megane/coupe 2.0 rekeneenheid v.v. ivm sloten die open gaan
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 23 jan 2014 18:44
- Actief als: particulier
megane/coupe 2.0 rekeneenheid v.v. ivm sloten die open gaan
Megane/Coupe rxe 2.0:
1997:
benzine:
ik ben al een tijdje in het bezit van een megane en altijd tevreden geweest. alleen sinds een tijdje begon ineens rondom alle sloten open te springen.. ook rijdende weg de ene x continu andere x helemaal niet (je hoort dan steeds een klik).
nu is die bij de dealer geweest en daarvan kreeg ik al een rekening van 300 euro alleen aan uren dat ze aan het zoeken zijn geweest, hierna kreeg ik een telefoontje dat het probleem zat in de rekeneenheid (is dit hetzelfde als ecu / computer?) dat die steeds een puls gaf naar de sloten. deze zou dus vervangen moeten worden en dit zou zo'n 1200 euro moeten kosten. dit vind ik een beetje veel geld voor een oude auto.
mijn vraag dus, heeft iemand enig idee of hier nog een andere oplossing voor is?
mvg arjanne
1997:
benzine:
ik ben al een tijdje in het bezit van een megane en altijd tevreden geweest. alleen sinds een tijdje begon ineens rondom alle sloten open te springen.. ook rijdende weg de ene x continu andere x helemaal niet (je hoort dan steeds een klik).
nu is die bij de dealer geweest en daarvan kreeg ik al een rekening van 300 euro alleen aan uren dat ze aan het zoeken zijn geweest, hierna kreeg ik een telefoontje dat het probleem zat in de rekeneenheid (is dit hetzelfde als ecu / computer?) dat die steeds een puls gaf naar de sloten. deze zou dus vervangen moeten worden en dit zou zo'n 1200 euro moeten kosten. dit vind ik een beetje veel geld voor een oude auto.
mijn vraag dus, heeft iemand enig idee of hier nog een andere oplossing voor is?
mvg arjanne
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 12 jun 2025 15:25
- Contacteer:
Re: megane/coupe 2.0 rekeneenheid v.v. ivm sloten die open g
Belachelijk, die bedragen die ze nog durven vragen in relatie tot de waarde van een auto.
Ik zou de contacten op de ecu eens goed controleren op loszittende pinnen, en de servomotor van de linkervoordeur (die dus het open/sluit signaal ook kan versturen en niet alleen kan ontvangen,) eens bekijken of die niet versleten is.
Vervang zeker niet zomaar even de ecu. Zal je gezien de prijs ook niet doen denk ik, maar sommige garages hebben er een handje van om maar gelijk 'de computer heeft het gedaan' de ecu te vervangen.
Als die dat signaal verstuurd, wat is dan de aanleiding daartoe. Dat kan dus zijn slecht contact, of lamme stuurservo van de centrale vergrendeling.

Ik zou de contacten op de ecu eens goed controleren op loszittende pinnen, en de servomotor van de linkervoordeur (die dus het open/sluit signaal ook kan versturen en niet alleen kan ontvangen,) eens bekijken of die niet versleten is.

Vervang zeker niet zomaar even de ecu. Zal je gezien de prijs ook niet doen denk ik, maar sommige garages hebben er een handje van om maar gelijk 'de computer heeft het gedaan' de ecu te vervangen.
Als die dat signaal verstuurd, wat is dan de aanleiding daartoe. Dat kan dus zijn slecht contact, of lamme stuurservo van de centrale vergrendeling.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
The only two negative things in live should be caster and camber
Hide post links |
-
Om te proberen of het daarin zat heb ik de stekker uit het linker portier gehaald maar meteen daarna hoorde ik nog een klik en al keek ik onder het dashboard hoorde ik het geluid ook daar uit een kastje komen dus of daar nog wat anders zit dan de uch (rekeneenheid)?
Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
Heb je in rechterportier ook een stuureenheid, vraag ik mij eigenlijk af...
En ja, er kan onder het dashboard regel-elektronica zitten voor de centrale vergrendeling.
En ja, er kan onder het dashboard regel-elektronica zitten voor de centrale vergrendeling.
Hide post links |
-
Heb net na een tip de zekering eruit gehaald van de centrale vergrendeling dus gaat geen signaal meer naar de deuren maar het getik blijft maar wel een stuk zachter.
Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
Dat is raar, dan is er wat anders aan de hand.
Even verder zoeken waar dat getik uit komt.
Even verder zoeken waar dat getik uit komt.
Hide post links |
-
zoals het er nu uit ziet ligt het toch aan de uch (rekeneenheid) alleen is er geen enkel bedrijf dat het kan reviseren. en 1200 is mij iets te veel. wie weet komt er nog wat anders boven drijven wat de oorzaak is.. in ieder geval kan ik hem weer op slot zetten.
Hardstikke bedankt in ieder geval voor de tips!!
Hardstikke bedankt in ieder geval voor de tips!!
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-