Lampen kiezen voor je koplampen

Stel hier de vragen die specifiek met Renault 25 techniek te maken hebben
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 4
Berichten: 3283
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Lampen kiezen voor je koplampen

Bericht door Mathijs »

Aangezien ik al drie jaar met dezelfde set lampen rond rijdt, die ik vaak ook nog overdag aanheb, vermoedde ik al dat ik eerdaags een nieuw setje moest hebben.

Het probleem was dat ik even dacht nachtblind te worden, zag gewoon vrijwel niets 's-avonds als de lampen branden en er geen straatverlichting aanwezig was.

Gisteren reed ik achter mijn moeder, die dacht dat ik condens in de lampen had, omdat ze zo weinig licht gaven.
(nou rijdt zij in een Scenic 2005, en de lampen die daar in zitten, zijn behoorlijk fel)

Nu zit er inderdaad wat aanslag (geen vocht) aan de binnenzijde van het glas, maar niet zo erg dat dit het licht mag beïnvloeden.

Vandaag een nieuw setje lampen gehaald, en de portemonnee daar wijd voor opengetrokken.

Wat een keuze, wat een prijzen...

Het zijn uiteindelijk de Philips Night Vision geworden, met drie verschillende kleuren.
( deze Google link geeft daar wat postings over, met zeer veel tevreden gebruikers )

Ze hadden ook 100Watt en 150Watt lampen, maar dat durfde ik niet aan in verband met stroomverbruik (kabel dikte) en hitte ontwikkeling (wil geen gesmolten reflectoren).

Wie heeft er ervaring met verschillende soorten lampen en licht opbrengst, en de prijzen ?

Mijn setjes :
Philips Night Vision -- H4 -- 39.95 euro per set -- rapportcijfer (0-10) : 7+
Philips Night Vision -- H1 -- 26.95 euro per set -- rapportcijfer (0-10) : 7+
Site : http://www.nightguide3in1.com/

Afbeelding
Afbeelding
Video fragment


edit :
Net een testrit gemaakt over onverlichte wegen. Een rapportcijfer geef ik nog niet, zou niet rëeel zijn omdat ik immers heel slecht geworden lampen heb vervangen. Dus als ik gewone lampen had genomen, zou het ook al beter zijn.

Over deze lampen :
- De 10-20 meter meer licht moet ik maar aannemen, vind de bundel niet bijzonder ver schijnen
- De betere berm zichtbaarheid vind ik tegenvallen, misschien met reflecterend materiaal beter ?
- 3 kleuren zijn inderdaad waarneembaar op de weg, het is een heel apart gezicht dat zacht gele op het uiteinde van de linker-beam, dan het wat blauwige aan de rechterzijde, en aan de rechterzijde zit dan een stukje verderop in een duidelijke punt (driehoek met schuine zijde in het midden naar rechts lopend) een felle witte bundel. (is dit die 10-20 meter ?)

Dit was een korte-rit test, zal het komende week op de langere ritten en op de snelwegen proberen.

Als ik nu echt een cijfer zou moeten geven, denk ik aan een 6
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!
...natuurlijk kan u er op wachten, alleen NIET vandaag en NIET hier...!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hans
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 358
Lid geworden op: 04 okt 2004 23:40
Actief als: particulier
Locatie: ter aar

Bericht door hans »

Heb zelf net een paar weken geleden de extreme power van philips in 55 watt gekocht en die bevallen me uitermate goed. Veel witter licht als de standaard lamp en de verschillende markeringen langs de weg zijn ook veel beter te zien. Een collega van me heeft de night vision en is daar erg tevreden over. Vandaag toevallig met hem zitten bomen over lampen en dan met name de extrem power en de night vision. Hij had namelijk een test in een blad gelezen over deze lampen, en daar kwam de extreme power als beste uit (benaderde xenon nog het beste) de night vision was een erg goede 2e. Inderdaad is het geen bijzonder goed idee om 80 of 100 watt lampen in je koplampen te stoppen, dit in verband met smelten en overbelasting. Op een ander forum ben ik weer iemand tegengekomen die bij die lampen zweert, maar ja, hoe lang gaat het goed hè.
Ik kan wel eens een keer voor je kijken of ik de naam van dat blad kan krijgen van hem of nog beter het artikel kan inscannen..
renault 25 gtx 522000 kilometers, bouwjaar 1988 kleur 608 [img]http://homepages.ipact.nl/~dberkhout/smilies/death.gif[/img]
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 4
Berichten: 3283
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

Mijn ouders hadden 2 jaar geleden in hun Audi A4 Philips UltraVison lampen gekocht.
Ik schrok van de prijs, 36 euro !! Maar toen ik met die auto reed, schrok ik nog erger, alsof ik vanuit Kalmthout Rotterdam probeerde te verlichten !
Onverstelbaar.

Dus ik naar de zelfde verkoper, maar die had die lampen niet in H4 (de Audi had blijkbaar H7, in elk geval pasten ze niet in mijn auto :lol: )

Dus vandaar dit setje (maar nog duurder, grrr), de lichtopbrengst is beter dan ik had, maar goed, zoals al verteld was dat allicht met een normaal setje van 7 tot 15 euro hetzelfde geweest. (in elk geval beter bedoel ik dan)

Ondertussen ook een topic gelezen via gegeven url dat deze lampen bij de APK tot afkeur kunnen leiden, terwijl ze europees wel goedgekeurd zijn.
Dat zou dus een onnodige herkeuring kunnen opleveren, wie weet wat ze dan weer vinden...

Al met al ben ik blij dat ik nieuwe lampen heb, maar of dat ik de goede keuze heb gemaakt moet nog maar blijken...
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!
...natuurlijk kan u er op wachten, alleen NIET vandaag en NIET hier...!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hans
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 358
Lid geworden op: 04 okt 2004 23:40
Actief als: particulier
Locatie: ter aar

Bericht door hans »

ik zie alweer dat ik nightvision en ultra vision door elkaar heen haal.. ik zal ff aan hem vragen wat het nou was.
renault 25 gtx 522000 kilometers, bouwjaar 1988 kleur 608 [img]http://homepages.ipact.nl/~dberkhout/smilies/death.gif[/img]
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Remko de W
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 510
Lid geworden op: 18 dec 2004 23:53
Actief als: particulier

Bericht door Remko de W »

ik heb in mijn megane een setje aftermarket Xenon geplaatst,
dan gaat er ook een wereld voor je open... :D

wel meteen een stuk duurder natuurlijk,
maar gaat ook langer mee, dan een gewone H7...
eens een Renault, altijd een Renault ...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 4
Berichten: 3283
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

Heb op ooit eens op een site gelezen hoe ze de koplampen voor een R25 aanpasten voor Xeon verlichting, compleet met foto's.
Was een boel werk, en geloof dat de xeon apparatuur ook niet bepaald goedkoop is.

Zelf heb ik een beetje een hekel aan Xeon rijders, ze kunnen er natuurlijk niets aan doen, maar die lampen zijn zo verblindend dat ik zelfs 's-avonds met het zongordijntje achterin omhooggetrokken rijdt.

Misschien heeft dat ook te maken met dat ik slechte lampen had en dus altijd enorm zat te turen, oftewel mijn ogen letterlijk wijd open had :shock: (<-- zoiets dus :D )
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!
...natuurlijk kan u er op wachten, alleen NIET vandaag en NIET hier...!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Remko de W
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 510
Lid geworden op: 18 dec 2004 23:53
Actief als: particulier

Bericht door Remko de W »

een xenon setje heb je al vanaf 155 euro
en zijn als ze te hoog staan idd meer verblindend,
maar ja dat kan ook niet anders,
ze geven ook meer licht...
eens een Renault, altijd een Renault ...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 4
Berichten: 3283
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Lampen kiezen voor je koplampen

Bericht door Mathijs »

Mathijs schreef:
Mijn setjes :
Philips Night Vision -- H4 -- 39.95 euro per set -- rapportcijfer (0-10) : 7+
Philips Night Vision -- H1 -- 26.95 euro per set -- rapportcijfer (0-10) : 7+
Site : http://www.nightguide3in1.com/
Zo, dat zijn de rapportcijfers die ik er inmiddels aan gegeven heb.
Vind de lampen zeer 'overpriced', en koop ze niet weer.
Bedenk dat ik een paar hele slechte lampen had, en mijn verwachtingen waren toch echt hoger.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!
...natuurlijk kan u er op wachten, alleen NIET vandaag en NIET hier...!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Justus
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 117
Lid geworden op: 04 mei 2007 14:16
Actief als: particulier
Locatie: Zwolle

gele H4 lampen gezocht

Bericht door Justus »

Hi,
Ik zoek voor mijn Fuego gele lampen type H4 Halogeen. Bestaand dei en zijn ze nog verkrijgbaar?. Ben niet zo'n fan van gekleurde lampenkousjes, dus liefst echt gele lampjes. Wie kent een adres en eventueel de prijs?

Antwoord kan hier of via pm. BVD, Justus
Ik voel me lekkerder in een [b]RENAULT[/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht