Grote beurt/vraagbaak/Haynes Laguna 2.0 Aut

Alle overige technische Laguna vragen
Plaats reactie

Topic author
kevin.broke
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Grote beurt/vraagbaak/Haynes Laguna 2.0 Aut

Bericht door kevin.broke »

Hoi!

Ik zal mezelf eerst maar ff kort voorstellen: Ben Kevin, 24 jaar, en naast een ras-IT'er en muzikant ook een autogek, vrijetijdssleutelaar en scheurpiloot :D

Nu hebben mijn ouders sinds kort een Laguna 2.0 RXE Automaat van September 1998 (mooie auto trouwens!), en de kilometerstand nadert langzaam de 120.000...

Een grote beurt is dus nodig. Uiteraard geen probleem, alleen vond ik 1100 euro (bij de garage) nogal overdreven, aangezien ik dit soort dingen voor mijn eigen auto's altijd zelf doe.

Mijn vragen zijn nu:
- waar haal ik een Haynes/vraagbaak oid vandaan met duidelijk alle gegevens voor deze auto? Liefst heb ik een soort van vraagbaak-PDF, aangezien het sleutelmoment al snel dichterbij komt..
- wat vereist een Laguna allemaal buiten de standaard dingen bij de grote beurt? Ik wil 't wel goed doen, zoals bij de dealer ;)
- waar moet ik allemaal op letten wat betreft de automaat? Ik ben nl. automatenmaagd..

groetjes!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Actief als: particulier

Bericht door Rossy »

Hee Kevin, ook hier welkom.

Een grote beurt bij 120.000 km bestaat uit het vervangen van alle filters, ook het interieurfilter, de bougies en de distributieriem en multiriem.
Deze riem moet bij deze auto iedere 4 jaar of 120.000 km, wat het eerst gehaald wordt, vervangen worden.
De auto is uit 1998, dus 8 jaar oud, dus die riem is echt wel aan de beurt als deze nog niet gedaan is.
Verder is het aan te bevelen de remvloeistof en koelvloeistof te verversen, ook die verouderen.
Wat de automaat aangaat, je zou eventueel de olie kunnen verversen, alhoewel dit niet echt noodzakelijk is.
Het enige probleem is dat het vullen van de bak volgens een specifieke procedure gaat die met de juiste apparatuur (XR-25) uitgevoerd dient te worden (lees: werk voor de Renault dealer).
Verder de remmen rondom schoonmaken en eventuele andere klachten verhelpen.

Eigenlijk is het niet zoveel anders als een AX :lol:

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut