Defect aan ventilatiesysteem Espace iii

Plaatwerk, uitdeuken, lassen, lakken, kleurnummers, spuiten, bekleding etc.
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Gebruikersavatar

Topic author
Paul Espace iii 1998
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2013 07:18
Actief als: particulier

Defect aan ventilatiesysteem Espace iii

Bericht door Paul Espace iii 1998 »

Hallo,
kan iemand mij helpen met het volgende?

Van mijn Grand Espace uit 1998 werkt de verwarming alleen aan de bij-rijderskant en ook alleen als het bedieningspaneel van de bij-rijders op de zelfbediening staat. De normale ventilatie doet het wel goed.

Uit het werkplaatshandboek kwam ik een test tegen om het bedieningspaneel (links in het zijpaneel bij de bestuurder) te initialiseren (procedure for automatically setting the driver's control). Ik hoopte hiermee het systeem te resetten, waarna de verwarming het aan beide kant zou gaan doen.

Het resultaat van de test is dat de drie onderste lampjes van het bedieningspaneel knipperen en dat de gehele ventilatie buiten werking is en blijft. De toelichting in het handboek bij dit resultaat: 'check there is no mechanical blockage of the flaps or the motor gearing and that the distribution and mixing connectors are correctly connected'.

Om uit te sluiten dat het bedieningspaneel defect is heb ik er een andere ingezet bij een bedrijf in auto-onderdelen, maar dat heeft niets opgelost. Ik denk dat het probleem (dus) gevonden moet worden in het systeem zelf en dat daarvoor het dashboard moeten worden verwijderd. Ik heb alleen geen idee of dit een grote ingreep is, of ik dit wellicht zelf kan (ben redelijk handig) en of ik heel specifiek gereedschappen nodig heb.

Wie kan me hierin wat verder helpen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht