Grootlichten
-
Topic author - Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Grootlichten
sedert een paar dagen kan ik mijn grootlichten niet meer aansteken wanneer ik mijn dimlichten heb onstoken.
Als de lichten uit zijn of de standlichten branden kan ik wel nog mijn grootlichten laten oplichten maar.
Zou dit een relais kunnen zijn in het motorcompartiment, of is het de schakeleenheid aan het stuur die defect zal zijn?
Als de lichten uit zijn of de standlichten branden kan ik wel nog mijn grootlichten laten oplichten maar.
Zou dit een relais kunnen zijn in het motorcompartiment, of is het de schakeleenheid aan het stuur die defect zal zijn?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
Een defecte lichtschakelaar is de oorzaak.
Antonio.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 14 dec 2013 20:46
Re: Grootlichten
Inderdaad. Ik had dezelfde symptomen en het vervangen van de lichtschakelaar was de oplossing.
Ik heb de mijne tweedehands op ebay gevonden voor 9.90€ + 6€ verzendkosten van Duitsland.
Bij de nieuwe lichtschakelaar hoorde ik terug een klik-geluid als ik de gootlichten aanstak terwijl mijn dimlichten branden. Bij de kapotte hoorde je die klik niet meer. Het geluid komt dus niet van de relais, maar van de schakelaar in de lichtschakelaar aan het stuur.
Ik heb de mijne tweedehands op ebay gevonden voor 9.90€ + 6€ verzendkosten van Duitsland.
Bij de nieuwe lichtschakelaar hoorde ik terug een klik-geluid als ik de gootlichten aanstak terwijl mijn dimlichten branden. Bij de kapotte hoorde je die klik niet meer. Het geluid komt dus niet van de relais, maar van de schakelaar in de lichtschakelaar aan het stuur.
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Laatste bezoek: 24 feb 2016 11:40
heb je een bestelnummer en/of link van dat ebay item? Tips en tricks over de montage van dit ding?
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 14 dec 2013 20:46
Had dit eigenlijk voor bij mijn Clio I fase III en heb per ongeluk bij de Espace discutie gepost. oeps...
Hoe dan ook blijkt het dezelfde lichtschakelaar te zijn als bij een renault 19 en een Espace II (J/S63_)
Ik heb de mijne op ebay http://www.benl.ebay.be/itm/26134655093 ... 1497.l2649 gevonden. Op Nederlandse tweedehands sites heb ik er ook nog wel een aantal gevonden tegen betaalbare prijzen en verzendkosten. Google is your friend: https://www.google.be/#q=7700842114+site:.nl
Nieuw (valeo onderdeel) heb ik hem gevonden voor 67 incl verzending op mister-auto.
Renault part-nummer is: 7700842114
Het part-nummer hing nog met een stikker op de lichtschakelaar.
Hij was vast gevezen met twee torx schroeven langs onder en is aangesloten met een 4pins en een 6pins stekker. Ik moest wel eerst de kap achter het stuur verwijderen (3 zichtbare en 2 verborgen schroeven).
Hoe dan ook blijkt het dezelfde lichtschakelaar te zijn als bij een renault 19 en een Espace II (J/S63_)
Ik heb de mijne op ebay http://www.benl.ebay.be/itm/26134655093 ... 1497.l2649 gevonden. Op Nederlandse tweedehands sites heb ik er ook nog wel een aantal gevonden tegen betaalbare prijzen en verzendkosten. Google is your friend: https://www.google.be/#q=7700842114+site:.nl
Nieuw (valeo onderdeel) heb ik hem gevonden voor 67 incl verzending op mister-auto.
Renault part-nummer is: 7700842114
Het part-nummer hing nog met een stikker op de lichtschakelaar.
Hij was vast gevezen met twee torx schroeven langs onder en is aangesloten met een 4pins en een 6pins stekker. Ik moest wel eerst de kap achter het stuur verwijderen (3 zichtbare en 2 verborgen schroeven).
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut