Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Probleempje met mijn Master-Diesel28, uit '88. Ene keer wel goed starten als hij warm is,andere keer ....niks! Koud nooit geen probleem.Al nieuwe startmotor ingegaan;geen verbetering. Contacten gereinigd ook bedrading lijkt goed. Als hij niet start dan wachten tot hij echt goed koud is en dan start hij weer. Echt koud = temp.meter helemaal onderin. Eerder starten nog niks, alleen startrelais hoor dan kleine klik verder niets. Aanslepen is tik en lopen. Let wel enen keer wel en andere keer niet starten,dus lijkt willekeur in te zitten.Ook Wegenwacht en garage hebben geen oplossing.Wie wel?
HEEEEEEEEEEEEELP!
als hij weer eens niet start als hij warm is zet hem dan in zijn 2 en van de handrem af stap uit en schud de bus van voor naar achter tot hij iets verolt mag ook in een hogere versnelling en probeer dan nog eens
In versnelling en dan verrijden maakt niets uit. Sleutel op vliegwiel en motor dan tornen ook geen verschil,dus mogelijkheid van beschadiging van een of meer tanden op grote tandkrans is hiermee ook uitgesloten.
In versnelling en dan verrijden maakt niets uit. Sleutel op vliegwiel en motor dan tornen ook geen verschil,dus mogelijkheid van beschadiging van een of meer tanden op grote tandkrans is hiermee ook uitgesloten.
Als ik dit zo lees, en ook je troubleshooting, denk aan het startrelais.
misschien is deze gewoon defect. Verder zou het inderdaad zoals eerder gesuggereerd een massa probleem kunnen zijn. Zelfs bij de accu...
Probeer eens als het probleem zich voordoet een rechtstreekse kabel van de accu naar de startmotor te trekken.
Eerst alleen de + en daarna de alleen de massa..
Als het met alleen de plus doet, is het probleem waarschijnlijk het startrelais, met alleen de min is het de massa.
het relais weet toch niet of de motor warm is?
en het probleem is er alleen als de motor warm is dus ik denk meer aan een te krappe passing ergens die dus vast staat als de motor warm is (uitzetting van metaal bij verwarming)en hangt het van de stand van dat onderdeel af of hij start of niet
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb een bonkend/kloppend geluid bij de voorkant bij mijn master t33 ( 2008)
Nu hoor je dit op een klinkerweg of bij grote hobbels ( soms bij uitparkeren op een niet vlakke weg)
Vlakke weg is ie stil
Als het koud is is het geluid aanzienlijk...
Standaard ontgrendel je de Megane E-tech met de sleutel of sleutelkaart. De startknop indrukken en gaan.
Is er ook een instelling dat je na het ontgrendelen eerst een PIN code moet invoeren voordat je de startknop kan gebruiken?
Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn versnellingsbak.
- Koppeling werkt
- Ik kan niet schakelen met een draaiende motor. Ik kan de versnelling wel in zijn neutraal 'trekken'...
Kangoo 2006, na 1,5 jaar weet ik pas wat te doen . Waarom dat niet in het instructieboekje staat, niet te googlen is(Engels, Duits, Frans of dat Pools) of niemand dat dan weet weet ik niet? De vraag naar export is mss te groot?
Ik zit daar soms een...
De achterlichtunit is vastgezet met twee moertjes M6 met geintegreerde sluitring.
Demonteren van de unit gaat makkelijker, nu ik deze moertjes door de volgende sterknoppen vervangen heb:
Heb twee nieuwe luxe stoelen in de camper geplaatst met een Renault Master onderstel van 2007, maar er is geen vaste plek meer voor de ene gordelspanner aan de bestuurderskant en deze is nu dus uitgeschakeld.
Nu geeft hij een storing in de display...