Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
@captur orange
Het wordt tijd voor een aangetekende brief.
Ik weet dat ze daar gevoelig voor zijn.
Twingo I (1995), Clio III (1998), Megane Classic (2001), Megane Grand Tour (2004), Megane Grand Tour Dynamique Business 2007, Megane Estate Dynamique (07-2009), Captur Dynamique Tce 90 (12-09-2013)
Zoooooo, Cappie weer retour.
OORZAAK: bij het uitwisselen van TCU's is de originele niet terug geplaatst maar is een werkende vanuit een Clio erin blijven zitten.
In Alkmaar rijdt nu een Clio met een verbindingsprobleem, maar daar is nu ook de oorzaak van bekend.
Echt ALLES doet het.......PFFFFFFFFF
Gelijk maar aangesloten bij de Coyote Commune.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Twingo I (1995), Clio III (1998), Megane Classic (2001), Megane Grand Tour (2004), Megane Grand Tour Dynamique Business 2007, Megane Estate Dynamique (07-2009), Captur Dynamique Tce 90 (12-09-2013)
Wat ik wel dikwijls heb, is dat b.v. de radio speelt en ineens stopt en over gaat op de muziek op usb en gelijk is die ook zijn kaarten kwijt, en zoekt deze daarna weer op. Dus lijkt een soort van herstart van rlink, dit komt erg vaak voor en wordt nu een beetje irritant.
Wat ook irritant is dat de muziek op usb altijd bij het begin begint, of veel kleinere usb sticks kopen bij gebrek aan de cdrom.
O ja kreeg vandaag voor het eerst Tom Tom map sharing of ik deze wilde gebruiken. Iemand vroeg ooit op dit forum of Rlink dit ook heeft, ja dus
O ja die schakeling in eco drive zie ik nog niet in Rlink, heb het wel voorgelegd, ik ga er bij de dealer op terugkomen als de monteur(s) er meer ervaring mee hebben.
Renault Captur Dynamic Tce90, Ivoire en dak Noire Etoile, pack City Camera, Wielen Diamantee Noir, besteld op 3-8-2013, productie order datum 6-8-2013.
Je kunt de muziek op een willekeurige wijze laten afspelen (Random geloof ik) en dan heb je dat probleem niet. Ik gebruik trouwens SD kaartjes die ik en overgangsstukje in de USB poort steek, is veel goedkoper dan USB sticks en gemakkelijker op te bergen (Media Markt verkoopt hiervoor een praktisch mapje).
Renault CAPTURE INTENS TCe 120 EDC met R-Link en Citypack
@josv38
tomtom voor rlink is nog geen update van, als het goed is heb je de recentste kaart erbij gehad
maar als die er wel komen dan kun je dat het makkelijkst doen op de pc via de rlink tool, kun je downloaden via mijn renault
@wimmoltje Lijkt dus op een operatie waarbij de chirurg een schaar oid in de patient laat zitten. Prima dat het nu goed werkt, maar belangrijker nog dat ze ontdekt hebben waardoor de problemen zijn ontstaan. Gewoon een menselijke fout en geen ingewikkelde "computers" die niet met elkaar communiceren.
Thanks,
Ik laat uiteraard ook even weten als alles goed blijft gaan.
Zo ben ik dan ook wel
Tja durf het bijna niet te zeggen: R-Link doet ook bij mij erg vaag.
Geeft eerst melding USB geselecteerd terwijl er niets is de usb poort zit, dan de melding geen kaarten gevonden en dan opeens weer laden van kaarten, gaat dan 1 minuut goed en begint opnieuw of een uur maar wel erg irritant .
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6
Net als Route66 geen problemen met RLInk.
Wel van de week een keer, na het starten, dat even de volume knop niet reageerde.
Toen was het systeem druk met een aantal zaken tegelijk, USB telefoon koppelen, laden van de kaarten etc.
Alles tegelijk duurde het even voordat de volume reageerde.
Daarna werkte het weer als een zonnetje.
Ik ben tevreden
Renault Scenic 2017 TCe 115, Carrosserie Rouge Carmin en dak Noire Etoile, R-Link2, Packs Easy Park Assist, Technology, Vision Comfort.Besteld 28-12-2016, levering 30-06-2017
Dealer gebeld en hij gaat het melden, hoe meer mensen dit melden hoe beter.
Ik heb er alle begrip voor dat ze het niet kunnen vinden want het blijft een computer en om die storing te vinden pfffff .
Maar Renault had beter moeten testen voordat ze dit op de markt brachten.
We gaan het zien,.............hoop ik
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Grand Modus 1.2 zwart
Dat Digital Pack lijkt mij heel erg oninteressant, als ze voor alles geld gaan vragen wordt dat gauw de doodsteek van het hele Rlink systeem.
Zeker als je ook nog met een creditcard moet gaan betalen.
Ik kreeg vandaag voor het eerst bij het opstarten een scherm voor mijn neus waar ongeveer zoiets stond van dat u akkoord bent gegaan dat gegevens naar buiten worden gezonden, indien u niet akkoord gaat kunt u dit bij de wijzigingen aangeven.
Renault Captur Dynamic Tce90, Ivoire en dak Noire Etoile, pack City Camera, Wielen Diamantee Noir, besteld op 3-8-2013, productie order datum 6-8-2013.
Hallo Captur vrienden.
Ik heb mijn captur als les auto bevalt prima.
Op vandaag moeten ze met navigatie kunnen rijden,heb altijd tomtom gehad met de nieuwste kaarten.
Met de kaart in mijn R-link die dus niet up-to-date is !
Zal mijn percentage geslaagde wel gaan zakken dit vind ik een zeer slechte zaak van Renault.
Jaaaaaaaaah.
Ik ben nog steeds aan het experimenteren en ben tot nu toe zeer content.
Het ziet ernaar uit dat het euvel verholpen is.
Met dank aan IT van Renault Frankrijk.
Dank voor je belangstelling.
Ik heb vorige week een Captur besteld, met R-link. Als audiofiel heb ik gekozen voor de beste stereo en je krijgt dan automatisch de R-link. In de demo auto waarin we een hele middag hebben proefgereden werkte dit prima, dus alle problemen die ik op dit en andere fora las heb ik naast me neergelegd.
Maar nu de bestelling is gedaan begin ik me toch zorgen te maken. Het aantal postings over problemen met R-link neemt alleen maar toe en ik heb nog geen enkele afdoende oplossing langs zien komen.
Ik heb bij de dealer mijn zorgen geuit over dit R-link gedoe. Hij gaf meteen toe dat er problemen zijn, en dat Renault hier mee bezig is. Hij verwacht wel dat gezien de levertijd (ca. 3 maanden) dat het probleem is opgelost als ik mijn auto krijg...
Ben er niet gerust op.
Captur II - TCe 155 EDC Initiale Paris - Noir Amethyste/Gris Highland
besteld 21-12-19 / geleverd 17-07-20 Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique
besteld 08-01-14 / geproduceerd 30-01-14 / in NL 22-02-14 / bij de dealer 27-02-14 / aflevering 07-03-14
Op dit forum lees je regelmatig over probelemen met de R-Link, de radio werkt er niet minder om, er zit midden- en lange golf op en FM in goede kwaliteit, ik miste alleen de CD-speler,maar nu niet meer. In een simpeler uitvoering van van de radio is wel een CD-speler aanwezig.
Bij de Dynamique-versie wordt de R-Link min of meer standaard geleverd, als je daar geen vertrouwen in hebt kun je ook kiezen voor het MediaNav-navigatiesysteem, optieprijs € 0,00 en is misschien nog met je bestelling te wijzigen, dan hou je wel dezelfde radio-kwaliteit, maar zonder de eventuele nukken van de R-Link.
helaas heeft ook de radioproblemen , of het een en ander met elkaar te maken heeft weet ik niet , denk haast wel , het probleem wat ik ondervind nu al meerdere malen is dat de radio blijft spelen terwijl hij uit hoort te gaan als je de auto verlaat, mijn oplossing die ik gevonden heb is de uittoets lang vast te houden ,(net zoals je een vastgelopen pc uitzet)
ook al een paar keer mee gemaakt dat de radio niet of erg traag reageerde op de bediening van de volume knop, waardoor je plotseling in een oorverdovend lawaai zit als die plots wel geageerd .
ook dit heb ik bij de dealer neergelegd en bij RN. ze zouden het meenemen . ben benieuwd
Als hij traag reageert, kan het zijn dat je dan net bent ingestapt? zoja dan is hij bezig met kaart laden je telefoon laden, als dat klaar = werkt alles top
Groetjes Rob
Captur TCe 120 EDC Dynamique
Motor:TCe 120 EDC Brandstof:B
Uitrustingsniveau Automatis versnellingsbak Besteld op 17/05/2013
Pack Style
wielen in kleur Diamantee Noir
Privacy glass
Pack City Camera
Two-tone Ivoire / Noir Etoilé
Lichtmetalen wielen 17 D N
zou kunnen kloppen meestal is dit inderdaad net na instappen , vreemde is wel dat hij het niet altijd doet .
maar dat is het zelfde als de uitval van de tomtom, soms werkt het en soms niet .
blijven computers.
Ja als je de auto heel even verlaat , en dan zeer kort er na weer instapt zit het denkelijk nog in het geheugen
Captur TCe 120 EDC Dynamique
Motor:TCe 120 EDC Brandstof:B
Uitrustingsniveau Automatis versnellingsbak Besteld op 17/05/2013
Pack Style
wielen in kleur Diamantee Noir
Privacy glass
Pack City Camera
Two-tone Ivoire / Noir Etoilé
Lichtmetalen wielen 17 D N
ja hier is het euvel dat ik de melding krijg : usb gedetecteerd terwijl er niets in de usb poort zit en dan gelijk de melding: geen kaarten gevonden.
Duurt de ene keer een minuut en dan de kaarten terug en de andere keer duurt het wel 15 minuten of langer.
Alle terug naar fabrieksinstellingen en dan lijkt het even goed te gaan totdat er een usb stick in gaat, muziek afspelen, stick eruit en dan begint het gedonder weer.
Het is net of de usb niet afgesloten wordt of zoiets.
Ik weet dat je bij een pc de stick eerst softwarematig verwijdert en dan er pas uithaalt, misschien dat dat het is? geen idee.
Er zit ook geen optie op de R-link die aangeeft : usb verwijderen net als de sd kaart.
We gaan de dealer weer contacten.
Grand Modus 1.2 zwart
Erg irritant om hier te lezen dat er nog steeds mensen zijn die veronderstellen van “als er al problemen zijn met de r-link”
Is het bij deze mensen dan nu nog niet duidelijk dat er echt iets aan de hand is met de R-link software? Tegen deze mensen wil ik zeggen lees eens hier mee r-link-f286.html of kijk eens rond op internet.
De meeste die hun probleem bij de dealer deponeren krijgen te horen dat Renault aan een oplossing werkt. Ik vind dit veel te mager, Renault zou zich moeten schamen. Een jaar geleden is de eerst R-link verkocht en vanaf die tijd speelt dit probleem al. Als ik nu de keuze zou moeten maken of ik een captur zou kopen of niet zou ik het wel weten.
Ik hou mijn hart vast als Renault straks echt met een software update gaat komen. Hoeveel r_link`s systemen gaan er dan plat!
Nou lekker dan.
Zou ik mijn bestelling nog kunnen aanpassen?
Captur II - TCe 155 EDC Initiale Paris - Noir Amethyste/Gris Highland
besteld 21-12-19 / geleverd 17-07-20 Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique
besteld 08-01-14 / geproduceerd 30-01-14 / in NL 22-02-14 / bij de dealer 27-02-14 / aflevering 07-03-14
Beste Jeffrey71 , ik ka me voorstellen dat je het irritant vind vooral omdat bij jou en een heleboel mensen R-Link niet goed werkt. Maar waarom werkt het bij mij wel als een speer? Zou het iets met hardware te maken hebben? Ik gebruik de USB poort en aux bijvoorbeeld niet. Het blijft een raadsel
Sinds 8-9-2018 een nieuwe Captur opvolger van de oude Captur
Intens TCe 90
Two-tone Ocean Blue/Noir Etolié RQQ+GNE
Easy Life Pack
Reservewiel
@route66
ik gebruik ook mijn usb niet meer en aux had ik al helemaal nooit gebruikt , maar ik heb wel het probleem nog steeds ook naar een reset naar fabriek. denk juist dat dit het hele vreemde van de gevallen is , de ene werkt als een speer en de ander heeft de gekste problemen, dus afwachten wat de oplossing gaat worden .
@ Route66,
Ik denk zelf dat het te maken heeft met de update van systeem software. Ik ben op div. forums opzoek gegaan naar informatie hierover. Wat je veel leest is dat de problemen vaak beginnen nadat de klant zelf de eerste update uitvoert hebben. Deze update wordt vaak in de eerste dagen dat je de auto in je bezit hebt aangeboden, je krijgt deze melding binnen op je R-link. Toen ik mijn auto nog geen dag had kwamen de eerste melding al binnen voor updates. Dit is op zich al raar omdat de dealers dit al had kunnen uitvoeren. Ik weet niet hoe dit bij jou is gegaan?
Ik vraag mij ook af of mensen die de laatste tijd hun auto geleverd hebben gekregen ook in het begin gelijk updates aangeboden krijgen via het r-link systeem.
Wat zo jammer is aan deze discussie is dat Renault zelf niet open kaart speelt tegen de klant. Dit om meer draagvlak en begrip te krijgen voor de situatie. Zo lang ze dit niet doen krijg je een rare smaak in je mond van heel het R-link systeem.
@captur orange
Ik gebruik zelf de usb aansluiting erg veel en heb hier geen uitval van gelukkig.
Wel heb ik vaak als ik gebeld wordt in de auto dat het de eerste keer goed gaat maar daarna geen nieuwe inkomende gespreken meer via het systeem kan aannemen.
Verder heb ik zelf geen enkele app. meer erbij gezet omdat ik bang ben juist weer uitval te krijgen.
Eigenlijk is dat al te gek voor woorden.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Middag
Even een vraagje heb Senice 4 navigatie geupdate bij de garage onder nr 9.12.138.703531 alleen ik zie in mijn systeem dat er kaarten van 2018 in staan tevens bj auto .
Waar kan ik controleren dat er een nieuwe update is geweest
Hoor graag...
Ik heb sinds vorige week een Captur uit 2013. MIjn R-link geeft aan dat er geen netwerkverbinding is. Ik vermoed dat het abonnement verlopen is. Hij geeft ook een melding dat update mislukt is.
In de R-link store krijg ik geen optie hiervoor. Ik...
Is het mogelijk om de r link 2 te updaten van versie 9.0.33.436 naar 9.0.37? Ik heb volgens mij de nieuwe bootloader al: 5624. Ik kan alleen nergens het update bestand vinden...Heb me rot gezocht. Via de toolbox krijg ik niks...
Ik heb sinds kort na bijna een jaar en 55 000 km rijden ineens een paar issues met het OpenR-link systeem:
Op de kaarten op het hoofdscherm verdwijnt de verkeersinformatie van de kaart. Na enige (onregelmatige) tijd komt deze weer om even later...
Mijn R-link valt regelmatig uit; systeem is ‘dood’. Niets werkt meer.
Krijg het alleen weer aan de praat door de accu een paar minuten te ontkoppelen. Na koppelen werkt het systeem weer. Ra, ra?
Kent iemand dit probleem en is er een oplossing?...