Rem problemen bij Clio 1.2 1998
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 05 dec 2006
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Rem problemen bij Clio 1.2 1998
Ben in het bezit van een clio 1.2 type II van 1998 met ABS.
Onlangs zijn er wat problemen ontstaan met de remmen.
Het pedaal ligt bij de eerste keer remmen erg diep, maar bij de tweede keer wel goed.
Heb de volgende dingen al vernieuwd;
Remblokken vervangen
Rembooster vervangen door tweedehands
Remschijven vervangen
Hoofdremcillinder vervangen
Wielremcillinders en remschoenen achter vervangen en zo hoog mogelijk opgesteld.
Alles ontlucht en nog blijft het probleem zich voordoen.
Door het hele gedoe zag ik dat er een ring van de ABS was gebroken, dus die komt er nu ook met regelmaat in.
Ik weet het niet meer, wie o wie kan me helpen met tips en trucs.
Greetz Roy
Onlangs zijn er wat problemen ontstaan met de remmen.
Het pedaal ligt bij de eerste keer remmen erg diep, maar bij de tweede keer wel goed.
Heb de volgende dingen al vernieuwd;
Remblokken vervangen
Rembooster vervangen door tweedehands
Remschijven vervangen
Hoofdremcillinder vervangen
Wielremcillinders en remschoenen achter vervangen en zo hoog mogelijk opgesteld.
Alles ontlucht en nog blijft het probleem zich voordoen.
Door het hele gedoe zag ik dat er een ring van de ABS was gebroken, dus die komt er nu ook met regelmaat in.
Ik weet het niet meer, wie o wie kan me helpen met tips en trucs.
Greetz Roy
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 15 okt 2004
- Laatste bezoek: 12 aug 2016 10:26
- Actief als: particulier
- Locatie: Witteveen
Toch denk ik dat het in de afstelling van je achterremmen zit.
Als je de handrem aantrekt en dan een paar op je rem trapt, blijft het pedaal dan wel 'hoog' zitten?
Handremkabel helemaal terugstellen, dan je remschoenen maximaal opstellen, daarna pas de kabel afstellen.
ABS ring is niet los te bestellen, je kan evt. proberen om de ring te lassen.
Als je de handrem aantrekt en dan een paar op je rem trapt, blijft het pedaal dan wel 'hoog' zitten?
Handremkabel helemaal terugstellen, dan je remschoenen maximaal opstellen, daarna pas de kabel afstellen.
ABS ring is niet los te bestellen, je kan evt. proberen om de ring te lassen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 05 dec 2006
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Zal dat eens proberen, bedankt voor de reactie.
De ring is iid niet los verkrijgbaar want ie zit toch vast aan de homokineet
Zal `m wel proberen te lassen.
Greetz Roy
De ring is iid niet los verkrijgbaar want ie zit toch vast aan de homokineet

Zal `m wel proberen te lassen.
Greetz Roy
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 18 dec 2004
- Laatste bezoek: 09 aug 2011 23:30
- Actief als: particulier
ik denk dat er nog ergens lucht zit...
eens een Renault, altijd een Renault ...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 05 dec 2006
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Okè...even een update.
Heb nu alles wel tien keer ontlucht, ook bij de ABS pomp, bij de hoofdremcillinder en remklauwen.
Op de remtestbank valt op dat als je langzaam het rempedaal intrapt, dat dan linksvoor iets trager reageert.
Waarde komt op 2.5 rechtsvoor en 2.0 linksvoor.
Als je het pedaal snel intrapt komen ze op een gelijke waarde van 2.5.
Ondertussen is met het ontluchten wel 5 liter remvloeistof er doorheen gejaagd, dus schone remvloeistof heeft ie nu wel.
Ook de tip van Renoldie heb ik geprobeerd met de handrem.
Als ik die aantrek zakt het pedaal nog weg en hoger kan ik `m niet opstellen.
Ik ben nu ten einde raad.
Wie heeft er nog een idee wat er mis kan zijn.
Greetz Roy
Heb nu alles wel tien keer ontlucht, ook bij de ABS pomp, bij de hoofdremcillinder en remklauwen.
Op de remtestbank valt op dat als je langzaam het rempedaal intrapt, dat dan linksvoor iets trager reageert.
Waarde komt op 2.5 rechtsvoor en 2.0 linksvoor.
Als je het pedaal snel intrapt komen ze op een gelijke waarde van 2.5.
Ondertussen is met het ontluchten wel 5 liter remvloeistof er doorheen gejaagd, dus schone remvloeistof heeft ie nu wel.

Ook de tip van Renoldie heb ik geprobeerd met de handrem.
Als ik die aantrek zakt het pedaal nog weg en hoger kan ik `m niet opstellen.
Ik ben nu ten einde raad.
Wie heeft er nog een idee wat er mis kan zijn.
Greetz Roy
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 11 sep 2005
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: noord scharwoude
misschien een stomme vraag heeft je remvloeistof reservoir een nieuw dekseltje of heb je al zonder dekseltje geprobeerd
r19 cabrio 16v 1993 laguna 1.6 16v rte 1999 g3
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 15 okt 2004
- Laatste bezoek: 12 aug 2016 10:26
- Actief als: particulier
- Locatie: Witteveen
Heb je wel al de achterrem afstelling gecontroleerd cq afgesteld?
Het nokje (aanslag) van de handremhevel moet tegen de remschoen aanliggen.
Wanneer en hoe is het probleem ontstaan?
Het nokje (aanslag) van de handremhevel moet tegen de remschoen aanliggen.
Wanneer en hoe is het probleem ontstaan?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 05 dec 2006
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
@mark en ivonne
Ik heb geen nieuw dopje en niet geprobeerd zonder dopje.....maar snap niet wat dit ermee te maken heeft.
Leg uit a.u.b.
@renoldie
Remafstelling achter zit goed....dus ook met dat nokje.
Het is net of je bij de eerste trap op het rempedaal ook een soort van balg hoort blazen.
Mijn zus heeft dezelfde auto en heeft dit geluid dus niet........please help.
De dealer zegt dat ik `m moet brengen en dan zouden ze het onderzoeken, maar ik ben bang dat dit heel veel tijd gaat kosten en dus veel arbeidsloon.
Ben niet gierig ofzo maar ik probeer wel kosten te besparen door zoveel mogelijk zelf te doen.
Hij remt wel hoor, alleen een beetje raar met dat pedaal zo diep.
Greetz Roy
Ik heb geen nieuw dopje en niet geprobeerd zonder dopje.....maar snap niet wat dit ermee te maken heeft.
Leg uit a.u.b.
@renoldie
Remafstelling achter zit goed....dus ook met dat nokje.
Het is net of je bij de eerste trap op het rempedaal ook een soort van balg hoort blazen.
Mijn zus heeft dezelfde auto en heeft dit geluid dus niet........please help.
De dealer zegt dat ik `m moet brengen en dan zouden ze het onderzoeken, maar ik ben bang dat dit heel veel tijd gaat kosten en dus veel arbeidsloon.
Ben niet gierig ofzo maar ik probeer wel kosten te besparen door zoveel mogelijk zelf te doen.
Hij remt wel hoor, alleen een beetje raar met dat pedaal zo diep.

Greetz Roy
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 15 okt 2004
- Laatste bezoek: 12 aug 2016 10:26
- Actief als: particulier
- Locatie: Witteveen
Als je een balg hoort blazen zal dat de bekrachtiger zijn die lekt.
Na 2de keer trappen is het vacuum weg, waardoor je pedaal hoger ligt.
Misschien toch maar een garage er naar laten kijken?
Je hebt al veel onderdelen (misschien onnodig) vervangen, dat zal ook wel wat gekost hebben.
Na 2de keer trappen is het vacuum weg, waardoor je pedaal hoger ligt.
Misschien toch maar een garage er naar laten kijken?
Je hebt al veel onderdelen (misschien onnodig) vervangen, dat zal ook wel wat gekost hebben.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 05 dec 2006
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
@renoldie,renoldie schreef:Als je een balg hoort blazen zal dat de bekrachtiger zijn die lekt.
Na 2de keer trappen is het vacuum weg, waardoor je pedaal hoger ligt.
Misschien toch maar een garage er naar laten kijken?
Je hebt al veel onderdelen (misschien onnodig) vervangen, dat zal ook wel wat gekost hebben.
Buiten de hoofdremcillinder om waren alle delen die ik heb vervangen toch op korte termijn nodig.
De rembekrachtiger heb ik vervangen tegen een gebruikt exemplaar van een clio 1999.
Ik zou ook zeggen dat de bekrachtiger niet goed is, maar ik heb `m voordat ik `m eruit haalde bij de schadeauto nog kunnen testen en die was toen goed.
Als die nu toch lek is, dan is dat wel heel toevallig.

Zelf zit ik aan dat rubber te denken die op het schutbord komt tussen de bekrachtiger, zou dat mischien een probleem kunnen zijn als die daar niet goed aansluit.
Het is namelijk wel een rotklus om dat ding weer los te halen.
Wat betreft de kosten van de onderdelen valt het allemaal wel mee want ik ben inkoper bij een groothandel in automaterialen.

Greetz Roy
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 944 Weergaves
-
Laatste bericht door hansje55
-
- 0 Reacties
- 169 Weergaves
-
Laatste bericht door Ayka
-
- 4 Reacties
- 468 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 6 Reacties
- 335 Weergaves
-
Laatste bericht door RoelvanHoof
-
- 1 Reacties
- 160 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 6 Reacties
- 473 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 3 Reacties
- 524 Weergaves
-
Laatste bericht door maarten916