lekkage turbo, Grand Scenic 2.0T
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 30 mei 2015 16:22
- Actief als: particulier
lekkage turbo, Grand Scenic 2.0T
Grand Scenic 2.0t
2005
Benzine
Ik heb sinds kort een vreemde lucht in de auto zodra ik stop, lijkt een beetje op kaarvet. Het werd steeds erger en er komt soms een beetje rook uit de motorruimte. Vanavond gekeken en kan zien dat er bovenop de turbo, geheel achter in de motorruimte twee buisjes zitten waarvan ik vermoed dat dit de aan en afvoerbuizen zijn van de olie. Een van deze buizen lekt volgens mij op de aansluiting op de turbo. Ik denk dat deze verbonden zijn met de olie vanuit de carterruimte. Kan iemand bevestigen of ik gelijk heb en of ik deze lekkage gemakkelijk zelf kan verhelpen door bijvoorbeeld het vernieuwen van een pakkinkje? Ik heb een foto gemaakt van deze buizen en kan indien gewenst deze mailen. Dank je wel alvast voor je reactie, groet Ronald
2005
Benzine
Ik heb sinds kort een vreemde lucht in de auto zodra ik stop, lijkt een beetje op kaarvet. Het werd steeds erger en er komt soms een beetje rook uit de motorruimte. Vanavond gekeken en kan zien dat er bovenop de turbo, geheel achter in de motorruimte twee buisjes zitten waarvan ik vermoed dat dit de aan en afvoerbuizen zijn van de olie. Een van deze buizen lekt volgens mij op de aansluiting op de turbo. Ik denk dat deze verbonden zijn met de olie vanuit de carterruimte. Kan iemand bevestigen of ik gelijk heb en of ik deze lekkage gemakkelijk zelf kan verhelpen door bijvoorbeeld het vernieuwen van een pakkinkje? Ik heb een foto gemaakt van deze buizen en kan indien gewenst deze mailen. Dank je wel alvast voor je reactie, groet Ronald
Scenic 2.0T
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Re: lekkage turbo, Grand Scenic 2.0T
Turbo's raken meestal defekt door een storing in de smering. Die buisjes zijn de olie aan- en afvoer.
Die buisjes worden heel heet en er koekt dan olie in het buisje vast. De olie kan dan niet voldoende snel stromen en lekkage is het gevolg. De eenvoudigste oplossing is die buisjes te vervangen voor je turbo door te weinig smering defekt raakt(schoonmaken lukt praktisch niet). Vervang dan ook eventuele zeefjes en pakkingen.
mvg WillemS
p.s. 5 minuten zonder smering is ruim voldoende om de turbo om zeep te helpen.
Die buisjes worden heel heet en er koekt dan olie in het buisje vast. De olie kan dan niet voldoende snel stromen en lekkage is het gevolg. De eenvoudigste oplossing is die buisjes te vervangen voor je turbo door te weinig smering defekt raakt(schoonmaken lukt praktisch niet). Vervang dan ook eventuele zeefjes en pakkingen.
mvg WillemS
p.s. 5 minuten zonder smering is ruim voldoende om de turbo om zeep te helpen.
Hide post links |
-
Beste Willem, dank je wel. Kan ik deze bestellen bij renaultdealer of weet jij een adres? Of denk je dat ik het Beste dit de dealer kan laten doen omdat het relatief een makkelijke plus is?
Scenic 2.0T
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Zou even langs gaan bij de Dealer, je probleem voorleggen en eens horen wat hij zegt. Die leidingen zijn relatief eenvoudig te vervangen. mvg WillemS
Hide post links |
-
Beste Willem, een tijdje geleden, maar heb het door een garage laten verhelpen, pakkinkje was overleden, hebben ze vervangen en opgelost. Dank je wel nog.
Scenic 2.0T
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Dank voor het terugkoppelen, hier hebben anderen op het forum wellicht wat aan!!
Je hebt geluk dat het niet de turbo is die overleden was, want zonder voldoende smering duurt het soms maar 5-10 seconden voor die de geest geeft.
mvg WillemS
Je hebt geluk dat het niet de turbo is die overleden was, want zonder voldoende smering duurt het soms maar 5-10 seconden voor die de geest geeft.
mvg WillemS
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in