is renault megane echt zo slecht?
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 20 okt 2013 17:36
- Actief als: particulier
is renault megane echt zo slecht?
Hai forumleden, ik wil graag wat advies inwinnen.
Ik ben laatst mijn eerste auto gaan kopen. Ik weet niet zoveel van auto's en ben dus een kleine zelfstudie begonnen. Ik kwam een renault megane berliner 1.6 uit 2004 (met zo'n kontje) welke 100.000 km gereden heeft. Zag er piekfijn in orde uit, als nieuw zo ongeveer. Ik heb een proefrit gemaakt en hij reed goed (Alsof je zweeft) behalve dat het stuur niet helemaal in orde was en bewegingsvrijheid had zonder dat de wielen bewegen. Dit zou gemaakt worden en een veelvoorkomend kwaaltje zijn bij auto's van die leeftijd. Hij zou een grote beurt krijgen, nieuwe distributieriem, waterpomp, nieuwe accu?, nieuwe banden, uitgelijnd worden etc. Ik ben akkoord gegaan. De auto had geen onderhoudsboekje maar ik heb naar Renault gebeld, welke mij de garage doorgaven van waar de auto in onderhoud is geweest. Ik heb gebeld en hij bleek regelmatig in onderhoud geweest te zijn door de jaren heen en dus dealer onderhouden, de laatste in april 2012 waar diverse filters, remblokken etc.vervangen waren. Verder was er niks bijzonders zei de garagist. Ik ga de auto dinsdag ophalen, en de volledige koopsom betalen. Ik heb ook 1 jaar garantie gekregen.
Ik lees nu echter heel veel verhalen van ellende op internet over deze renault megane, dat je deze gewoon echt niet moet kopen, en je goed gek bent als je de auto koopt. Ik ben me dus zorgen gaan maken. Ik lees ook mensen die erwel veel plezier van hebben en ik zie auto's te koop staan met 250.000 km op de teller (iets wat ik wel graag wil halen met deze auto). Kan iemand mijn zorgen wegnemen en eventueel tips geven met waar ik op moet letten ? of heb ik echt een kat in de zak gekocht en zal ik alsnog van de koop afzien (en dus 200 euro aanbetaling kwijt zijn?)
Ik ben laatst mijn eerste auto gaan kopen. Ik weet niet zoveel van auto's en ben dus een kleine zelfstudie begonnen. Ik kwam een renault megane berliner 1.6 uit 2004 (met zo'n kontje) welke 100.000 km gereden heeft. Zag er piekfijn in orde uit, als nieuw zo ongeveer. Ik heb een proefrit gemaakt en hij reed goed (Alsof je zweeft) behalve dat het stuur niet helemaal in orde was en bewegingsvrijheid had zonder dat de wielen bewegen. Dit zou gemaakt worden en een veelvoorkomend kwaaltje zijn bij auto's van die leeftijd. Hij zou een grote beurt krijgen, nieuwe distributieriem, waterpomp, nieuwe accu?, nieuwe banden, uitgelijnd worden etc. Ik ben akkoord gegaan. De auto had geen onderhoudsboekje maar ik heb naar Renault gebeld, welke mij de garage doorgaven van waar de auto in onderhoud is geweest. Ik heb gebeld en hij bleek regelmatig in onderhoud geweest te zijn door de jaren heen en dus dealer onderhouden, de laatste in april 2012 waar diverse filters, remblokken etc.vervangen waren. Verder was er niks bijzonders zei de garagist. Ik ga de auto dinsdag ophalen, en de volledige koopsom betalen. Ik heb ook 1 jaar garantie gekregen.
Ik lees nu echter heel veel verhalen van ellende op internet over deze renault megane, dat je deze gewoon echt niet moet kopen, en je goed gek bent als je de auto koopt. Ik ben me dus zorgen gaan maken. Ik lees ook mensen die erwel veel plezier van hebben en ik zie auto's te koop staan met 250.000 km op de teller (iets wat ik wel graag wil halen met deze auto). Kan iemand mijn zorgen wegnemen en eventueel tips geven met waar ik op moet letten ? of heb ik echt een kat in de zak gekocht en zal ik alsnog van de koop afzien (en dus 200 euro aanbetaling kwijt zijn?)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Re: is renault megane echt zo slecht?
Volgens mij hoef je je niet teveel zorgen te maken hoor. Die 1.6 zijn goede motoren. Je mag er enkel niet teveel aan betaald hebben want zo erg veel zijn ze niet waard qua prijs.
Hide post links |
-
is 3750 euro te veel ? inclusief bijstand en 1 jaar garantie?
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 15 mei 2025 17:15
Re: RE: is renault megane echt zo slecht?
Met 1 jaar garantie is dat niet te veel. Gewoon lekker gaan rijden en genieten!
Je wilt niet weten wat ik al allemaal met mijn lease 2009 VW Golf heb gehad
Je wilt niet weten wat ik al allemaal met mijn lease 2009 VW Golf heb gehad

Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Hide post links |
-
ok. bedankt voor de geruststelling. Ik kan inderdaad niet wachten tot dinsdag
ik zal jullie op de hoogte houden en dan vooral hoop ik met positieve verhalen.

Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
De Renault Megane is de meest verkochte Renault !!! En zeer populair in de verhuurmarkt(lease).
Goed doorontwikkeld model, hoewel er binnen de range wel verschillen zijn, maar over het algemeen ook op sloperijen goed voorzien. Dus ben je zelf handig dan kan je er een zeer voordelige en goede Renault aan hebben met (break) veel gebruiks mogelijkheden.
mvg WillemS
Goed doorontwikkeld model, hoewel er binnen de range wel verschillen zijn, maar over het algemeen ook op sloperijen goed voorzien. Dus ben je zelf handig dan kan je er een zeer voordelige en goede Renault aan hebben met (break) veel gebruiks mogelijkheden.
mvg WillemS
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Denk ook dat de prijs redelijk is. Zeker omdat je garantie krijgt. Geniet er maar van, je hebt een fijne wagen gekocht die volgens mij wel betrouwbaar zal zijn...
Het is inderdaad belangrijk dat de waterpomp met de distributieriem mee vervangen wordt, anders veel kans dat die gaat lekken. Dus beetje in het oog houden dat ze alle beloftes nakomen.
Veel plezier ermee!
Het is inderdaad belangrijk dat de waterpomp met de distributieriem mee vervangen wordt, anders veel kans dat die gaat lekken. Dus beetje in het oog houden dat ze alle beloftes nakomen.
Veel plezier ermee!
Hide post links |
-
Ja ik heb dat zelf voorgesteld van de waterpomp nadat ik het op internet had gelezen. Ik dacht is voor de beste man die de auto verkoopt ook beter, aangezien het niet voordelig is voor hem als deze binnen het jaar gaat lekken. Ik zal er best veel mee gaan rijden namelijk. In ieder geval bedankt voor de geruststellende woorden. Ik was een beetje ontmoedigd geraakt door alle negatieve verhalen. Maar het is natuurlijk zo dat de mensen die tevreden zijn hun verhaal niet zo snel zullen opschrijven en zo kun je over elk merk wel horror verhalen vinden. Ik zal voor dat ik alles betaal nog een proefrit maken en inderdaad kijken of alle beloftes zijn na gekomen. Al denk ik met 1 jaar garantie dat ze zelf ook niet in de problemen willen komen met een gebroken distributieriem en dit dus echt wel in orde brengen. Hoe kan je trouwens zien of deze nieuw is?
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Die kan je niet zien, is beetje in vertrouwen. Maar zou al heel gek zijn om te zeggen dat hij vervangen is en het dan niet gedaan te hebben. Waterpomp kan je vragen om aan te wijzen.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 10 aug 2017 22:13
Je kunt altijd pech hebben, maar heel veel Megane rijders (ik ook) rijden met veel plezier in hun auto.
Motorisch is die 1.6 goed, het enige wat nog wel eens voorkomt is dat een van de bobines het begeeft, dan rijdt de auto op 3 cilinders en gaat schokken, maar dat is geen halszaak, het is eenvoudig en niet al te duur te verhelpen, zelfs vaak door de wegenwacht. Verder gewoon een goed en betrouwbaar blok.
Voor de rest: lijkt me een nette prijs, zeker met garantie. Dus lekker gaan genieten van je wagen en je niet te gek laten maken. En als er wat is gewoon terug naar de garage, eventuele mankementjes heb je meestal binnen een half jaar wel door.
Veel plezier met je auto.
Groeten, Harm
Motorisch is die 1.6 goed, het enige wat nog wel eens voorkomt is dat een van de bobines het begeeft, dan rijdt de auto op 3 cilinders en gaat schokken, maar dat is geen halszaak, het is eenvoudig en niet al te duur te verhelpen, zelfs vaak door de wegenwacht. Verder gewoon een goed en betrouwbaar blok.
Voor de rest: lijkt me een nette prijs, zeker met garantie. Dus lekker gaan genieten van je wagen en je niet te gek laten maken. En als er wat is gewoon terug naar de garage, eventuele mankementjes heb je meestal binnen een half jaar wel door.
Veel plezier met je auto.
Groeten, Harm
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community