Problemen motoren captur

past het niet in de andere Captur rubrieken, dan is hier nog ruimte voor je vraag
Plaats reactie

Topic author
Bono1111
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2018 21:33
Actief als: particulier

Problemen motoren captur

Bericht door Bono1111 »

Beste leden
Ik ben hier juist nieuw en heb al een moeilijke vraag.
Ik heb juist (28/2/18) een nieuwe Captur TCe 120 bose edition besteld. Levering voorzien op 1/6/18.
Nu laat de garage me weten dat er wegens een homologatietest voor Europe de levering wordt uitgesteld tot minstens augustus 2018. Heeft iemand hetzelfde verhaal gehoord. Ik geloof er weing van. Het is wel geweten dat het succes van het autosalon dit jaar voor een verhoogde verkoop heeft gezorgd. Maar de opgegeven reden lijkt me toch ver gezocht. Ik kan hier nergens iets van terugvinden in de media. De verkoper gaf ook maar een wazige uitleg.
Ik ben van plan om een fikse korting te vragen. Uiteindelijk heb ik zelfs het recht om te anuleren ( leveringstermijn + 25% overschreden)
Graag reacties aub

Gr
Bono

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Problemen motoren captur

Bericht door Axel57 »

Ja kan best wel iets van kloppen, er komt een nieuwe Europese test voor verbruik en uitstoot en dat moet voor elke uitvoering met elke optie......apart gekeurd worden althans daar had mijn dealer het over.
Mijn dealer verwachte zelf dat er al een compleet nieuwe Captur zou komen eind dit jaar om deze keuringen niet te hoeven doen voor de huidige versie.

Heeft dus niks met problemen motor te maken.

Maar heb er verder ook nog niks van gelezen.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Bono1111
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2018 21:33
Actief als: particulier

Re: Problemen motoren captur

Bericht door Bono1111 »

Bedankt voor de reactie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Problemen motoren captur

Bericht door Axel57 »

Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

FrankV
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 305
Lid geworden op: 27 jan 2014 00:17
Actief als: particulier
Locatie: Geldrop

Re: Problemen motoren captur

Bericht door FrankV »

Kortom, onzin verhaal van de dealer. Alle modellen die nu op de markt zijn hoeven niet opnieuw de nieuwe testen te ondergaan.
Dit is alleen nodig voor nieuwe modellen die nog gehomologeerd moeten worden!

Terug naar de dealer dus en tekst en uitleg vragen. Anders de bestelling gewoon cancellen, ben benieuwd wat die dan zegt....
Groeten,
Frank

Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Problemen motoren captur

Bericht door Axel57 »

Weet niet of het onzin is? Er is een verschil tussen nieuwe modellen en nieuwe voertuigen.

Vanaf 1 september 2017 moeten nieuwe modellen op de markt verplicht de WLTP-test ondergaan. Maar laat je een nieuw voertuig nog homologeren voor die datum, bijvoorbeeld op 31 augustus, dan mag dat nog met NEDC: dat voertuig mag dan nog tot 1 september 2018 op de nieuwe markt gebracht worden. Vanaf 1 september 2018 moeten alle nieuwe voertuigen volgens de WLTP-test gehomologeerd worden. Maar ook hier is er een overgangsregeling (de zgn end-of-series regeling)- die men ook wel stockregeling noemt: Invoerders mogen 10% van het NEDC-marktvolume dat ze het jaar daarvoor verkocht hebben, nog tot 1 september 2019 nieuw verkopen.


Kwam ook nog een NL site tegen. Moet dat nog even nalezen.
https://www.wltp-info.nl/
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Problemen motoren captur

Bericht door Axel57 »

Vanaf sep 2018
Alle nieuwe auto’s moeten hun typegoedkeuring halen via de WLTP-test in plaats van de NEDC.

Dus denk ik ook voor bestaande modellen, dat zou dan kloppen met het verhaal van mijn verkoper.

Of begrijp ik het verkeerd?
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Bono1111
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2018 21:33
Actief als: particulier

Re: Problemen motoren captur

Bericht door Bono1111 »

Bedankt voor alle reacties.
Wat ik hier niet logisch vind is dat bij de verkoop hier niets werd over gezegd.
Ik kan niet aannemen dat men, of Europa, zomaar na 1/3/18 dat zou beslist hebben.
Waarschijnlijk al veel vroeger aangekondigd indien waar.
Hier gaat dan toch de dealer in de fout. Ik zou anders mss iets anders gekocht hebben.
Wat vinden jullie?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Problemen motoren captur

Bericht door Axel57 »

Kleine update,

Bij de Car terminal waar voorheen alleen Ford kwam staan inmiddels ca 5000 Renaults die dus al wel gebouwd zijn om de nieuwe homologatie wet voor te zijn. Deze komen van de terminals in Zeebrugge en Antwerpen, die dus blijkbaar vol staan.

Vreemd dat je dan zolang op je auto moet wachten, tenzij je iets heel speciaals besteld hebt.

Wat ik hier tot op heden allemaal zie zijn Intens / Edition One uitvoeringen.

Dus geldt voor alle nieuwe auto's en niet alleen voor nieuwe modellen.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Minus
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2018 21:17
Actief als: particulier

Re: Problemen motoren captur

Bericht door Minus »

Wij hebben eind december 2017 onze Captur 120 Bose Edition benzine uitvoering besteld en deze eind maart 2018 geleverd gekregen. Helemaal blij maar helaas van korte duur. Uitlaat zwart van het roet en een veel te hoog brandstof verbruik! Tevens gat in de uitlaat... Software ook niet in orde. Zo jammer, dealer super vriendelijk en behulpzaam maar er moet natuurlijk wel iets gebeuren. De Captur zal tijdens onze vakantie (krijgen leenauto van de dealer) helemaal worden nagekeken door "master" monteur van Renault maar dan nog, koop je een nieuwe auto...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Problemen motoren captur

Bericht door Axel57 »

https://www.autoweek.nl/nieuws/renault- ... e-diesels/

De afgelopen maanden heeft Renault in de overgangsfase naar de WLTP-cyclus zijn motorenpalet onder de loep genomen.

Het grootste nieuws vinden we bij de Captur. Renault levert de dCi 90 en dCi 110 niet meer in het populaire model en dat betekent dat de auto alleen nog leverbaar is met TCe 90- en TCe 120-benzinemotoren. De Zen-uitvoering komt overigens te vervallen, een smaak die wordt vervangen door de Limited.

Had mijn dealer dus toch een punt, ook minder uitvoeringen.

PS bij de autoterminal hadden wij tot een paar maanden geleden (95%) Ford modellen, inmiddels 3000+ Renaults in stock maar ook Audi, Volvo, Hyundai, Kia en Subaru's worden er massaal in stock gezet om de nieuwe regel voor te zijn. Dit voornamelijk om dat de collega terminals vol staan.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Problemen motoren captur

Bericht door Axel57 »

Vanaf september betaal je extra bpm op veel modellen. Dus koop tijdens het ‘Now or Never Festival’ een nieuwe Renault voor de prijs van… nu.

dat komt door de nieuwe WLTP-cyclus
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht