With Z.E. Access, Renault now proposes a battery rental offer adapted to the needs of customers driving under 5,000 km a year. Reserved for private customers buying a new ZOE, the offer starts at €49 a month for a minimum commitment of 36 months. Mileage is capped at 1,250 km per quarter.
Z.E. Access is particularly adapted to customers who drive short distances every day, corresponding to an average daily commute of 20 km, or 400 km a month. The new offer adds to the Z.E. Flex offer available since the launch of Renault ZOE and starting at €79 a month for three years with a mileage limit of 12,500 km a year.
Batterij lease nu ook mogelijk voor 5000 km per jaar
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 04 jul 2018 16:10
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Bron: http://media.renault.com/global/en-gb/r ... iaid=53420
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC
'14 BMW R1200GSA LC
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 18 okt 2014 10:42
Re: Batterij lease nu ook mogelijk voor 5000 km per jaar
Zo'n lekker autootje als de Zoe kopen en dan maar 5000 km rijden? Dat houdt niemand vol natuurlijk. 

Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 6
- Laatste bezoek: 04 dec 2017 13:50
Ach, ze moesten kennelijk marketing technisch (Zoe vanaf 49,00 euro) iets verzinnen. Maar de ROI wordt er met 5000 kilometer niet echt beter op.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Contacteer:
De Zoe is juist (ook) een ideale (tweede) auto voor kleine afstanden. Verplicht zijn een huurbedrag te betalen voor 12500 als je er maar 5000 ofzo per jaar doet is natuurlijk zonde. Dit scheelt toch weer ca 400 euro per jaar. En is ook voor ons makkelijk als je bijvoorbeeld ineens een half jaar voor je werk in het buitenland zit ofzo.
E-mile
'14 BMW R1200GSA LC
'14 BMW R1200GSA LC
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
- Contacteer:
Zoe is inderdaad geschikt als tweede auto. Maar ik moet toch melden dat eens die tweede auto er is, hij al snel de eerste blijkt te zijn op het vlak van afgelegde kilometers. Sinds de Zoe deel uitmaakt van ons wagenpark, staat onze auto met dieselmotor stil, op een enkele rit na. Sinds eind december: 2100 km met de Zoe en 200 km met de andere.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

www.fivari.be
Hide post links |
-
- lid
De Zoe is juist (ook) een ideale (tweede) auto voor kleine afstanden
Desalniettmin vind ik 400 kilometer per maand erg weinig en ik vermoed dat je daarmee als particulier geen 'return on investment' krijgt. In mijn geval haalde ik dat met 12500 per jaar wel al zit ik nu al op bijna 5000 kilometer na precies 3 maanden

Ik merk dat ik mijn luxere Volvo in het weekend amper meer gebruik sinds de Zoe. En dat zegt wel wat

Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
- Contacteer:
Bij ons thuis ook: voor elke rit pakken wij bij voorkeur de Zoe. De 'firmawagen'/lease diesel Volvo V40 staat er grootste deel van de tijd werkloos bij. Alleen naar Stuttgart van de week lukte mij met de V40 iets makkelijker dan met de Zoe. 

Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Hide post links |
-
- lid
fivari schreef:Zoe is inderdaad geschikt als tweede auto. Maar ik moet toch melden dat eens die tweede auto er is, hij al snel de eerste blijkt te zijn op het vlak van afgelegde kilometers. Sinds de Zoe deel uitmaakt van ons wagenpark, staat onze auto met dieselmotor stil, op een enkele rit na. Sinds eind december: 2100 km met de Zoe en 200 km met de andere.
+1avdvee schreef:Ik merk dat ik mijn luxere Volvo in het weekend amper meer gebruik sinds de Zoe. En dat zegt wel wat
Wat is de return on investment van jouw bankstel?avdvee schreef: Desalniettmin vind ik 400 kilometer per maand erg weinig en ik vermoed dat je daarmee als particulier geen 'return on investment' krijgt. In mijn geval haalde ik dat met 12500 per jaar wel al zit ik nu al op bijna 5000 kilometer na precies 3 maanden![]()

Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Contacteer:
Hier met de Zoe 2800 km in 6 weken.
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
- Contacteer:
+1electronaut schreef:
Wat is de return on investment van jouw bankstel?

Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Alpine A110 (2023)
Hide post links |
-
- lid
Als je bedoelt dat kwaliteit van leven niet in geld is uit te drukken dan snap ik je echter in deze gaat het om een beleving NADAT je zo'n apparaat gekocht hebt. Naar ik meen zullen veel mensen eerst kijken naar de kosten en baten en pas na aanschaf ervaren hoe fijn EV is.Wat is de return on investment van jouw bankstel?
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Contacteer:
In running costs is hij door dit abo bij deze km's ook goedkoper dan een prius. Bij meer km wordt een EV sowieso goedkoper. De vergelijking met een niet hybride benzine of diesel wint ie sowieso altijd. Voorheen was er bij lagere km relatief minder winst of zelfs wat jaarlijks verlies in vergelijking met een prius. De Leaf won het altijd al bij lage km, dat verschil is nu kleiner. Dus door dit abo nu juist een (nog) betere "ROI" bij lage km in vergelijking met een Clio van dezelfde prijs.
E-mile
'14 BMW R1200GSA LC
'14 BMW R1200GSA LC
Hide post links |
-
- lid
Dan ben ik toch wel benieuwd naar je berekening. 5000 km voor 588 euro komt bij mij al uit op ±12 ct per km voor alleen maar accuhuur. Met mijn Prius zat ik rond de 8 ct/km voor benzine. Of reken je de wegenbelasting ook mee, die ev's (nog) niet hoeven te betalen?E-mission schreef:In running costs is hij door dit abo bij deze km's ook goedkoper dan een prius.
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Contacteer:
Ja. Vanaf ca. 15000 km is het kilometrage dat het met gelijk bedrag aan mrb goedkoper is met de Zoe. Als je een benzine clio neemt is dat punt veel eerder.
E-mile
'14 BMW R1200GSA LC
'14 BMW R1200GSA LC
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 16 dec 2016 15:22
Nu is het de vraag of duurzaamheid moet renderen of dat duurzaamheid iets mag kosten. En zo ja hoeveel?
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
- Contacteer:
Een "instap-lease-contract" voor de Zoe zal wel een aantal extra klanten over de streep trekken. Maar waar ik aan zat te denken is een vergelijkbare constructie voor de Twizy. Een "auto" die in Nederland toch vooral in de zomer te gebruiken is. Als Renault met een "Twizy-summer-acces-lease" constructie zou komen, waarbij je zeg maar alleen voor 7 maanden (apr - okt) betaald, zou ik zo'n dingetje wel overwegen.
Don't HURRY, be happy!
Alpine A110 (2023)
Alpine A110 (2023)
Hide post links |
-
- lid
Prima vraag, echter je weet zelf ook wel beter. Nederlanders hebben een grote mond over duurzaamheid en milieu maar als de portemonnee getrokken moet worden gaan ze liever naar de Lidl of kiloknaller om de de goedkoopste plofkip te halen in plaats van een eerlijk stukje vlees. Zo ook in deze.Nu is het de vraag of duurzaamheid moet renderen of dat duurzaamheid iets mag kosten. En zo ja hoeveel?
Het aantal Nederlanders dat echt ideologisch bevlogen is en WIL en KAN betalen is klein. Heel klein. Daar moet je het dus niet van hebben.
Daarbij neem ik mezelf graag als voorbeeld; ik zou NOOIT een Zoe gekocht hebben als de fiscale voordelen mij niet overtuigd hadden. Om mij heen, behalve jullie hier op het forum, ken ik niemand die dat wel zou doen. Was gisteren op een feestje van een actie manager van Greenpeace, en dus waren er veel duurzame types, en geen daarvan had zelf een EV. De meesten van hen gingen voornamelijk met het vliegtuig (en in de stad de fiets) over de wereld om actie te voeren en degenen met auto hadden een goedkope benzine-auto. Mijn punt is dat veranderen leuk is maar de realiteit van vandaag leert dat een particulier wel even 21K uit zijn zak mag trekken voor zo'n mooi EV wondertje.
Overigens offtopic lach ik me rot; sta ik bij die luitjes te boek als rechts en kapitalist was ik de enige met een EV, EF, EBBM en ZB (LOL: Elektrische Fiets, Elektrische BuitenBoord motor, Zeilboot). Wie is hier nou bezig met duurzaam ......
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 16 dec 2016 15:22
Ik ben het eens dat het wel heel ideëel gedacht is dat mensen meer uit geven voor duurzaamheid, maar wellicht is dat de omslag die moeten maken/uitdragen.
Bovendien kan diezelfde particulier vanaf €13700,= een prachtige Zoe occasion in Frankrijk kopen als tie dat wil.
http://www.autoscout24.fr/Details.aspx? ... asrc=st|sr
Bovendien kan diezelfde particulier vanaf €13700,= een prachtige Zoe occasion in Frankrijk kopen als tie dat wil.
http://www.autoscout24.fr/Details.aspx? ... asrc=st|sr
Hide post links |
-
- lid
OT, maar wel razend interessant. Waarom betalen mensen niet voor duurzaamheid? Mijn ultra-simpele theorie is dat als mensen een goede daad doen, ze daarvoor beloond willen worden. Dus zelfs als het duurzame alternatief evenveel kost, zullen ze het niet kopen.
Dat is een belangrijk psychologisch effect van subsidieregelingen dat altijd buiten beschouwing wordt gelaten. Subsidie is ook een vorm van communicatie. De samenleving die tegen haar burgers zegt: "Dit vind ik belangrijk, en daarom krijg je een beloning voor goed gedrag".
Dat is een belangrijk psychologisch effect van subsidieregelingen dat altijd buiten beschouwing wordt gelaten. Subsidie is ook een vorm van communicatie. De samenleving die tegen haar burgers zegt: "Dit vind ik belangrijk, en daarom krijg je een beloning voor goed gedrag".
Hide post links |
-
- lid
Dan moet je nog meer idealist zijn en niet bang zijn voor wat risico's. Ik zou het zelf nooit doen vanwege gedoe (overschrijven accu-huur/ importeren) en support. Dat wil zeggen ik ben erg blij met support van Renault Nederland en Bochane (Almere). Natuurlijk zullen ze verplicht zijn je te helpen maar lang niet zo prettig als nu het geval is. Bij een gewone auto is het tot daar aan toe maar een EV met hier en daar nog wat kleine probleempjes, mij niet gezien.Bovendien kan diezelfde particulier vanaf €13700,= een prachtige Zoe occasion in Frankrijk kopen als tie dat wil
Oftewel niet redelijkerwijs interessant voor een groot publiek!
Hide post links |
-
- lid
Volkomen mee eens, en dat is ook het geval als je 12.000 kilometer per jaar rijdt (zie voorbeeld op post97948.html#p97948); daarentegen kost de Zoe meer bij 5.000 kilometer per jaar. Zie op http://www.autozine.nl/text/kilometerkosten.php#kaderMijn ultra-simpele theorie is dat als mensen een goede daad doen, ze daarvoor beloond willen worden. Dus zelfs als het duurzame alternatief evenveel kost, zullen ze het niet kopen.
Overigens is dit ook aardig:
http://www.trouw.nl/tr/nl/4332/Groen/ar ... drag.dhtml
Waarbij het imago zowel VOOR als TEGEN werktConsumenten zijn dol op groene en duurzame producten, zolang ze niet bij de kassa staan. Het voornemen om de ecologische voetafdruk te verkleinen verdwijnt zodra de portemonnee getrokken moet worden.
Volgens veel psychologen is dat logisch. De menselijke hersenen zijn nu eenmaal ingesteld op bevrediging van behoeften op de korte termijn. De lange termijn is moeilijk te bevatten, zeker als ons individuele handelen hooguit een druppel op een gloeiende plaat zal zijn.

In zijn vermakelijke nieuwe boek 'Succes met je grote auto; wat je (niet) moet rijden om vooruit te komen', legt hij bijvoorbeeld uit dat solliciteren met een Porsche kansloos is als je een baas hebt die graag op het budget let, maar dat zo'n auto wel de kansen op seks vergroot. Wijman laat zich daarbij overigens zeer laatdunkend uit over het elektrische rijden dat hem aan invalidenautootjes doet denken.
Elektrisch zou alleen geschikt zijn voor zonderlingen die 'indruk willen maken op GroenLinksmeisjes'. Wijman: "Een elektrische auto is net zo geliefd als een föhn op benzine, niemand zit erop te wachten."
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Contacteer:
Tja. Geld sparen voor de lange termijn, tot grote bedragen aan toe, lukt de gemiddelde mens toch ook? Dan zou investeren in duurzaamheid = lange termijn 'sparen' voor een 'gezond ecosysteem' de gemiddelde mens toch ook moeten lukken, zou je zeggen.
Als men het niet doet is - in het eerste geval - al het geld op, of - in het tweede geval - de hele wereld kapot/"op".
Als men het niet doet is - in het eerste geval - al het geld op, of - in het tweede geval - de hele wereld kapot/"op".
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
- Contacteer:
Probleem met duurzaamheid is dat de eigen inspanning slechts een druppel op een hete plaat is. Zelf wil je wel moeite doen, investeren en hoeft een financiële beloning niet echt. Het mag zelfs wat kosten. Maar als je dan vaststelt dat de grote massa gewoon blijft verder doen met haar niet-duurzaam gedrag, dan wordt het wel moeilijker om gemotiveerd te blijven: je hebt een extra investering, je hebt er geen financieel voordeel bij en er is ook geen globale vooruitgang op het vlak van propere lucht, gedaalde CO2-uitstoot enz... Duurzaam gedrag blijft een te marginaal verschijnsel en ik adem evengoed de uitlaatgassen van alle andere wagens in ook al stoot ik er zelf geen uit.
Wat dan overblijft is een financiële stimulans en een "feel good"-gevoel vanwege verantwoord maatschappelijk gedrag. Maar in een land als België waar fraudeurs en gewiekste witteboordencriminelen met bewonderende blikken worden nagekeken en eerlijke mensen wat meelijwekkend worden uitgelachen voor snullen, speelt ook dat laatste niet echt mee. Dus vrees ik dat de homo economicus inderdaad pas over de streep wordt getrokken bij financieel voordeel.
Het zou misschien helpen indien men de uitlaatgassen van een wagen verplicht via de passagiersruimte zou laten passeren.
Wat dan overblijft is een financiële stimulans en een "feel good"-gevoel vanwege verantwoord maatschappelijk gedrag. Maar in een land als België waar fraudeurs en gewiekste witteboordencriminelen met bewonderende blikken worden nagekeken en eerlijke mensen wat meelijwekkend worden uitgelachen voor snullen, speelt ook dat laatste niet echt mee. Dus vrees ik dat de homo economicus inderdaad pas over de streep wordt getrokken bij financieel voordeel.
Het zou misschien helpen indien men de uitlaatgassen van een wagen verplicht via de passagiersruimte zou laten passeren.

Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

www.fivari.be
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Contacteer:
Ik denk dat de ontwikkeling in dit geval hetzelfde zal gaan als met computers / typemachines, mobiele telefoons, CD spelers, HD tv's en ipads. Er komt heel snel een omslagpunt waarbij een auto met verbrandingsmotor gewoon teveel op een ouderwetse tikmachine gaat lijken, dat de prijs laag genoeg is gedaald dat dat geen obstakel meer is (de running costs en betrouwbaarheid zijn tenslotte nu al beter), de batterij range wellicht net wat meer is geworden en dat er genoeg mensen om de massa heen (de innovators / early adapters, wij dus!) hebben laten zien dat het kan, dat het gaaf is, betrouwbaar etc. Want de volgende ronde van kopers wil vooral zien dat anderen het al (geprobeerd) hebben, om de angst weg te halen, kennelijk is dat van groot belang. Iedereen kent wel mensen die net hun eerste ipad hebben gekocht terwijl ze geen idee hebben wat het eigenlijk kan en hoe hij eigenlijk werkt. Maar iedereen heeft er eentje, het schijnt beter te zijn dan een nieuwe desktop toren thuis om je email op te checken, dus schaart men er even 600 euro voor uit de wallet. De transitie auto, de plug in hybride, helpt daar dankzij de sterke lease subsidies sterk aan mee. Dus uiteindelijk (binnen 2 jaar waarschijnlijk) zie je een omslagpunt, waarbij het milieu nauwelijks een rol gaat spelen maar wat ongetwijfeld wel gebruikt gaat worden als zogenaamd argument van de kopers.

Wat mijns inziens tzt ook kan helpen is om de daadwerkelijke kosten van atmosfeer vervuiling door te gaan berekenen aan de veroorzakers, meer dan nu het geval is (zoals Noorwegen dat nu al doet, waardoor de Leaf en Model S te best verkochte auto's elke maand zijn). Als voorbeeld, de verbranding van kolen kost wereldwijd ongeveer 3.5 miljoen mensen het leven door de directe vervuiling alleen al. Dan hebben we het nog niet over de uiteindelijke lange termijn kosten die de snelle stijging van CO2 tot gevolg heeft. Een eerlijkere toewijzing van deze kosten zou een hoop schelen. Helaas ontvangt de fossiele industrie nog steeds meer subsidie / belastingvoordelen dan de duurzame energie sector.
Zolang een aantal vooruitziende industrie leiders zoals Musk en Ghosn blijven pushen met mooie producten (Fastned ook niet vergeten), zolang olie duurder blijft worden (gegarandeerd), zolang vooruitziende politici slimme markt stimulerende maatregelen voor duurzame energie inzetten, zolang er innovators zoals wij zijn die kringen om ons heen laten zien dat het al kan en zolang wij extreme weersomstandigheden zoals die van deze winter blijven zien (als het zo blijft de warmste winter van in ieder geval de laatste 3 eeuwen), gaat het denk ik binnenkort heel hard met de elektrische auto.

Wat mijns inziens tzt ook kan helpen is om de daadwerkelijke kosten van atmosfeer vervuiling door te gaan berekenen aan de veroorzakers, meer dan nu het geval is (zoals Noorwegen dat nu al doet, waardoor de Leaf en Model S te best verkochte auto's elke maand zijn). Als voorbeeld, de verbranding van kolen kost wereldwijd ongeveer 3.5 miljoen mensen het leven door de directe vervuiling alleen al. Dan hebben we het nog niet over de uiteindelijke lange termijn kosten die de snelle stijging van CO2 tot gevolg heeft. Een eerlijkere toewijzing van deze kosten zou een hoop schelen. Helaas ontvangt de fossiele industrie nog steeds meer subsidie / belastingvoordelen dan de duurzame energie sector.
Zolang een aantal vooruitziende industrie leiders zoals Musk en Ghosn blijven pushen met mooie producten (Fastned ook niet vergeten), zolang olie duurder blijft worden (gegarandeerd), zolang vooruitziende politici slimme markt stimulerende maatregelen voor duurzame energie inzetten, zolang er innovators zoals wij zijn die kringen om ons heen laten zien dat het al kan en zolang wij extreme weersomstandigheden zoals die van deze winter blijven zien (als het zo blijft de warmste winter van in ieder geval de laatste 3 eeuwen), gaat het denk ik binnenkort heel hard met de elektrische auto.
E-mile
'14 BMW R1200GSA LC
'14 BMW R1200GSA LC
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan