Knap om nog 148 km te halen. Gisteren waren mijn ervaringen heel anders:
Er stond een familiebezoek in Amsterdam gepland, zo'n 115 km vanaf Uden. En ik had makkelijk met een ICE auto kunnen gaan, maar ik wilde toch met de Zoe. De weersomstandigheden waren natuurlijk slecht. Zo'n 6-7 graden, donker en grauw en de gehele dag regen. Bij de Start:
Rijbereik volgens Zoe: 124 km
Afstand af te leggen volgens TT: 115 km
Tegen de tijd dat we bij Utrecht reden was mijn rijbereik nog 3 kilometer meer dan de nog te rijden afstand. Erg krap en ik durfde dat niet aan, ook omdat ik nog niet wist waar de laadpalen bij de eindbestemming stonden en of die vrij zouden zijn. Gezien de eerdere goede ervaringen bij V.d. Valk Breukelen, zijn we daar voor de zekerheid dan ook even gestopt. Een kopje koffie en weer verder.
Begin opladen: 10:58 u / 27% restcapaciteit
Einde opladen: 11:27 u / 72% accucapaciteit
Kortom, lekker (semi) snelladen.
Bij de aankomst in Amsterdam was de dichtstbijzijnde laadpaal (postjeskade) gelukkig vrij.
Begin opladen: 11:55 u / 49% restcapaciteit
Einde opladen: 13:16 u / 99% accucapaciteit
's Middags stond er een wandeling op het programma in de bossen / duinen bij Santpoort. Gezien het weer is daar (bijna) niks van gekomen, maar we zijn wel gaan lunchen bij Brasserie "DenK" op landgoed Duin en Kruidberg. Daar staat ook een oplaadpunt, maar ga daar NIET laden met je Zoe. Na 10 seconden kwam de gevreesde melding:
Dus weer terug naar Amsterdam, met de oranje controlelampjes continu brandend, de melding "acculaden niet mogelijk" op het dashboard en zonder cruise-control. Onderweg naar Amsterdam toch maar even Renault Route Service gebeld. Is er iets stuk? Of kan het zijn dat het volgende laadpunt wel weer werkt? Dat laatste moesten we in ieder geval proberen en tot mijn grote opluchting laadde de Zoe op de Postjeskade weer als vanouds. Pfff
Begin opladen: 17:37 u / 41% restcapaciteit
Einde opladen: 19:49 u / 100% accucapaciteit, weergegeven rijbereik: 119 km.
Na heerlijk gegeten te hebben bij restaurant de vier baarsjes aan de Surinamestraat, ging de reis weer naar Uden. Door eco te rijden en de snelheid op de snelweg in het begin te beperken tot 86-88 km/u hoopte ik dat we wat rijbereik konden winnen en zo een tussenstop onderweg vermeiden, maar helaas. Het rijbereik liep zelfs zo nog sneller terug als de te rijden afstand.
Dan het nieuwe snellaadpunt bij Haarrijn maar uitproberen. Als die niet (goed) werkt, hebben we altijd de 22 kW palen bij "De Lucht" bij Zaltbommel nog.
Toen we het oplaadpunt bij Haarrijn (compleet in het donker, het was dat er nog ballonnen van de feestelijk opening hingen, anders hadden we het niet gevonden) zagen, bleek al meteen dat dit geen echt snellaadpunt kon zijn, wat er was geen laadkabel (43 kW laadpunten hebben een vaste kabel, je eigen oplaadkabel is maar tot 22 kW geschikt). Met nog 68% restcapaciteit over werd er nog een heel uur laadtijd opgegeven. Huh

Maar goed, we stonden er toch en hebben even met R-link gespeeld.
Begin opladen: 21:48 u / 68% restcapaciteit
Einde opladen: 22:10 u / 88% accucapaciteit, rijbereik 94 km.
Uiteindelijk was ik dan om 23:15 u thuis met nog 16 km (15%) over. Kortom, ik vond het niet erg geslaagd gisteren (dag met familie was wel erg gezellig / leuk

), tien keer met een paraplu in mijn hand de (natte) laadkabel inpluggen / loskoppelen, onderweg "verplicht" moeten pauzeren. Nee, in de zomer prima, maar dit was te veel "gedoe".
Ik accepteer mijn rol als "pionier" met de Zoe, maar het volgende bezoek staat gepland voor half november. Als het dan niet (aanzienlijk) beter weer is, gaan we gewoon met de Laguna.