R-Link probleempje

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Plaats reactie

Topic author
murder314
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 mei 2017 13:53
Actief als: particulier

R-Link probleempje

Bericht door murder314 »

Geachte mede-Renault liefhebbers,

Ik heb nu ongeveer 2 maanden de Renault Megane Estate....
Nu wil ik vervolgens mijn Spotify playlist koppelen maar dat lukt niet(iPhone 7).
Ik ben in de tussentijd al 2x bij de garage geweest om de problemen te laten oplossen, maar dat helpt allemaal niet.
Ze hebben hem 1x handmatig gereset, en 1x aan de kabels gelegd om de nieuwste software erop te zetten.
Mijn telefoon koppelen zelf lukt prima, zowel met de kabel als bluetooth.
maar de Media knop bedienen via bluetooth of USB kabel werkt niet...
Zijn er meerdere mensen die hier last van hebben? of weten wat de eventuele oplossing zou kunnen zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert O.
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 jan 2017 16:52
Actief als: particulier

Re: R-Link probleempje

Bericht door Bert O. »

Wat bedoel je juist met Spotify koppelen? Ik kan Spotify afspelen, volgende of vorige nummer kiezen. That's it. Het hoesje komt niet tevoorschijn alsook de afspeellijst blijft beperkt tot het huidige nummer.
Volgens mij is dit 'normaal' bij bluetoothkoppeling aangezien je gewoon de muziek streamt met een klein beetje extra informatie (titel enz). Het is tenslotte geen Spotify Connect!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PaulZ
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 mar 2017 20:31
Actief als: particulier

Re: R-Link probleempje

Bericht door PaulZ »

Alleen bij CarPlay krijg je de app in beeld en zie je alles wat je ook op je telefoon ziet. Waarschijnlijk zit dat (net) niet op jouw r-link
Vanaf 1 juni 2017:
Talisman Estate 110 EDC Intense - Gris Cassiopee - Bose 8,7" met CarPlay - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising - (software 3.3.16)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
murder314
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 mei 2017 13:53
Actief als: particulier

Re: R-Link probleempje

Bericht door murder314 »

Ik ben me van bewust dat bij carplay Android gebruikt moet worden.
Maar als ik me iPhone koppel, knopje media druk, kom ik in een scherm met 2x USB aansluiting en 1 maal bluetooth.
Zodra ik 1 van de 2 gebruik, zie ik op me telefoon bij spotify dat die gekoppeld is met R-Link... druk ik op play: stopt die direct weer (hij zet zichzelf op pauze)

Bij de garage heeft de verkoper het zelf ook geprobeerd met zn eigen telefoon en kreeg het ook niet voor elkaar.

Vandaar dat ik het even via deze weg probeer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert O.
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 jan 2017 16:52
Actief als: particulier

Re: R-Link probleempje

Bericht door Bert O. »

Volgens mij haal je wat dingen door mekaar.
Android Auto en Apple Carplay is een soort van Smartphone Mirror. Dit werkt volgens mij altijd met kabel, niet via Bluetooth. Dit zit echter pas op de nieuwste Rlink, als je de jouwe al 2 maand hebt, dan heb je dat 99% zeker niet.
Het knopje 'media' in je Rlink gaat op zoek naar mediabestanden in je apparaten. Mp3, avi, jpg,... Dit is niet bedoeld om met Spotify te werken. Als je op je telefoon mp3 bestanden hebt staan, EN je telefoon ondersteunt via bluetooth als 'extern geheugen' erkend te worden -> Dan zal dat werken, zal je afspeellijsten, hoesjes zien en kunnen zoeken op artiest.
Spotify streamt gewoon geluid via Bluetooth. De artiest en titel komen wel mee, en je kan wel commando's geven (p'ay, pause, next,...) maar dat is alles. Je hebt geen afspeellijst, geen platenhoezen, je kan niet zoeken op artiest of nummer,...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
murder314
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 mei 2017 13:53
Actief als: particulier

Re: R-Link probleempje

Bericht door murder314 »

Ik heb nog een oude iPod, met mp3 playlist, ik zal het daar eens mee proberen hoe dat gaat, bedankt voor de hulp:)!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert O.
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 jan 2017 16:52
Actief als: particulier

Re: R-Link probleempje

Bericht door Bert O. »

Werkt zo'n Ipod met klassieke mp3 bestanden? Je kan beter eens proberen met een gewone Usb-stick (of SD-card als je Rlink met groot scherm hebt).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RedC
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 dec 2016 11:44
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen (B)

Re: R-Link probleempje

Bericht door RedC »

Bert O. schreef:Werkt zo'n Ipod met klassieke mp3 bestanden? Je kan beter eens proberen met een gewone Usb-stick (of SD-card als je Rlink met groot scherm hebt).
Dat werkt, maar hij laadt vb niet de album prentjes
Renault Kadjar Intens - 1.5 dCi EDC - 2017

Formula Renault Northeren European Cup: http://necup.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: R-Link probleempje

Bericht door Knippie »

Bij mij werkt het prima hoor met een iPod nano van 10 jaar oud ofzo. Ook de plaatjes worden weergegeven. Uiteraard moet je die wel op de iPod hebben staan, want er wordt natuurlijk niets gestreamd

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: R-Link probleempje

Bericht door Knippie »

Overigens.. over de werking van Spotify staat op dit forum best veel geschreven. Het schijnt er ook mee te maken te hebben dat je minimaal 1 nummer op je telefoon moet hebben staan..(via itunes bijv. of apple music). Tik rechtsboven in het zoekscherm maar eens Spotify en dan vind je die thread wel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert O.
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 jan 2017 16:52
Actief als: particulier

Re: R-Link probleempje

Bericht door Bert O. »

Ok, afwachten of het bij TS ook werkt. Ik heb zelf geen Apple-dingen, dus geen zekerheid over hoe ze werken...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert O.
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 jan 2017 16:52
Actief als: particulier

Re: R-Link probleempje

Bericht door Bert O. »

Bij mij werkt Spotify zonder 1 mp3 op de telefoon, maar geloof wel dat bij sommigen met een Iphone dat een oplossing was...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RedC
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 dec 2016 11:44
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen (B)

Re: R-Link probleempje

Bericht door RedC »

Knippie schreef:Bij mij werkt het prima hoor met een iPod nano van 10 jaar oud ofzo. Ook de plaatjes worden weergegeven. Uiteraard moet je die wel op de iPod hebben staan, want er wordt natuurlijk niets gestreamd

De mijne is een iPod Classic, van ondertussen ook 10j denk ik (80Gb versie). Alle plaatjes worden netjes weergegeven op de iPod maar niet op de radio. Als ik een USB stick gebruik dan zie ik wel gewoon de plaatjes
Renault Kadjar Intens - 1.5 dCi EDC - 2017

Formula Renault Northeren European Cup: http://necup.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
murder314
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 mei 2017 13:53
Actief als: particulier

Re: R-Link probleempje

Bericht door murder314 »

Zooo! daar ben ik weer, na de tips van de mensen die hierboven staan, heb ik als eerst me oude iPod weer een x opgeladen.
Aangesloten met kabel in de auto, en dan doet die het WEL!
-iPod met MP3 bestanden doen het (check).
vervolgens de tip geprobeerd een mp3 bestand op me iPhone 7 toegevoegd, en wederom geprobeerd om die naar de auto door te sturen...
helaas lukte dat niet :cry2: .

Zelf denk ik dat het dan ligt aan de combinatie iPhone 7..... met de auto...
Of hebben mensen hier wat meer ervaring in dan ik zelf? ik hoor het graag :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert O.
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 jan 2017 16:52
Actief als: particulier

Re: R-Link probleempje

Bericht door Bert O. »

Er waren wat connectieproblemen met sommige Android-versies i.c.m. de 2.2.15 versie van de Rlink. Maar na de 2.2.17 update werkt het zonder problemen. Sommige telefoons die inmiddels Android 7.1.1 hebben, werken ook weer met de 2.2.15 (zelf kunnen testen met Oneplus 3 in vervangwagen zonder update).
Volgens mij zijn er met de Iphone geen noemenswaardige connectieproblemen, al moet ik toegeven dat ik dat misschien sneller vergeet/niet echt volg omdat ik geen Apple-mens ben.

Wat wil je nu eigenlijk voor mekaar krijgen? Dat is me eigenlijk nog niet duidelijk :oops:
Lukt het gewoon helemaal niet om Spotify af te spelen? (via source: bluetooth, linker knopje bovenaan stuurbediening om te switchen tussen FM, DR, USB, Bluetooth,...) Ook niet als je Spotify manueel start op je telefoon?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
murder314
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 mei 2017 13:53
Actief als: particulier

Re: R-Link probleempje

Bericht door murder314 »

Bert O. schreef:Er waren wat connectieproblemen met sommige Android-versies i.c.m. de 2.2.15 versie van de Rlink. Maar na de 2.2.17 update werkt het zonder problemen. Sommige telefoons die inmiddels Android 7.1.1 hebben, werken ook weer met de 2.2.15 (zelf kunnen testen met Oneplus 3 in vervangwagen zonder update).
Volgens mij zijn er met de Iphone geen noemenswaardige connectieproblemen, al moet ik toegeven dat ik dat misschien sneller vergeet/niet echt volg omdat ik geen Apple-mens ben.

Wat wil je nu eigenlijk voor mekaar krijgen? Dat is me eigenlijk nog niet duidelijk :oops:
Lukt het gewoon helemaal niet om Spotify af te spelen? (via source: bluetooth, linker knopje bovenaan stuurbediening om te switchen tussen FM, DR, USB, Bluetooth,...) Ook niet als je Spotify manueel start op je telefoon?
:lol: :lol: Ja ik kreeg mijn spotify niet gekoppeld aan de auto...
Ik heb jou manier geprobeerd... en nu werkt het ineens wel.... :thumb: :fp:
Toch bijzonder dat ze bij de garage zeiden dat het een update betrof....
Ik ben nu in iedergeval geholpen! thx voor de hulp mensen!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht