Model/uitvoering :twingo
Bouwjaar :1999
Brandstof :benzine
Ik ben in het bezit van een renault twingo uit 1999.
De sleutels zijn defect kunnen ook niet opnieuw ingelezen worden.De garage vraagt veel geld voor reparatie.mijn vraag is dan ook ,wie kan mij advies geven.Hoe krijg ik b.v. mijn startslot ontgrendeld. Is het mogelijk een gebruikte computer te kopen compleet met sleutels.
Groetjes Warner Swarts.
computer renault twingo 1999
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 28 jan 2014 12:56
- Actief als: particulier
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31
Re: computer renault twingo 1999
Hallo,
Het is een bekend probleem bij de modellen van renault welke van rond het bouwjaar 1999 zijn. Op een gegeven moment wilt de auto niet meer starten en geeft hij de startblokkering niet meer vrij.
De dealer wil de sleutels nog wel eens aanleren op "BAK 2" maar dit is meestal maar een oplossing van korte duur, Als ze nieuwe sleutels en een nieuwe immobox moeten aanleren zijn de kosten rond de 600/700 euro
Een gebruikte computer met sleutels en immobox is geen garantie van werking en de auto demontage verkoopt u ze graag maar neemt niks terug. Risico is geheel voor de klant
Het probleem zit 'm niet in de sleutels maar in de IMMO box (ECU Immobiliser).
Als je deze uit programmeerd of anders gezegd een bypass maakt in de motorcomputer dan kun je dus de IMMO box omzeilen oftewel de auto heeft geen startonderbreker meer.
Een klein minpuntje is wel dat het startonderbrekerlampje blijft knipperen ook al loopt de motor. Klein zwart stickertje wil dan nog wel eens wonderen doen.
Ik kan u helpen
als u mij uw motorcomputer opstuurt incl de gegevens van uw auto dan kan ik uw startblokkering deactiveren en zal uw auto weer starten.
Kosten hiervoor bedragen 125,- euro. de betaling geschied via de postbode want de retourzending is onder rembours
Rembourskosten bedragen 15,- euro.
Dus wat u op zou moeten opsturen als u gebruik wilt maken van de service is de motorcomputer
(foto is van een soortgelijke computer) voor meer info kunt u mij ook een belletje geven 06-30463996

Het is een bekend probleem bij de modellen van renault welke van rond het bouwjaar 1999 zijn. Op een gegeven moment wilt de auto niet meer starten en geeft hij de startblokkering niet meer vrij.
De dealer wil de sleutels nog wel eens aanleren op "BAK 2" maar dit is meestal maar een oplossing van korte duur, Als ze nieuwe sleutels en een nieuwe immobox moeten aanleren zijn de kosten rond de 600/700 euro
Een gebruikte computer met sleutels en immobox is geen garantie van werking en de auto demontage verkoopt u ze graag maar neemt niks terug. Risico is geheel voor de klant
Het probleem zit 'm niet in de sleutels maar in de IMMO box (ECU Immobiliser).
Als je deze uit programmeerd of anders gezegd een bypass maakt in de motorcomputer dan kun je dus de IMMO box omzeilen oftewel de auto heeft geen startonderbreker meer.
Een klein minpuntje is wel dat het startonderbrekerlampje blijft knipperen ook al loopt de motor. Klein zwart stickertje wil dan nog wel eens wonderen doen.
Ik kan u helpen

Kosten hiervoor bedragen 125,- euro. de betaling geschied via de postbode want de retourzending is onder rembours
Rembourskosten bedragen 15,- euro.
Dus wat u op zou moeten opsturen als u gebruik wilt maken van de service is de motorcomputer

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 28 jan 2014 12:56
Re: computer renault twingo 1999
Probleem is inmiddels op gelost. Kortsluiting in printplaat van sleutel .Heel eenvoudig opgelost met een stukje papier.
Groetjes Warner Swarts
Groetjes Warner Swarts
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut