Ik lees dat een Q210 een bruikbare accu heeft van 23,3Kwh. Dealer gaf vorige week! aan (na de bms update van 2,5 jaar oud!) een SOH van 96,4%.
Reken ik dan goed dat de koek op zou moeten zijn bij 96,4% van 23,3Kwh, en ik dus werkelijk >22,4Kwh mag verwachten (i.p.v. 18)?
'k zal meteen maandag een afspraak maken met de dealer in Groningen, maar heeft iemand misschien eerder met deze situatie te maken gehad, en heb ik daadwerkelijk een probleem te pakken of valt het bruikbaar accu gedeelte daadwerkelijk zover terug bij een beetje koude?
Ik ga er nu in elk geval van uit dat het niet klopt, en dat, nu het Renault geld kost, ze wat gemotiveerder zijn om het probleem te onderzoeken. Heb het idee dat dat er vorige keer enkel snel een bms update gedaan is en er verder (de mogelijk andere udates) nauwelijks wat aan gedaan is. Onze range valt namelijk nog al wat tegen, zoals vandaag dus "slechts" 86 km op 100% lading met 74 km a 104km/hr en de overige 12 km met 50-70max/hr. Klopt het dat ik zeg, een 30 km meer zou mogen verwachten (ja het was redelijk koud vandaag) of is dit simpelweg alles wat een oudje ons biedt?
Verder dik tevreden met de auto zelf! Maar een reis vanaf Assen, even bijladen in Zwolle en dan kort door naar Apeldoorn durf ik momenteel helaas niet aan...