Nu nog nieuwe espace kopen?
-
Topic author - Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 21
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
- Actief als: particulier
Nu nog nieuwe espace kopen?
In de zomer kocht ik een Renault Latitude. Zeer leuke wagen, ware het niet dat ik het 'lager zitten' niet echt gewoon kan worden. Vorige wagen was een Espace 2.0 dci 150 waar ik zeer goede herinneringen aan heb. Ben nu in twijfel, koop ik een nieuwe Espace met de opties die ik graag heb of wacht ik af tot het nieuw model beschikbaar is?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 9
- Laatste bezoek: 27 mar 2025 07:46
Re: Nu nog nieuwe espace kopen?
Ik denk dat je het beste kan wachten op het nieuwe model. De afschrijving op een laatste Espace IV zal met de komst van de Espace V een stuk hoger zijn.
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 6
- Laatste bezoek: 28 apr 2025 12:40
Ik vind de Espace met de laatste face-lift neus wel geslaagd!
Alleen de nieuwe Espace 5 kwam toch niet eerder dan 2015?
Het werd trouwens ook niet zo,n Espace zoals altijd maar meer een SUV gehalte wat ik aan de foto,s kon zien die de laatse tijd gesingaleerd zijn
Alleen de nieuwe Espace 5 kwam toch niet eerder dan 2015?
Het werd trouwens ook niet zo,n Espace zoals altijd maar meer een SUV gehalte wat ik aan de foto,s kon zien die de laatse tijd gesingaleerd zijn
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 13
- Laatste bezoek: 12 dec 2022 23:33
Vooral de nieuwe heeft een mooi dashboard als je een luxe variant neem, met leer bekleed.
Verder zal er geen Espace meer komen met de ruimte die je nu hebt maar een SUV achtige.......
Nieuw model zal zeker weer kinderziektes brengen, kijk maar naar de Captur. De huidige Espace is mooi doorontwikkeld.
Verder zal er geen Espace meer komen met de ruimte die je nu hebt maar een SUV achtige.......
Nieuw model zal zeker weer kinderziektes brengen, kijk maar naar de Captur. De huidige Espace is mooi doorontwikkeld.
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 17 feb 2021 17:12
Waarom niet een mooie versie kopen met de kop eraf?
De afschrijving op een espace is in de eerste jaren absurd hoog. Ik ben zeer blij dat de vorige eigenaar van mijn auto dat voor mij heeft willen betalen.
Mijn auto is dan wel niet nieuw maar ik heb met deze auto minder problemen dan met mijn vorige twee nieuwe auto's. Beide hadden kinderziekten. Na de koop sta je als klant in de kou en rol je van software update in update.
De afschrijving op een espace is in de eerste jaren absurd hoog. Ik ben zeer blij dat de vorige eigenaar van mijn auto dat voor mij heeft willen betalen.
Mijn auto is dan wel niet nieuw maar ik heb met deze auto minder problemen dan met mijn vorige twee nieuwe auto's. Beide hadden kinderziekten. Na de koop sta je als klant in de kou en rol je van software update in update.
Hide post links |
-
Heb hier interessante zaken gelezen. Vooral dat de Espace volledig doorontwikkeld is lees ik een paar keer. En inderdaad, dat is een mooie reden om geen nieuw model te kopen. De Espace is nu een zeer betrouwbare wagen en dat is ook veel waard.
De uitvoering en opties weet ik al, zou een Grand Espace Alcantara worden met xenon, comfortpack, usb aansluiting, navi Europa, achteruitrijcamera en stalen reservewiel. Mijn enige twijfel is al dan niet een automaat te nemen. Zal een 150 pk versie worden.
De prestaties tussen een automaat en een manuele liggen wel ver uiteen. Manueel in 10.6 sec tot 100, automaat doet er 12.4 sec over. Gaat die automaat niet te traag zijn???
De uitvoering en opties weet ik al, zou een Grand Espace Alcantara worden met xenon, comfortpack, usb aansluiting, navi Europa, achteruitrijcamera en stalen reservewiel. Mijn enige twijfel is al dan niet een automaat te nemen. Zal een 150 pk versie worden.
De prestaties tussen een automaat en een manuele liggen wel ver uiteen. Manueel in 10.6 sec tot 100, automaat doet er 12.4 sec over. Gaat die automaat niet te traag zijn???
Hide post links |
-
- lid
Ik heb de automaat en deze schakelt boterzacht, is overigens mijn eerste automaat en tot nu heb ik daar geen spijt van.
Persoonlijk weet ik achteruitrij sensor (PDC) beter te waarderen dan een camera. Je kunt spiegelen en luisteren naar de PDC, spiegelen en kijken in de cam kan lastiger zijn, vooral met vuil, donker en fel zonlicht.....
succes
ps over de veiligheid van de Espace was je toch al te spreken na je nare ervaring
Persoonlijk weet ik achteruitrij sensor (PDC) beter te waarderen dan een camera. Je kunt spiegelen en luisteren naar de PDC, spiegelen en kijken in de cam kan lastiger zijn, vooral met vuil, donker en fel zonlicht.....
succes
ps over de veiligheid van de Espace was je toch al te spreken na je nare ervaring

Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 25 mar 2018 21:07
Wat je ook kunt doen (als je zolang kunt wachten) is wachten op de nieuwe espace, en daarna besluiten of het de nieuwe wordt of een oude nieuwe (laatste uitvoeringen zijn vaak luxueuzer).
Espace 3.5 V6 '04 Initiale automaat
EX: Espace 2.0T '04 Privilege automaat
bij vlagen ben ik geniaal.... Op het moment is het echter windstil.....
Hide post links |
-
- lid
Ik denk dat die nieuwe Espace nog wel een jaartje op zich zal laten wachten voordat deze bij de dealer staat.
Was het niet al de bedoeling om in 2009 een nieuwe op de markt te brengen..... we wachten nog steeds.
Was het niet al de bedoeling om in 2009 een nieuwe op de markt te brengen..... we wachten nog steeds.
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Hide post links |
-
Ja, ik lees overal dat het zeker 2015 zal worden...
Wat denken jullie over het vermogenverlies van de automaat tov de manuele?
Wat denken jullie over het vermogenverlies van de automaat tov de manuele?
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 17 feb 2021 17:12
Het is maar de vraag of je als amateur de acceleratietijden haalt die in het boekje staan. Met een automaat haal je die waarde makkelijker zullen we maar zeggen. Ik vermoed dat het grootste verschil zit in het loskoppelen van de automatische rem en de reactie vanuit stand-stil.
Een automaat in een espace rijdt wel heerlijk vind ik en zeker ook mijn vrouw.
Persoonlijk vind ik de 0-100 minder belangrijk dan de 80-120 en met een automaat zit je altijd in de goede versnelling. Met een handbak moet je veel meer anticiperen en terugschakelen. Zeker als je toerenbandbreedte beperkt is.
Wij hebben nog geen spijt van onze keuze voor een automaat en ook bij een file rijdt het net iets fijner.
Een automaat in een espace rijdt wel heerlijk vind ik en zeker ook mijn vrouw.
Persoonlijk vind ik de 0-100 minder belangrijk dan de 80-120 en met een automaat zit je altijd in de goede versnelling. Met een handbak moet je veel meer anticiperen en terugschakelen. Zeker als je toerenbandbreedte beperkt is.
Wij hebben nog geen spijt van onze keuze voor een automaat en ook bij een file rijdt het net iets fijner.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 25 mar 2018 21:07
Ook wij rijden sinds de espace automaat. De vorige auto was een gechipte tdci met 140pk, en met een wagengewicht van 1445kg. Absoluut een vlotte auto, maar ik kan niet zeggen dat de espace langzamer is. Het zal mss wel zo zijn, maar wij voelen het niet zo.
Met caravan rijden is echt een zegen met automaat. (Wel handmatig schakelen). Gewoon pook in D zetten, gas geven en je rijdt!!
Filteringen vind ik echter wel minder, omdat je steeds met je voet op de rem staat. Als het langzaam voortkruipt is het echter wel lekker.
Met caravan rijden is echt een zegen met automaat. (Wel handmatig schakelen). Gewoon pook in D zetten, gas geven en je rijdt!!
Filteringen vind ik echter wel minder, omdat je steeds met je voet op de rem staat. Als het langzaam voortkruipt is het echter wel lekker.
Espace 3.5 V6 '04 Initiale automaat
Hide post links |
-
Dit is één van de belangrijkste redenen waarom ik terug naar een Espace ga... Inderdaad, hadden we een andere wagen gehad waren de gevolgen niet te overzien. Maar ik wist dat al van de periode toen ik nog kon werken (ben al jaren ziek). Toen kwamen ook geregeld Espaces binnen die betrokken waren bij een ongeval. De structuur van de wagen is enorm sterk. Stond er dikwijls van te kijken hoe weinig schade er aan de cockpit was.
Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar een automaat. Ik hoop me hiermee niet te miskopen. Rond de 20ste beslis ik definitief. Dus alle ervaringen zijn hier meer dan welkom.

Dit is één van de belangrijkste redenen waarom ik terug naar een Espace ga... Inderdaad, hadden we een andere wagen gehad waren de gevolgen niet te overzien. Maar ik wist dat al van de periode toen ik nog kon werken (ben al jaren ziek). Toen kwamen ook geregeld Espaces binnen die betrokken waren bij een ongeval. De structuur van de wagen is enorm sterk. Stond er dikwijls van te kijken hoe weinig schade er aan de cockpit was.
Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar een automaat. Ik hoop me hiermee niet te miskopen. Rond de 20ste beslis ik definitief. Dus alle ervaringen zijn hier meer dan welkom.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Ik heb anderhalf jaar terug nog met een Espace 2.0 dCi automaat gereden voor een weekje. Deze had toen 8.000km gelopen. Wat mij opviel was dat ik hem heel erg traag vond. Voor een diesel voelde hij niet echt koppelrijk aan en het leek alsof hij constant aan het inhouden was. Verder viel het verbruik tegen (bijna 2x zoveel als opgegeven met een normale rijststijl) en trilde de plaat boven de instrumentencluster heel erg als de wagen stationair draaide (was vrij storend)
Verder wel een heerlijke reisauto, maar mijn ervaring met een dCi 175 automaat is een stuk beter.
Verder wel een heerlijke reisauto, maar mijn ervaring met een dCi 175 automaat is een stuk beter.
Hide post links |
-
Haha..da's nu net wat ik niet wilde horen...
Zij er nog mensen met ervaring de en Espace 2.0 dci 150 automaat hebben? Ben nu terug volop aan het twijfelen gegaan.
Zij er nog mensen met ervaring de en Espace 2.0 dci 150 automaat hebben? Ben nu terug volop aan het twijfelen gegaan.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Je moet gewoon zelf gaan rijden en kijken of je het zelfde meemaakt
Misschien had ik wel een vrijdagmiddag exemplaar die ze maandagochtend hebben afgemaakt.
Maar als je even googled naar de dCi 150 automaat kom je vooral veel klachten tegen over het verbruik. Ook in andere auto's zoals de Laguna.
http://www.lagunaclub.nl/forum/index.php?topic=8187.0
Mijn advies is, ga ermee rijden en overtuig jezelf. Wellicht zijn alle problemen wel opgelost met de laatste facelift.

Maar als je even googled naar de dCi 150 automaat kom je vooral veel klachten tegen over het verbruik. Ook in andere auto's zoals de Laguna.
http://www.lagunaclub.nl/forum/index.php?topic=8187.0
Mijn advies is, ga ermee rijden en overtuig jezelf. Wellicht zijn alle problemen wel opgelost met de laatste facelift.
Hide post links |
-
- lid
De eerste prototypes zijn al op de weg gespot in Frankrijk

Hide post links |
-
Ik heb beslist.... Maandag ga ik ene bestellen. Zal een manuele worden. Heb nog eens met de Scenic van de vrouw gereden, dewelke ook een manuele is. Dit gaf de doorslag. Ik sta weinig in de file en zo en schakelen lijkt toch wel vinniger dan een automaat. De dealer heeft ook nog een directiewagen met 5000 km staan. Is zes maanden oud. Die ga ik ook eens bekijken. Is ook een 150 pk. Maar wel een korte versie. We zien wel...
Hide post links |
-
- lid
Past ie nog mooi onder de kerstboom, succes maandag en we laten ons verrassen.
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Hide post links |
-
Zo, de wagen is besteld. Het wordt een grand espace Alcantara, 2.0 dci 150 pk, manueel met als opties comfortpack, xenonlichten, achteruitrijcamera, tom tom Europa, usb aansluiting, reservewiel en metaalkleur. Espace Alcantara is een mooie complete uitvoering met heel wat zaken standaard zoals panoramisch open dak, alcantara-leder interieur, alu velgen, dakstaven, automatische airco regelbaar in 4 zones, enz enz... Levering voorzien rond maart.
Zeer tevreden dat ik voor het huidige model koos. Van deze zijn we zeker dat die technisch zeer goed zijn en ik vind de ruimte en vooral het licht in de wagen zeer leuk. Nu aftellen alhoewel ik nog een goede wagen heb momenteel, de Latitude. Deze gaat enkel weg omdat ik terug een hogere wagen wil, kwestie van rijplezier scoort de Latitude ook hoog. Enkel jammer dat de Latitude onderhevig is aan een zeer groot waardeverlies. Catalogusprijs kost die 41.000 Euro, hij wordt binnenkort 2 jaar en heeft 32.000 km. Krijg er nog 15.000 Euro voor...
Zeer tevreden dat ik voor het huidige model koos. Van deze zijn we zeker dat die technisch zeer goed zijn en ik vind de ruimte en vooral het licht in de wagen zeer leuk. Nu aftellen alhoewel ik nog een goede wagen heb momenteel, de Latitude. Deze gaat enkel weg omdat ik terug een hogere wagen wil, kwestie van rijplezier scoort de Latitude ook hoog. Enkel jammer dat de Latitude onderhevig is aan een zeer groot waardeverlies. Catalogusprijs kost die 41.000 Euro, hij wordt binnenkort 2 jaar en heeft 32.000 km. Krijg er nog 15.000 Euro voor...
Hide post links |
-
- lid
Gefeliciteerd met de aankoop, het is meer dan exclusieve uitvoering.
Jammer van het waardeverlies van de latitude.
Jammer van het waardeverlies van de latitude.
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Hide post links |
-
- lid
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop en een hoop veilige km natuurlijk!
Wel balen inderdaad dat de Latitude zo hard in waarde stijgt was wel een mooie auto om te zien en exclusief maar een Espace bied natuurlijk een zee van ruimte enz.
Alleen het nadeel van alcantara is het onderhouden je krijgt het bijna niet schoon heb zelf ook alcantara in mijn Peugeot 206 zitten

Wel balen inderdaad dat de Latitude zo hard in waarde stijgt was wel een mooie auto om te zien en exclusief maar een Espace bied natuurlijk een zee van ruimte enz.
Alleen het nadeel van alcantara is het onderhouden je krijgt het bijna niet schoon heb zelf ook alcantara in mijn Peugeot 206 zitten

Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 09 dec 2021 08:32
Mooi hoor! Nu het eind van de echte Espace in zicht is heb je straks echt een collectors item.
Ik blijf erbij dat Renault een kapitale fout maakt door over te stappen op een SUV-achtig concept waar menig overtuigd fullsize MPV eigenaar van gruwelt. Als over een paar jaar mijn 2006 Phase II aan vervanging toe is ga ik ook op zoek naar één van de allerlaatste E-IV's.
Ik blijf erbij dat Renault een kapitale fout maakt door over te stappen op een SUV-achtig concept waar menig overtuigd fullsize MPV eigenaar van gruwelt. Als over een paar jaar mijn 2006 Phase II aan vervanging toe is ga ik ook op zoek naar één van de allerlaatste E-IV's.

Hide post links |
-
Misschien kan je binnen een paar jaar de mijne kopen he
:):)
Ik heb hem vooral gekocht omdat deze Espace toch goed doorontwikkeld werd tot een zeer betrouwbaar voertuig. Hij is misschien niet de modernste meer op de markt maar volgens mij blijft hij tot de meest comfortabele monovolumes behoren. Ben eigenlijk blij met de aankoop, heb lang getwijfeld maar als je alles op een rijtje zet is dit een goed aankoop. Enkel mag je niet naar de aankoopprijs en afschrijving kijken want die zijn vrij hoog. Anderzijds, van een wagen heb je plezier en geld kan je enkel maar tellen lol.

Ik heb hem vooral gekocht omdat deze Espace toch goed doorontwikkeld werd tot een zeer betrouwbaar voertuig. Hij is misschien niet de modernste meer op de markt maar volgens mij blijft hij tot de meest comfortabele monovolumes behoren. Ben eigenlijk blij met de aankoop, heb lang getwijfeld maar als je alles op een rijtje zet is dit een goed aankoop. Enkel mag je niet naar de aankoopprijs en afschrijving kijken want die zijn vrij hoog. Anderzijds, van een wagen heb je plezier en geld kan je enkel maar tellen lol.
Hide post links |
-
- lid
Heb nog geen seconde spijt van mijn Espace.......
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Hide post links |
-
- lid
GTMart » Wo Dec 25, 2013 2:12 pm
Nee klopt jij heb ook een hele mooie Initiale ben jaloers op je zou hem zo willen ruilen met de Grand Voyager van mijn vrouw
Nee klopt jij heb ook een hele mooie Initiale ben jaloers op je zou hem zo willen ruilen met de Grand Voyager van mijn vrouw

Hide post links |
-
- lid
Hee Harold... en dat blok....... hmmmmmmm kwijl.....
Ruilaanbod sla ik af, helaas.
Ruilaanbod sla ik af, helaas.
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Hmm ik zag mijn oudeheer autoscout al afspeuren naar een BMW X5... Kachelmotor van de Espace uit het niets kapot en plotseling torenhoge onderhoudskosten waar ze bij BMW ook u tegen zeggen 
Renault moet maar snel komen met de nieuwe Espace

Renault moet maar snel komen met de nieuwe Espace

Hide post links |
-
Zonet nog een mailtje gedaan naar de garage.
Gisteren deed ik een vrij lange rit met de Scenic. Deze is handgeschakeld. Eenmaal toegekomen vraagt mijn vrouw of ik toch wel zeker ben dat ik geen automaat wil. Dus weer gaan nadenken en in feite is het antwoord ja. Automaat is toch een heel stuk relaxer rijden. Dus hierom een mailtje naar de garage. Ze moeten er een automaat van maken.
Hopelijk krijg ik hier geen spijt van nadien...
Gisteren deed ik een vrij lange rit met de Scenic. Deze is handgeschakeld. Eenmaal toegekomen vraagt mijn vrouw of ik toch wel zeker ben dat ik geen automaat wil. Dus weer gaan nadenken en in feite is het antwoord ja. Automaat is toch een heel stuk relaxer rijden. Dus hierom een mailtje naar de garage. Ze moeten er een automaat van maken.
Hopelijk krijg ik hier geen spijt van nadien...
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Wellicht is het verstandig om eerst even een proefrit te maken met de automaat te maken alvorens dit te veranderen. Het geeft de auto namelijk een totaal ander karakter.
Hide post links |
-
Ik vermoed dat de rijervaring in de richting gaat van de Latitude die ik nu rij? Dat is een automaat, wel met 175 pk. Maar zouden die extra 25 pk een erg groot verschil maken? De versnellingsbak is bij mijn weten net dezelfde.
Hide post links |
-
Heb vandaag mailtje gedaan naar de garage. Kan mijn bestelde auto nog wijzigen. En dat ga ik doen. Het bleef heel de tijd een beetje hangen... Ga voor de Initiale uitvoering met de 175 pk motor. Heb je toch nog paar mooie opties extra en ik denk dat dit vermogen ideaal is voor me. Ben ook blij met de stiksels in het dashboard, die vind ik zeer knap (alhoewel dat de reden niet is om zoveel meer te gaan uitgeven lol)
Hide post links |
-
- lid
Denk dat dit een super auto gaat worden, kwam er zondag een tegen met de laatste facelift
En in Initiale heb je weinig meer te wensen, zoals ik schreef ben nog iedere dag content.
Auto koop je toch voor jaren en het moet vanaf dag één goed voelen, als je bezuinigd zou ik daar later spijt van krijgen.
We krijgen toch wel foto's te zien?

En in Initiale heb je weinig meer te wensen, zoals ik schreef ben nog iedere dag content.
Auto koop je toch voor jaren en het moet vanaf dag één goed voelen, als je bezuinigd zou ik daar later spijt van krijgen.
We krijgen toch wel foto's te zien?

Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Hide post links |
-
Ja foto's... Als ik ze erop krijg zeker wel.
Hetgeen je daar zegt deed me voor de initiale kiezen, nl dat je een auto koopt voor verschillende jaren.
Wat jammer is, is dat je tegenwoordig niet meer kan kiezen welk kleur van dash board en vloerbekleding je wil. Je kan wel de kleur van de zetels kiezen, maar de rest is altijd zwart. Als je dan voor de beige zetels gaat is het net of je verkeerde zetels hebt staan in je zwarte interieur. Vroeger kon je gaan voor alles beige. Dus, zal nu voor volledig zwart kiezen...
Levering is voorzien midden april. Er komt volgend jaar wel een nieuwe Espace, maar die zal hetzelfde niet meer zijn. Komt erbij dat ik zeker ben dat dit huidige model toch zeer goed is qua kwaliteit. Dat moeten we bij het volgende model ook weer afwachten...
Hetgeen je daar zegt deed me voor de initiale kiezen, nl dat je een auto koopt voor verschillende jaren.
Wat jammer is, is dat je tegenwoordig niet meer kan kiezen welk kleur van dash board en vloerbekleding je wil. Je kan wel de kleur van de zetels kiezen, maar de rest is altijd zwart. Als je dan voor de beige zetels gaat is het net of je verkeerde zetels hebt staan in je zwarte interieur. Vroeger kon je gaan voor alles beige. Dus, zal nu voor volledig zwart kiezen...
Levering is voorzien midden april. Er komt volgend jaar wel een nieuwe Espace, maar die zal hetzelfde niet meer zijn. Komt erbij dat ik zeker ben dat dit huidige model toch zeer goed is qua kwaliteit. Dat moeten we bij het volgende model ook weer afwachten...
Hide post links |
-
- lid
Ik heb de zwarte zetels met beige bies en beige vloerbedekking. Erg mooi maar beige is erg besmettelijk, heb er nu donkere matten in liggen voor de winter. de zwarte zetels blijven netjes, de beige worden vuil als ik hier en daar vergelijk.
Alles donker is de meest gunstige variant voor het onderhoud, je dash wil ik wel eens zien
Een beste keuze, nu nog wachten tot april.
Alles donker is de meest gunstige variant voor het onderhoud, je dash wil ik wel eens zien

Een beste keuze, nu nog wachten tot april.
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn