Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ben net nieuw op het forum. Vanochtend een Scenic 2.0 automaat 1998 opgehaald voor mn vriendin. De rit naar huis verliep prima. Ff boodschappen gaan doen en toen....starte ie niet meer.
Sloeg eerst nog een keer of drie aan om daarna gelijk weer af ter slaan. Daarna niets meer.
Had het gezicht van mn vriendin moeten zien
Als er iemand tips heeft aangaande de oorzaak zijn die welkom.
1)Probeer de reservesleutel eens.
De wagen moet de sleutel herkennen anders grijpt de startblokkering in(motor slaat af).
2)Heeft de accu voldoende spanning.
Als de spanning tijdens het starten onder de 9 volt daalt dan werkt de ECU(computer) niet.
3)Het is een automaat, die start alleen in P of in N.
SUC6
-1 Het is eerste serie scenic 1998, "gewone" sleutel. Dient deze ook herkend te worden?
-2 Startmotor gaat vlot rond, lijkt me spanning genoeg. Hij sloeg ook nog drie keer aan voordat ie helemaal niet meer ging
-3 Ja, wel in P ( weet wat je bedoelt ). Als ie niet in P staat gaat de startmotor ook niet eens rond geloof ik.
In de sleutel zit een zgn. "transponder" en om het slot achter het rubber zit een "antenne" ring die het signaal van de transponder opvangt.
Je mag tijdens het starten het gaspedaal NIET aanraken !!
Nogmaals, zit er brandstof in de tank?
SUC6
We hebben het euvel inmiddels gevonden. Zit em in nog wat onbekendheid met de auto. Blijkt dat de auto na een x tijd op het alarm / startblokering gaat. We waren ingestapt door met de sleutel de deur te openen ipv "openschieten" daar de afstandbediening op de sleutel niet zo goed werkt.
Dan staat ie dus op zn startblokering en onderbreekt blijkbaar de brandstoftoevoer. Vandaar dat ie in eerste instantie ook nog een paar keer aansloeg. Toen we hier achter waren......vroemmmm!!
Verder fijne auto, mn vriendin heeft ook nog een astra maar ze vindt de scenic leuker!
Ja goed idee willem! Het was allemaal ff te snel na de eerste rit maar begin de auto nu wat beter te leren kennen.
Wat het instructieboekje betreft; op het werk gebruiken we af en toe ( gekscherend ) de uitspraak RTFM wel eens richting een collega als er een vraag komt. Staat voor; Read The F**ing Manual!
De startblokering lijkt trouwens wel vaker tot vraagtekens / problemen te leiden. Las in een advertentie van een scenic die te koop staat "met ingewikkeld startblokkeringssysteem".
Wij hebben moeite om van buitenaf de auto met de afstandbediening te openen. Doen nu met de sleutel zelf de deur opendraaien en in de auto van de blokkering afhalen met de afstandsbediening.
Renault past 2 soorten afstandbediening toe; Infrarood en RF(FM).
Bij de eerste dien je de zender richting ontvanger te richten(zit bij de achteruitkijkspiegel dacht ik).
Vervang de batterijen maar eens, systeem is er gevoelig voor.
Het 2e systeem is minder richting gevoelig maar als je ergens parkeerd bij een hoogspannings installatie kan het zijn dat je geen/slechte reactie krijgt.
Ook hier geldt rtfm
SUC6
Op jouw type zit een infrarood systeem, deze werkt maar op max. 2 meter afstand, werkt hij pas als
je in de auto zit, dan zeker even de batterij vervangen
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw
Nieuwe batterijen in de sleutel gedaan. Het is nu wat beter maar houdt nog steeds niet over. Moet dicht bij de auto staan en goed richten. Vanaf het balkon de boel openen zoals met de andere autos gaat niet lukken
anyway, verder happy met de auto, 2 litertje is lekker vlot
Als ik dit zo hoor denk ik dat de startonderbreker er niet afgaat en dan slaat de moter aan en meteen af de relais zit onder de moterkap in die zwarte bak de bruine relais moet je hebben die vervangen en dan zal het wel weer werken bij mijn renault was dat zo geen problemen meer gehad.
Haha, geeft niet. Lucky heeft blijkbaar ff niet naar de datum gekeken. We zijn toevallig met de Scenic wel weer op het onderwerp startonderbreking aanbeland. Lijkt dat het met de lagere temperaturen weer slechter gaat met de afstandbediening. Vandaag een adres gekregen waar ze de onderbreker kunnen deactiveren voor een 180 euro. Maandag eerst naar de APK.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Standaard ontgrendel je de Megane E-tech met de sleutel of sleutelkaart. De startknop indrukken en gaan.
Is er ook een instelling dat je na het ontgrendelen eerst een PIN code moet invoeren voordat je de startknop kan gebruiken?
Kangoo 2006, na 1,5 jaar weet ik pas wat te doen . Waarom dat niet in het instructieboekje staat, niet te googlen is(Engels, Duits, Frans of dat Pools) of niemand dat dan weet weet ik niet? De vraag naar export is mss te groot?
Ik zit daar soms een...
Beste forumleden,
Wie weet de oplossing?
Trafic start pas na 12 seconden achtereen starten.
De brandstof leiding van de tank naar het filter is al vernieuwd.
Bij koud weer start hij beter. ongeveer 8 seconden starten.
Trafic t29 l2/h2 2.0 dci 66kw...
Ik heb een Renault Megane Etech ev waarbij ik de app en al de functionaliteiten van de app kon gebruiken, sinds vandaag 31-07-24 niet meer, de temperatuur van de klimatisering is niet meer instelbaar in de app, de tijd en dagen wel.
Ik heb...
Sinds een week heb ik last van mijn infotainmentsysteem. Zie foto. Het scherm blijft zwart terwijl googlemaps wel op het kleinere scherm werkt. Ik kan de navigatie via spraakbesturing aanzetten. Ook de pagina waar alle apps staan kan ik niet...
Hoi,
Ik heb een megane 2018 (bose versie) en mijn rlink 2 kan niet meer updaten. Tevens weigert hij de iphone 14 te herkennen via een kabel.
Nu wil ik de navigatie software gaan update, volgens mijn renault garage, moet ik dat via de officiele...
Wie o wie zou even mee kunnen denken?
Sinds enige tijd hebben wij met onze Grand Scenic 3 uit 2009 problemen met de airco die geen koude lucht meer blaast. Er kwam ook een nare lucht en witte rook (ijskristallen) uit de roosters vandaan.