Lampen en matten

Plaats reactie

Topic author
avdvee
lid
lid
Actief als: particulier

Lampen en matten

Bericht door avdvee »

Wat betreft lampen vind ik het sowieso jammer dat de Zoe geen Xenon kent, als je dat ooit gewend bent wil je niet meer anders, maar deze zullen denk ik teveel stroom vreten. Daarom ook maar niet aftermarket erop zetten (dat mag sinds 2012 weer zonder wissersysteem). Desalniettemin vind ik de kleurstelling dagrijverlichting/ leds ten opzichte van de gelige verlichting niet mooi.

Iemand ervaring met het plaatsen van 'witte' lampen? Kan ik 'H7' compatible lampen gebruiken?

Verder heb ik een setje weinig gebruikte orginele Zoe matten liggen. Zijn die witte/ doorzichtige. Ik vind ze niet heel mooi en heb ik daarom een ander setje 'zwarte' gekregen van Bochane. Mocht deze meenemen maar bij nader inzien ga ik er niets mee doen en liggen ze in de weg. Gratis af te halen in Amsterdam (bij Badhoevedorp); anders gaan ze naar het grofvuil :fp:
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

E-mission
lid
lid
Contacteer:

Re: Lampen en matten

Bericht door E-mission »

Xenon kan op de Zoe, is al gedaan op Franse forum, het mag ook tegenwoordig weer (is dus legaal). Op het Ampera forum hebben verschillende rijders dat ook al gedaan. Je hebt waarschijnlijk een CAN-bus set nodig, H7 lamp, mooiste is 6000K, vermoedelijk vodoet de Q-Line Xenonset H7-6000K Canbus kit: http://harvest.mamutweb.com/Shop/List/Q ... chting/3/4 . Wat je ook nodig hebt is een adaptor voor de lamp mount (daar ook te krijgen). Volgens het Franse forum gelijk aan die van de VW Polo dacht ik en paar andere types. Ik heb al aan Harvest via FB gevraagd voor advies, die verwezen naar email, email gaf geen reply. Dit bericht zou jij wel moeten kunnen zien:
Ze geven beetje korting aan Ampera forumleden, was me iets teveel werk om dat te gaan doen.

Het kost je ongeveer de helft of minder aan stroom (omdat ze nauwelijks warmte produceren) en gaan normaal veel langer mee (je haalt de kosten eruit), plus dat ze 3 keer zoveel licht geven.

Dus ja, het kan, mag en is in alle opzichten beter. Vraagt heel klein beetje handywork om de ballasten ergens op te bergen. Wellicht leuk idee om er een xenon onbouw dagje van te maken (als iemand een beetje overdekte ruimte heeft).
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
avdvee
lid
lid

Re: Lampen en matten

Bericht door avdvee »

Dat is een interessant verhaal! En minder stroomverbruik???? Dan snap ik niet waarom Renault het niet als optie levert??

Ikzelf heb in mijn andere a…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 378 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken