Piepend geluid, niet continu links voor
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 nov 2013 14:03
Piepend geluid, niet continu links voor
Hallo allemaal,
Ik ben in het bezit van een Kangoo 1.4 bj 2000
Vorig jaar hadden we na het afrijden van een stoepje een niet aanhoudend piepend/fluitend geluid links voor.
Onderweg hoorden we het soms wel en dan weer niet. Als we het hoorden en gas loslieten, dan werd het geluid tijdelijk iets harder. Na bij de garage te zijn geweest, kregen we te horen dat het een ashoes en bijbehorende klem was geweest.
Dit is verholpen en daarna hebben we het geluid ook niet meer gehoord.
Tot vorige week dan.
Na ongeveer 1 1/2 uur te hebben gereden hoorden we weer een piepend/fluitend geluid links voor. Het meest vervelende is dat het geluid dus niet constant is en ook niet altijd aanwezig is. Dus volgende ochtend naar de garage en daar hadden we aangegeven dat het geluid erg leek op de keer van de losse/gescheurde ashoes. Echter nu werd er vragend gekeken, want dat kon toch niet met een ashoes. Ze hebben gekeken, maar konden niets vinden.
Van de week is er een uurtje gereden in de auto en toen hebben we het weer niet gehoord.
Het meest vervelende is dat het geluid dus niet constant is en ook niet altijd tijdens kortere ritten te horen is. Weet iemand wat het kan zijn? Binnenkort moeten we weer een wat langere rit maken met 3 kinderen achterin en dan vind ik het toch wel fijn als het verholpen is.
Weet iemand wat het kan zijn?
Groeten
Raquel
Ik ben in het bezit van een Kangoo 1.4 bj 2000
Vorig jaar hadden we na het afrijden van een stoepje een niet aanhoudend piepend/fluitend geluid links voor.
Onderweg hoorden we het soms wel en dan weer niet. Als we het hoorden en gas loslieten, dan werd het geluid tijdelijk iets harder. Na bij de garage te zijn geweest, kregen we te horen dat het een ashoes en bijbehorende klem was geweest.
Dit is verholpen en daarna hebben we het geluid ook niet meer gehoord.
Tot vorige week dan.
Na ongeveer 1 1/2 uur te hebben gereden hoorden we weer een piepend/fluitend geluid links voor. Het meest vervelende is dat het geluid dus niet constant is en ook niet altijd aanwezig is. Dus volgende ochtend naar de garage en daar hadden we aangegeven dat het geluid erg leek op de keer van de losse/gescheurde ashoes. Echter nu werd er vragend gekeken, want dat kon toch niet met een ashoes. Ze hebben gekeken, maar konden niets vinden.
Van de week is er een uurtje gereden in de auto en toen hebben we het weer niet gehoord.
Het meest vervelende is dat het geluid dus niet constant is en ook niet altijd tijdens kortere ritten te horen is. Weet iemand wat het kan zijn? Binnenkort moeten we weer een wat langere rit maken met 3 kinderen achterin en dan vind ik het toch wel fijn als het verholpen is.
Weet iemand wat het kan zijn?
Groeten
Raquel
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 20 feb 2019 09:08
Re: Piepend geluid, niet continu links voor
Bij mijn kangoo had ik ook een af en toe piepend geluid, bij bepaald weer en vochtigheid, onregelmatig. Bleek gewoon een aanlopend remblok te zijn wat te vast zat in zijn sponning. Nieuwe blokken er op, die veel ruimer passen overigens (ATE) en nooit meer een piepje gehoord. Het remblok kwam dus nooit goed vrij van de schijf.
Hide post links |
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 nov 2013 14:03
Dank je wel Pimoso voor jouw reactie!
Ga het aankaarten bij de garage en hopen dat ze het kunnen verhelpen, want verder rijdt ie als een trein en vind ik het een geweldige auto.
Ga het aankaarten bij de garage en hopen dat ze het kunnen verhelpen, want verder rijdt ie als een trein en vind ik het een geweldige auto.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 11:20
- Actief als: particulier
Ik ken je torsiebar aansluiting niet aan de triangel.Bij mij zijn het 2 rubber bussen met kraag.
Als de kragen de bout niet meer isoleren van de triangel dan piept het soms wel/niet.Door het afrijden van borduurtje zal het wat teveel geweest zijn voor de de wat verduurde bussen.
Als de kragen de bout niet meer isoleren van de triangel dan piept het soms wel/niet.Door het afrijden van borduurtje zal het wat teveel geweest zijn voor de de wat verduurde bussen.
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Laatste bezoek: 19 apr 2017 11:29
- Actief als: particulier
even nieuw vet in de aandrijfashoes spuiten ik had t zelfde probleem. zakje kost 4 euro bij de brezan . even leegspuiten aandrijfashoesje er weer op probleem opgelost.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 178 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 3 Reacties
- 525 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 0 Reacties
- 218 Weergaves
-
Laatste bericht door bogdanowicz
-
- 0 Reacties
- 208 Weergaves
-
Laatste bericht door Patrick1995
-
-
Deurscharnier links twingo 1 versleten, onderdeelnummer gezocht.
door Vertrokken - 46027 » » in Techniek algemeen - 5 Reacties
- 606 Weergaves
-
Laatste bericht door Vertrokken - 46027
-
-
- 0 Reacties
- 262 Weergaves
-
Laatste bericht door Intens140
-
- 5 Reacties