net nieuw op dit forum en lees je bericht hier. Nu ben ik heel benieuwd of je het gevonden hebt ondanks het gebrek aan berichtjes hier. Ik heb net een Megane '04 gekocht en de eerste dagen deed zijn r portierraam het ook niet. Dit is ineens verholpen maar vandaar mijn interesse.
Met vriendelijke groet, Stephan
Ik ben net nieuw op dit forum en lees je bericht hier. Nu ben ik heel benieuwd of je het gevonden hebt ondanks het gebrek aan berichtjes hier. Ik heb net een Megane '04 gekocht en de eerste dagen deed zijn r portierraam het ook niet. Dit is ineens verholpen maar vandaar mijn interesse.
Met vriendelijke groet, Stephan
Hide post links |
-
Vorige week is het opgelost bleek uiteindelijk een slecht contact te zijn in de stekker die aan de motor zit.
Onderwerp kan gesloten worden.
Onderwerp kan gesloten worden.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut