Proefrit Avantime: Now or Never

algemene zaken betrekking tot het Avantime gedeelte
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
MIN2MAX
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 okt 2010 19:56
Actief als: particulier
Locatie: Heerlen

Proefrit Avantime: Now or Never

Bericht door MIN2MAX »

De afgelopen week heb ik vijf auto's bekeken. Mijn shortlist heb ik teruggebracht tot 2. De aanbieders van beide auto's heb ik gevraagd een voorstel te doen. Maar eerst nog even mijn ervaringen over de proefrit met de Avantime. De proefrit maak ik om enerzijds een goed beeld te krijgen over de technische staat van de Avantime en anderzijds om te kijken hoe een Avantime bevalt. Ik mocht ruim een uur met de Avantime rijden. De Renault dealer biedt de Avantime aan met alle daarbij horende garanties (6 maanden BOVAG-garantie/Nationale Auto Pas) en dat geeft vertrouwen. Een Avantime biedt zondermeer wat ik zoek en ik zie me de komende jaren daarin rijden. Ik ben niet vergeten de andere gezinsleden (vrouw en kinderen van 9 en 11 jaar) mee te laten oordelen tijdens de proefrit. Ik ben met de Avantime naar huis gereden en heb de gezinsleden opgehaald voor de proefrit (zowel stukken snelweg als stadsverkeer). Mijn brandende vraag aan de dealer was hoeveel ik moest bijbetalen (ik wil graag mijn huidige auto inruilen) om de deal rond te maken (inclusief garantie, nieuwe APK, afleverkosten, extra kosten overheid etc).
Now or Never? Had ik nog twijfels over de zwarte kleur (nr. 268 Noir Nocturne). De Avantime is eerder blauw/paars dan zwart. Had ik nog twijfels over de exotische allure van een Avantime met een beperkte oplage (succes?) van de Avantime. Tijdens de proefrit op de autosnelweg heb ik een tijdje achter een Bentley gereden en daar worden er per jaar al meer van gemaakt dan de totale productie (8449 stuks) van de Avantime.
De Renault dealer kwam met zijn eerste aanbod. Zou de MPV gebouwd en ontwikkeld door MATRA straks van mij zijn. Ik zeg nu MPV maar het is natuurlijk een coupe. Nee zegt mijn zoon van 9, het is een cabrio. Het aanbod was fair en het gebodene zeer verlokkelijk. We hebben elkaar dan ook de hand gegeven. Ook ik ben gevallen voor de Avantime. Wordt vervolgd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Proefrit Avantime: Now or Never

Bericht door renault15.17 »

Gefeliciteerd met de Avantime. :clap: Met inmiddels 40.000 km Avantime ervaring kan ik zeggen: goede keus, heerlijke coupé, cabriolet, grand tourisme en MPV in één auto gecombineerd! :thumb:
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1628
Lid geworden op: 27 nov 2007 19:40

Re: Proefrit Avantime: Now or Never

Bericht door Valkenet »

Hoi Min2max,


Van harte gefeliciteerd met de Avantime, als je net zoveel plezier van de auto mag beleven als ik zal je niet klagen.

Als je de auto hebt zet dan even een foto op het forum.

Wat is het kenteken van de auto ? en wat heeft hij gelopen?


Groet Martin.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MIN2MAX
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 okt 2010 19:56
Actief als: particulier
Locatie: Heerlen

Re: Proefrit Avantime: Now or Never

Bericht door MIN2MAX »

Volgende week wordt de Avantime afgeleverd. Het kenteken van de 2.0T Expression is 69-LB-JK . De kilometerstand is 132.489. Wordt vervolgd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

robm
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 okt 2005 20:07
Actief als: particulier
Locatie: limburg

Re: Proefrit Avantime: Now or Never

Bericht door robm »

hallo

gekocht bij Vaassen in Stein als ik het goed zie, volgens mij stond deze in Schimmert , dus daar woonde de
vorige eigenaar, als je in de buurt woont kom ik je wel n keer tegen succes met je avantime, kijk m wel ff goed na bijde aflevering bij mijn avantime waren ze erg slordig, en niet erg goedkoop, service aldaar matig. maar goed ik heb mijn avantime daar niet gekocht maar wel in onderhoud gehad.
veel rijplezier

rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1628
Lid geworden op: 27 nov 2007 19:40

Re: Proefrit Avantime: Now or Never

Bericht door Valkenet »

Hoi Min2max,


Ziet er mooi uit. Ik heb dezelfde kleur, alleen zwart leer van binnen. Heel veel plezier met de auto.

Groet Martin.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MIN2MAX
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 okt 2010 19:56
Actief als: particulier
Locatie: Heerlen

Re: Proefrit Avantime: Now or Never

Bericht door MIN2MAX »

Gisteren om 10.00 uur heb ik samen met mijn vrouw de Avantime afgehaald bij de Renault dealer in Stein. Miguel Vaassen (zoon eigenaar) heeft met zijn team goed zijn best gedaan. De aflevering was dan ook een feest. De Avantime 2.0 16V Turbo Expression kleur noir nocturne is nauwelijks van nieuw te onderscheiden: Top! Renault dealer Vaassen levert de auto af met 6 maanden Renault top occasion garantie. De onderhoudshistorie is sluitend (onderhoudsboekje ook mooi ingevuld door Renault dealers Heurkens te Roermond en Vaassen te Stein) en volledig up to date (inclusief nieuwe APK tot 12 november 2011). Uit de historie kun je zien dat de Avantime in de eerste 4 jaar flink heeft moeten werken (gemiddeld 30000 km per jaar). Daarna is Avantime 69-LB-JK als 2e auto gebruikt. Bij aflevering stond de teller op 133.852 km (NAP certificaat aanwezig). Het door de dealer meegeleverde garantie en onderhoudsoverzicht geeft aan dat nog een plaatwerkgarantie tot 28.10.2014 van toepassing is. In de documentatiemap van de auto zitten een boekje met dealernetwerk, instructieboekje radio/cd, onderhoudsboekje en een volledig nieuw instructieboekje. Bij aflevering waren de batterijen van de afstandsbediening ook nog even vernieuwd (zijn dus weer goed voor 2 jaar). De rubbers van het opendak kan ik volgens Miguel met siliconen spray mooi schoon houden (volgens handboek dient dit om de 3 maanden te gebeuren). Het reizen kan beginnen (de dealer had de tank met 25 liter gevuld).
Mijn tweede rij-ervaring (na proefrit) met deze luxe crossover is weer een ware belevenis (wat een ruimte t.o.v. mijn vorige sedan). De Avantime mag dan op het eerste gezicht een wat hoekige vijfzitter met een ongebruikelijke staart zijn. Maar met deze Avantime keerde Renault wel terug in het segment van de luxe klasse, ook designer Patrick LeQuément was overtuigd van dit concept. Nu 8 jaar later (mijn Avantime is van 29 oktober 2002) valt de Avantime mij nog steeds positief op (hij past mogelijk zelfs beter in de huidige tijd dan bij zijn presentatie). Wat ik ook prettig vind aan een Avantime is dat deze auto niet primair een uithangbord van je sociale status is (in een wereld van Porsche Cayenne en Range Rover). Neen, ik zie de Avantime veel meer als een openbaar kunstwerk (voor de goede verstaander), die kijkers keer op keer opnieuw weet te boeien: als je de voorzijde van de Avantime bekijkt, verwacht je toch niet deze achterkant! Vanaf de zijkant en van achteren heeft hij ook iets van een ruimte-station op wielen (aldus mijn kids). De steil hellende, gebogen achterruit geeft de Avantime volgens mij de allure van coupes van de jaren dertig. De deuren, lekker stoer 1,4 meter breed, nemen niet veel ruimte in (dankzij de slimme scharnieren). Dit creëert zelfs met een matige openingshoek een erg handige entree. Bijzonder is ook dat bij de Avantime de B-stijl in zijn geheel ontbreekt. De dak-ondersteunende aluminium structuur loopt in een bocht van de voorste pijler door naar de staart: pure kunst! De volledig gegalvaniseerde bodem groep zorgt ervoor dat de Avantime voldoet aan alle verordeningen in het kader van duurzaam bouwen (roest heeft geen kans). De Avantime biedt door de aluminium behuizing en de massieve deur structuren ook een hoog veiligheidsniveau. Dan het zitcomfort, elleboog, lichaam, hoofd en knieën verblijven in de Avantime in heerlijk goede genade. De zetels zijn in een ergonomisch gunstige positie gemonteerd (ook als je bijna 2 meter bent). Voor mij is het grote glazen schuifdak met de extra knop die alle vier de zijruiten en het dak activeert een extra attractie (ik verplaats me graag in een MGB). In een mum van tijd ontstaat een drie-kwart-cabriolet. De vier-cilinder turbo met 163 pk past goed in het concept en is voldoende sterk. De geluidsisolatie van de Avantime onderdrukt opdringerige complexe tonen in de kiem. De Avantime is voor mijn gezin een heerlijke auto voor hopelijk veel mooie vakantie reizen. De zesversnellingsbak maakt ligt en stil schakelen mogelijk en de 6e versnelling draagt zorg voor brandstof-efficiënte. Renault had ooit het voornemen om - de door Matra van een plastic huid voorziene Avantime - in de eerste 6 jaar, 60000 tot 80.000 exemplaren te verkopen. Dat is met ruim 8500 stuks stuks dus niet gelukt. Ik als koper van een Avantime (occasion) krijg nu toegang tot een volledig uitgeruste auto, die zeer comfortabel is tegen een budget prijs.
Wat is nu mijn eerste conclusie over de Avantime? Ik sluit me aan bij de woorden van Jeremy Clarkson (Top Gear): de meest ‘coole auto’ die er is, die Renault Avantime. Misschien zelfs een toekomstige klassieker.
Tot die tijd in ieder geval een zeer begeerlijke 'crossover’ tussen MPV, Coupé en Cabrio. De aandacht van je omgeving is gegarandeerd en gratis.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MIN2MAX
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 okt 2010 19:56
Actief als: particulier
Locatie: Heerlen

Re: Proefrit Avantime: Now or Never

Bericht door MIN2MAX »

Ruim 4 maanden geleden heb ik mijn Avantime noir nocturne gekocht bij de locale Renault dealer met 6 maanden garantie. Ik ben zeer te spreken over zowel de dealer als mijn Avantime. Verrassend zijn natuurlijk de blikken die je krijgt onderweg. Binnenkort zal ik uitvoerig verslag doen.

Een relatie van mij heeft recentelijk met succes een Avantime overgebracht uit Oostenrijk. In Oostenrijk (Renault dealer) stond een 2 liter turbo met 169000km op de teller van eerste eigenaar. Bij het zien van mijn Avantime heeft hij deze beslissing genomen.

MIN2MAX
:D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Proefrit Avantime: Now or Never

Bericht door DHL »

Ik heb destijds een paar keer met verschillende Avantimes gereden. Is inderdaad een hele leuke reiswagen. Zo reed ik er ooit mee in de reclamestoet. De meiningen van de mensen toen waren erg verdeeld. Van heel erg mooi tot lijkwagen :)
Kort daarop bracht Renault de Megane 2 uit, die ook een bijzondere vorm had. Dat werd wel een verkoopssucces.
Voor Renault was een Avantime een dure wagen (alhoewel de laatste exemplaren aan een lage prijs verkocht werden).
Daarom ook dat hij niet veel verkocht werd...
Ik twijfelde destijds ook tussen een Vel Satis of een Avantime. Ik heb toen voor de Vel Satis gekozen met als enige reden de deuren...
Het zijn zware deuren, sta je een beetje bergop moet je echt duwen. Ook op parkings was het niet zo makkelijk.
Al de rest aan de wagen vond ik perfect....alhoewel hij hier in Belgie door de pers met de grond gelijk gemaakt werd.
Zo schreef een reporter in een automagazine dat Renault met de Avantime alle nadelen van een monovolume, coupe en cabriolet wist te verenigen. Natuurlijk had de wagen dan weinig kansen...
Moet wel weten dat in de Belgische pers de sluiting van de Renault fabriek in Belgie nog steeds erg moeilijk ligt. Hierdoor is het voor Renault hier dubbel zo moeilijk een degelijk imago te behouden.
Kan talrijke voorbeelden geven: is er op tv iets op pechstatistieken, gegarandeerd staat er een Renault op de depannagewagen, de Ford fabriek sloot... Renault werd als voorbeeld aangehaald;... Kan zo nog een tijdje doorgaan :lol:

Iig wens ik je veel succes met de keuze van je wagen. Is de speciaalste wagen die Renault ooit bouwde... en ik vind hem mooi!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

AriePraat
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 371
Lid geworden op: 13 dec 2008 19:37
Actief als: particulier
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Proefrit Avantime: Now or Never

Bericht door AriePraat »

ook ik heb getwijfeld tussen een Vel Satis en een Avantime

toch gekozen voor de Avantime, juist door het nog meer bijzondere uiterlijk
voordeel van de Vel Satis is dat deze lekkerder rijdt, 5 deuren, mooiere afwerking en de 3.5 V6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Proefrit Avantime: Now or Never

Bericht door DHL »

Mijn vrouw zou de Avantime gekozen hebben :D Zeker op het laatste met die mooie speciale serie (weet de naam niet meer). En dan gaven ze superkorting. Ik dacht dat je toen hier in Belgie met 22.000 Euro een mooi exemplaar had.
Nu de Vel Satis is ondertussen ook weg.... Is nu een Espace met de nieuwe motor. Ik had de 2.2 dCi en zag de ene na de andere het atelier binnenrijden met kapotte turbo, versnellingsbak of motor... Kreeg er nog een leuke prijs van en de Espace wordt momenteel ook verkocht hier aan een superprijsje...24 procent korting + speciale serie met gps, open dak enz...
En met de kinderen is het een hele makkelijke en confortabele reiswagen...
Avantimerijders hebben dit ook mits enkele toegevingen in ruil voor het mooie uiterlijk...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MIN2MAX
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 okt 2010 19:56
Actief als: particulier
Locatie: Heerlen

Re: Proefrit Avantime: Now or Never

Bericht door MIN2MAX »

Nu 6 maanden en 2250 km later kan ik aangeven zeer tevreden te zijn over de door de Renault dealer geleverde prestatie. De Avantime heeft mijn verwachtingen overtroffen. Ik rij de Avantime als 3e auto en gebruik de Avantime vooral voor de vrije tijd (hockey en vakanties naar de Eifel en Zeeland). De Avantime is voor mijn gezin een heerlijke auto voor hopelijk nog veel meer mooie vakantie reizen (Texel en Zwitserland staan nog op het programma voor dit jaar).

Lees mijn volledige AUTOWEEK review van 15 mei 2011:
http://www.autoweek.nl/autoreview/30973 ... Expression

MIN2MAX

:thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht