Kachelweerstand of draaischakelaar defect van Grand Scenic?

Topic author
Kata
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 05 mei 2025 15:56
Actief als: particulier

Kachelweerstand of draaischakelaar defect van Grand Scenic?

Bericht door Kata »

Grand Scenic
2006
1.5 Diesel
Manuele airco
190K op teller

Heb vorig jaar een probleem gehad met de kachelweerstand van onze wagen. De ventilator deed helemaal niets meer en toen werd er me in de garage gezegd dat het de kachelweerstand zou kunnen zijn. Heb die weerstand dan zelf opgezocht en bleek het niet de weerstand maar de fiche waarvan 1 aansluiting verbrand leek. Heb die dan opgekuist en rechtstreeks aan de weerstand vastgesoldeerd en tot een paar weken geleden werkte alles terug perfect. Dan werkte opeens enkel stand 3 van de 4 standen.

Heb al eens rondgekeken op het forum maar de types waarvan ik een foto gezien heb betreffen andere types (met soort koelvinnen op en de onze is zo'n groenig gekleurd type zonder koelvinnen)) vandaar dat ik mijn vraag alsnog hier stel: Zou het kunnen dat het de schakelaar is die defect is en daarom enkel op stand 3 werkt of is ook dit een probleem met de weerstand? Weet graag waar ik voor sta voor ik het halve dashboard er weer ns uithaal met dit weer... :oops:

Alvast bedankt voor de reacties.

==//==UPDATE==//==

Zonet tussen 2 regenbuien door al ns gekeken ne na wat gerommel met de weerstand en het ficheblok werkt de aanjager op stand 1,2 en 3. Maar op stand 4 stopt ie gewoon. :-(

Heb ondertussen ook al foto van weerstand genomen want blijken toch wel verschillende types in omloop (al of niet in combinatie met Klimaatregeling).

29c99bn.jpg
Iemand enig idee wat het dik stukje aan het uiteinde van het weerstandblok is? Een zekering of zo en zou dat de reden van het niet werken op stand 4 kunnen zijn?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie