R link 2 - diverse gebruikszaken

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Plaats reactie

Topic author
Bruijst
Lid
Lid
Actief als: particulier

R link 2 - diverse gebruikszaken

Bericht door Bruijst »

In mijn Scenic IV met het kleine scherm ervaar ik de volgende kleine ongemakken (luxe-problemen.. :oops: )

- telefoonsymbool (voor sms) zit rechtsboven in scherm; je moet erg ver reiken en goed kijken (klein) om daar aan te kunnen;
- het rode file-symbool zit ook helemaal rechts wanneer de kleine kaart wordt uitgevouwen.
Ervaren meer mensen dit als onhandig/gevaarlijk? Is dat op het grote scherm wezenlijk anders? Die items kun je niet anders 'indelen'; Maar hoe kun je zoiets richting Renault communiceren?

- wanneer ik 's ochtend weg rij moet ik tikken op 1. scherm/kaart, 2. nav, 3. bestemming, 4. favorieten, 5. werk, 6. ok, 7. home. Kan dit niet sneller...?

- toevoegen van favorieten blijft een crime; in het scherm favorieten kan ik enkel favorieten wissen/resetten; Maar wanneer ik een adres toe voeg om naartoe te navigeren, kan ik enkel de route opslaan? Ik vind de handleiding ook niet echt duidelijk hierin. Het is me wel gelukt om 'thuis' en 'werk' erin te zetten, echter favorieten (adresboek) is nog steeds leeg. Daar moet ik steeds vanuit 'historie' naartoe (snelste manier).

- spraakherkenning; als ik op de knop op mijn stuur druk, dan zou ik graag gewoon 'bel kantoor' willen zeggen. Maar hier kom je eerst in diverse submenu's op het scherm.
Daarnaast heeft Truus het 'nooit goed gehoord', waardoor je alsnog moet uitwijken naar het scherm. Dit alles zou kunnen worden ondervangen door de andere twee knoppen op de telefoon-satelliet, echter ik kan niet via het wieltje scrollen door het telefoonboek (wat op het kleine scherm ook maar in 3 zichtbare regels wordt getoond). Dus ook daar zit je dan op het scherm te hannesen..

- telefoon: wanneer ik dan eindelijk iemand aan de lijn heb, dan blijft het scherm hangen op het telefoongesprek. Persoonlijk vind ik het veel handiger wanneer dit scherm uit zichzelf terug gaat naar het navigatiescherm (of home). Kun je dit ergens instellen?

Gr.
Remko

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

PaulZ
Lid
Lid

Re: R link 2 - diverse gebruikszaken

Bericht door PaulZ »

Voor bestemmingen Kun je ook in de menupagina’s een sneltoetsen invoegen.
Je kunt dan vanaf het hoofdmenu bellen en navigeren.
Je kunt max. 4 shortcuts op 1 scherm onderbrengen.
Vanaf 1 juni 2017:
Talisman Estate 110 EDC Intense - Gris Cassiopee - Bose 8,7" met CarPlay - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising - (software 3.3.16)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Bruijst
Lid
Lid

Re: R link 2 - diverse gebruikszaken

Bericht door Bruijst »

Paul, bedankt voor de tip.

Misschien keek ik teveel in de verschillende schermen tijdens het rijden.. :roll: maar nu zag ik (tijdens stilstaan) bij de wi…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 43 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken