Ik heb een Espace uit 1995 en heb een probleem met schakelen nadat de koppelingskabel is vervangen.

Nadat de koppelingskabel spontaan is geknapt op de snelweg bij het opschakelen en deze is vervangen in de garage, kan ik na een tijdje gereden te hebben niet of nauwelijks meer schakelen. Het lijkt dan alsof er niet goed meer ontkoppelt wordt bij het intrappen van het pedaal, waardoor de versnelling blijft hangen.
Als ik dan vervolgens de koppeling even loslaat herstelt het zich weer en kan ik weer 1 a 2 keer achter elkaar ontkoppelen / schakelen. Dit probleem treedt met name op bij stads- / filerijden en maakt dit momenteel tot een gevaarlijke bezigheid.

De kabel is vervangen door een zgn zelfstellend exemplaar. Hiervoor zat er een vaste in en had ik dit probleem totaal niet. Volgens de garage zou de drukgroep niet goed meer zijn en zou het dus opgelost moeten zijn met een zeer dure reparatie.
Mijn vraag is echter, of er niet een andere oplossing mogelijk is om dit op te lossen. Volgens de garage is er geen andere passende / oorspronkelijke vaste kabel meer leverbaar.
Any ideas?