Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Tsja wat mij betreft is er niets mis met de standaard armsteun.
Toegegeven, hij maakt niet de meest stabiele indruk maar is wel comfortabel en praktisch.
Maar ben benieuwd waar jij straks je elleboog op legt!
Mijn Dealer was zo vriendelijk om mij er op te wijzen dat de armleuning van de Clio perfect in de Captur te maken is.
Deze is op hoogte instelbaar en zit gemonteerd aan de zijkant van de bestuurdersstoel dus alle bakjes blijven bereikbaar ik vond het een goede tip.
Prijs is ongeveer hetzelfde als deze voor de captur.
Ik vind dat als ik een nieuwe auto koop voor zoveel geld de oplossing van de dealer moet komen en dat ik niet zelf aan een armsteun hoef te sleutelen.
De armsteun van de Clio 4 is inderdaad de armsteun die ik bedoel wordt keurig door de Dealer gemonteerd en ziet er perfect uit.
Dus al met al een prima oplossing voor mensen die een verstelbare armsteun in de Captur willen.
De armsteun is zwart evenals de bekleding van mijn nog te leveren captur en aan de onderzijde zit een draaiwieltje waardoor je de hoogte in kunt stellen.
Verder zit er een handig bakje onder het klepje waardoor je daar ook nog wat rommel kunt opbergen.
Het voordeel van deze armleuning is dat je het bakje voor de achterpassagiers kunt behouden en ook nog bij de bekerhouders kunt.
Met hoogte bedoel ik het kantelpunt!!
Oké, dat zal ik t.z.t. met mijn verkoper bespreken, want de armsteun van de Captur vind ik echt gammel (sorry mensen die zo'n ding hebben aangeschaft).
Zeker ga ik het een keer testen en vooral kijk hoe de armsteun bevestigd wordt. Als het net zo gammel is, heb ik liever geen armsteun. Een stevig armsteun is de armsteun van Kamei, alleen vind ik het niet mooi.
Maar de steun voldoet in de praktijk wel hoor én ziet er goed uit.
Je kunt je arm er ontspannen opleggen en er is binnenin ruimte voor "troepjes".
En als ik mij tijdens mijn marathon ritjes eens even ophijs m.b.v. de steun in de deur en de armsteun dan kraakt of breekt er niks...
@tollenburg ; volgens de dealer was het best wel even werk om de cliosteun te monteren. Klopt dat? had te maken met de bekleding .
Heb jij meer info hierover? alvast bedankt
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6
Mijn Dealer kwam zelf met deze oplossing er er is totaal niet over een meerprijs gepraat.
Het was zelfs zo dat de armsteun uit de Clio volgens de Dealer nog iets goedkoper was.
Dus ik was wel blij met zijn oplossing.
Ik heb proef gezeten in een Captur waarin deze armsteun gemonteerd was, was perfect!!
@lugtenberg; we hebben het over de clio armsteun die aan de stoel gemonteerd gaat worden, die jij bedoelt is de standaard armsteun en die is te laag voor ins.
Mijn zwager heeft een Clio IV en die steun is hoger en kun je iets verstellen. Ik wist niet dat deze erin gemonteerd kon worden.
@ Tollenburg; kun je eens informeren hoeveel werk het was? en waar ze op letten moeten eventueel. Welke dealer heb je? misschien kan die van mij dan even contact opnemen met jou dealer.
Bedankt alvast
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Grand Modus 1.2 zwart
@Huite:
De onderdeelnummers voor de Captur verschillen alleen in de kleur van de armsteun:
... 091 Armsteun Captur zwart
... 092 Armsteun Captur zilver
... 338 Armsteun Clio IV (kleur bij mij onbekend)
Mijn Renault Dealer is Garage Stam Hilversum, het is inderdaad zo dat de armsteun aan de zijkant van de bestuurdersstoel gemonteerd word daarom blijft de ruimte daaronder bereikbaar en nogmaals met een wieltje is hij aan de onderzijde te verstellen.
Qua uiterlijk zie ik zo geen verschil.
Een montage aan de stoel is echter wel degelijk een verschil!
Weet alleen niet wat beter is...
Ik vind beide armsteunen (deur en midden) namelijk even belangrijk.
Als er één in hoogte en lengte met de stoel mee gaat en de ander niet, is dat dan een voordeel?
ja want mijn vrouw heeft reuma en vandaar een automaat en als haar schouder/arm iets hoger ondersteund wordt is dat voor haar prettiger, als het niet kan gaan we de bestaande steun iets ophogen met een kussen van ebay.
Dat is de reden .
Grand Modus 1.2 zwart
@Tollenberg, zou je foto's van de armsteun willen plaatsen als je de Captur hebt. Ik ben nl benieuwd hoe jouw dealer de steun aan de stoel vastmaakt. Ik heb dat ook al besproken met mijn dealer en die ziet geen mogelijkheid, omdat er geen steunmogelijkheid is, zoals in de Clio4. Ik heb zelf ook zitten duwen aan de zijkant van de stoel en maar één metalen buis gevoeld. Als ik de Mounting Instruction van de Clio zie (link BrakB), dan zit er al een plaatwerk aan de zijkant van de stoel waar de overige attributen aan komen. Ben benieuwd hoe dat opgelost gaat worden. Kan iemand met een Captur mijn verhaal bevestigen w.b. de enkele buis aan de zijkant?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
@Huite:
de middenarmsteunen zullen technisch wel verschillen, vandaar ook de verschillende onderdeelnummers, de eerste 2 onderdeelnummers zijn de steunen specifiek voor de Captur en verschillen alleen in kleur en het andere onderdeelnummer is specifiek voor de Clio IV,maar de montagehandleiding hebben ze gemonteerd.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut