Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Zijn gisteren weer verder gegaan met de motor, we hebben het losmaken van de carterpan maar even laten zitten.
Zat een kurken pakking tussen en hij was mooi netjes droog overal, dus beslist om dit voorlopig niet te doen.
Dus hebben we gisteren de versnellingsbak weer herenigd met het motorblok.
De maand gaat iets sneller dan ik had verwacht.
DSC_1216-1.jpg
DSC_1217-1.jpg
DSC_1218-1.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault 17 Gordini (1974), Renault Clio Estate dci 90 Dynamique eco2 (2013)
Eigenlijk moet je even een foto maken van die aanpassing die ik heb gemaakt voor de bakophanging.
Handig te weten voor diegene die zijn aandrijfassen niet zo vaak wil vervangen zoals ik deed met mijn turbo.
Inlaat spruitstukken moet je ook effe nakijken of vlakken, had valse lucht in een kanaal vlak voor de crash.
Inderdaad zal van de beugels eens een goede foto maken.
Kan die valse lucht niet aan een lekke pakking hebben gelegen?
Maar zal er met Wouter even naar kijken.
Renault 17 Gordini (1974), Renault Clio Estate dci 90 Dynamique eco2 (2013)
Gisteren wat nieuwe reserve onderdelen binnen gekregen.
2 Nieuwe Knipperlicht relais nieuw in doos.
DSC_1225-1.JPG
Van de week even wat nieuwe bouten halen voor de versnellingsbak en startmotor.
En even het spruitstuk van ons Pa zijn auto demonteren zodat ik de pakking 2x na kan maken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault 17 Gordini (1974), Renault Clio Estate dci 90 Dynamique eco2 (2013)
We hebben nog een stuk extra dik pakking materiaal liggen.
Staat asbest op , die originele gaan veel te vlug kapot.
Heb in 1990 die van ons Pa ook van die plaat gemaakt, hier zit nu alleen een klein scheurtje in.
Renault 17 Gordini (1974), Renault Clio Estate dci 90 Dynamique eco2 (2013)
Vandaag even het spruitstuk van mijn Vader zijn 17 losgehaald, en dit is wat er tevoorschijn kwam.
DSC_1238-1.jpg
Kan me voorstellen dat niet alle uitlaatgassen meer de achterkant van de auto halen.
Morgen de pakking even met tape aan elkaar plakken en dan even een mal maken.
Maar ik denk dat ik eens ga kijken naar ander pakking materiaal.
Als je hier naar kijkt springen de stukken je om je oren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault 17 Gordini (1974), Renault Clio Estate dci 90 Dynamique eco2 (2013)
Na 4 avonden klussen aan de auto weer wat vorderingen gemaakt.
De ramen achter de roosters er de 2e keer er goed ingezet, vond het al vreemd dat de roosters niet goed pasten.
Kwam er achter dat deze raampjes bij de 17 van mijn Vader er al vanaf 1990 verkeerd in zitten.
Ook de neer draaibare ramen aan beide kanten erin gezet, wat een ....... werk is dat.
Inmiddels ook in beide deuren de sloten en deuropeners aan de binnenkant gemonteerd.
DSC_1259-1.jpg
DSC_1293-1.jpg
DSC_1296-1.jpg
Volgende punten het dashboard en de achterklep weer monteren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault 17 Gordini (1974), Renault Clio Estate dci 90 Dynamique eco2 (2013)
Vorige week de achterklep er weer ingehangen, hij raakt alleen linksonder in de hoek het achterscherm.
Dit had ik tegen de spuiter gezegd dat hij hier zeker naar moest kijken, alleen is blijkbaar dus nog niet gedaan.
DSC_1305-1.jpg
En ik heb het dashboard er weer in gehangen, kan ik tenminste makkelijk alle kabels weer op zijn plek zien te krijgen.
En kan ik gelijk wat draden verlengen of vervangen d.m.v. solderen en krimpkous.
DSC_1309-1.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault 17 Gordini (1974), Renault Clio Estate dci 90 Dynamique eco2 (2013)
Als je zo "opbouwt"wordt je vanzelf vrolijk, iedere keer kom je dichterbij het moment supreme, nl. lekker rijden.
mvg WillemS
p.s. mocht je nog van die klipjes nodig hebben voor de bekleding, die verkopen ze tegenwoordig ook bij de Brezan zag ik.(heb ik verder geen belang bij hoor)
2 weken geleden het hitteschild boven de uitlaat onder de auto van mijn Vader uitgesloopt,
om de na te laten maken vanwege het ontbreken van die van mijn.
Heb deze aan onze plaatwerker meegegeven om 2x na te laten maken, hebben we alvast een
nieuwe voor mijn Vader zijn 17.
Afgelopen week heb ik ze terug gekregen van onze plaatwerker, en ik moet zeggen dit had ik niet verwacht.
Mooi in spiegel RVS, dus daar hebben we geen problemen meer mee.
DSC_1339-1.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault 17 Gordini (1974), Renault Clio Estate dci 90 Dynamique eco2 (2013)
Gisteren de dag van Kerstavond heb ik mijn kerstcadeau al gehad, we hebben de motor
weer herenigd met de carrosserie.
Hieronder enkele foto's van deze mijlpaal in de opbouw.
DSC_1403-1.jpg
DSC_1404-1.jpg
DSC_1406-1.jpg
DSC_1408-1.jpg
Gordini 003.jpg
DSC_1411-1.jpg
DSC_1413-1.jpg
DSC_1414-1.jpg
DSC_1415-1.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault 17 Gordini (1974), Renault Clio Estate dci 90 Dynamique eco2 (2013)
Beter dan nieuw is tie zeker .
Heb de carosserie behoorlijk verbeterd, dat moest ook wel want het is een typisch jaren 70 konstruktie met dubbele platen overal.
Denk met weemoed weer terug aan mijn Renault 17. Deze had ik van 1978 tot begin 1980. Heb er toen 160.000 km op lpg mee gereden.
Ik volg je opbouw dan ook steeds. Eg leuk om het te zien hoe hij er weer prachtig uit komt te zien.
Top
Had de afgelopen week en komende week vrij, en met het werkplezier zit het op dit moment prima.
Dus ik moet flinke vorderingen kunnen maken in de opbouw.
Ben al een heel eind met de opbouw van de motor, morgen even de radiator schoonmaken van binnen met soda.
En dan voorzien van een nieuw laagje zwarte verf, en dan mag hij ook weer terug in de auto.
Renault 17 Gordini (1974), Renault Clio Estate dci 90 Dynamique eco2 (2013)
WillemS schreef:Volgens mij zit je werkelijk te genieten tijdens het opbouwen.
mvg WillemS
Het is inderdaad behoorlijk lastig om eenmaal te stoppen als ik bezig ben, er moet af en
toe ook nog gegeten en geslapen worden.
10 DS 17 schreef:wat is er nou mooier dan opknappen zonder lasapparaat.
Herman dank aan jou voor je geweldige restauratie in 1996, stilstaan vanaf 1996 tot aan 2012 en geen spatje
roest te bekennen. (behalve de reparatiestukken na het ongeluk dan)
We hebben nog een groen monster staan wat het een en ander aan laswerk nodig heeft, interesse??
Renault 17 Gordini (1974), Renault Clio Estate dci 90 Dynamique eco2 (2013)
Yepp goede voor behandeling met juiste verfsysteem.
Heb hem trouwens niet geconserveerd aan de binnenkant geloof ik.
Zover ben ik nooit gekomen.
Die Blauwe is waarschijnlijk een stuk slechter die was niet verrot maar opgelost toen ik begon en heb er zo,n 10 jaar met gereden zomer en winter.
Kom hem maar effe brengen.
Zo erg kan het niet wezen dus neem een week vakantie, kun je hem zoweer mee terug nemen.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut