R20TL

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
R1271
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 mar 2006 14:46
Actief als: particulier
Contacteer:

R20TL

Bericht door R1271 »

Mijn R20TL uit 1978 heeft gelukkig een nieuw onderkomen. Sloop is weer verder weg dan ooit. Deze 20 is al dertig jaar in familie bezit. Voor de liefhebbers, hier staan wat foto's van het transport:
http://r1271.110mb.com/r1271_transport.html

Ze, la voiture, is wat stoffig, als een goede fles wijn zal ik maar zeggen. Nu moet er weer leven in gaan komen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

gerrit
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 201
Lid geworden op: 02 mar 2005 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Bericht door gerrit »

leuk man, ziet er zo op't eerste gezicht helemaal niet slecht uit :D
mooie stalling heb je nu!
12 Gordini '73, 12 Break, 20 TX '82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Bericht door renault15.17 »

Wow! 8) Mooie auto, en super dat hij al zo lang in de familie is. Erg zeldzaam ook zo'n 20 TL, zeker een origineel Nederlandse. Ze is toch niet zo heel erg slecht? Of wel?
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
R1271
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 mar 2006 14:46
Actief als: particulier
Contacteer:

Bericht door R1271 »

Nee, ze is zeker niet slecht. Ik ben tot nu toe nog nergens iets vreemds tegengekomen. Tijdens het verplaatsen en opkrikken was ook niets van gekraak of zo te horen. Ik heb er al met een lamp ondergelegen maar zie gelukkig niets vreemds. Eigenlijk was er de afgelopen, bijna, 20 jaar niet veel aan veranderd. Hij is toen met nog 10 maanden geldige APK weggezet.

Heeft iemand ervaring met het weer tot leven wekken van een auto die zo lang heeft stilgestaan? Waar moet ik speciaal op letten buiten gewoon netjes en voorzichtig werken? Ik heb indertijd wel olie op de zuigers gezet, maar heb tot nu toe niets bewogen. De remmen moet ik in nakijken want die wel zitten vast.

Hoe zit het trouwens met de onderdelen. Is er nog wat te krijgen, is dat inmiddels moeilijk of ontzettend duur? Voor de trekauto op de foto's, een 300TE w124.090, is dat geen enkel probleem. Is natuurlijk ook nog wat nieuwer maar Mercedes-Benz heeft dat wel erg mooi in orde. Ook met de 240TD die ik na deze 20 ging rijden tot 2004 heb ik nooit problemen gehad (Of is dat vloeken op een Renault site?)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

gerrit
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 201
Lid geworden op: 02 mar 2005 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Bericht door gerrit »

Tot leven wekken: vers koelwater, olie en verse benzine en kijken wat ie doet.

Qua onderdelen is er nog wel veel leverbaar alleen plaatwerk word moeilijk, technisch heb ik veel liggen, aangezien ik ook een 20 heb heb ik zelf veel nieuw en gebruikt op de plank liggen.

Mercedes, ach ja, de meeste renault liefhebers hebben waarschijnlijk liever een ster in hun ruit dan op hun grill... :roll:
Mercedes levert inderdaad nog bijna alles, alleen is renault beduidend goedkoper....

Soms is iets wel leverbaar maar heeft de dealer geen zin om er tijd in te steken dit op te zoeken, ik kijk thuis alle nummers via de onderdelenboeken na of via dialogics en vraag dan gewoon of ze dat nummer kunnen bestellen.
Nu heb ik ook het voordeel dat ik zeer goede contacten bij een renault dealer heb die veel wil doen voor mij.
12 Gordini '73, 12 Break, 20 TX '82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
R1271
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 mar 2006 14:46
Actief als: particulier
Contacteer:

Bericht door R1271 »

Onderdelenboek heb ik ook (P.R.900 Pieces de Rechange d'Origine 1986) en de werkplaatshandleiding maar wat is dialogics? Met zo'n boek kan je wel mooi zien waar zelfde onderdelen worden gebruikt.

Over de prijzen van onderdelen. Wat me in 1989 opviel was dat de prijzen voor onderdelen voor die 240TD vrijwel allemaal lager waren dan die van Renault.

Was wel een overstap. Tijdens ritten in Zuid Frankrijk over D-wegen met van die mooie platanen erlangs was die Mercedes bijna niet op de weg te houden terwijl die 20 nooit moeilijk deed en altijd keurig rechtuit bleef gaan. Wat er ook met het wegdek aan de hand was. En dan het comfort van die Renault, geweldig.

Wat vinden jullie trouwens van m'n mooie Cibie mistlampen, ooit gekocht in de buurt van Toulouse. Maakt de standaard kale neus van de 20TL wel fraai. Echt iets van toen
[/img]
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ron737
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 92
Lid geworden op: 16 nov 2008 16:41

Bericht door Ron737 »

Ziet er goed uit en inderdaad wat je zegt,het maakt de 20 net even leuker zo.



Ron

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Quint1981
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 okt 2008 11:54
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag

Bericht door Quint1981 »

Renault goedkoper dan mercedes denk het niet.
Want ik moest een stukje carterventilatie slangetje hebben voor mijn R19.
Dat slangetje is ongeveer 3 cm lang en kost €41,50 ex btw ( dat is 100 oude guldens voor 3 cm) :x

En sleutels kan bijna niet meer bestellen bij de dealer van een R19 want ze staan niet meer in het systeem.
En bij Mercedes-Benz kan je nog zo sleutels laten maken voor auto`s van 15 jaar en veel ouder. :D
En je hebt ze binnen 5 dagen en ik moet bij Renault nog steeds wachten op een reserve sleutel (al 3 weken) :?

Maar ik vind de stoelen van Renault echt super goed het zijn net fortaulle`s :D
Renault 19 1.7i Beverly uit 1994.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
R1271
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 mar 2006 14:46
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: R20TL

Bericht door R1271 »

Dat is alweer een tijd geleden! Tot mijn schrik is het ruim acht jaar geleden dat ik m'n 20TL dichter in de buurt van m'n huis bracht. Inmiddels is dat nog dichter geworden. Om precies te zijn in m'n tuin. Onlangs, ook alweer ruim een jaar geleden, ben ik namelijk begonnen aan een schuurtje. Het krijgt inmiddels vorm. Toch een heel project, zo naast je gewone werk en gezin. Maar het wordt eindelijk wat :D Ze staat inmiddels mooi beschut onder dak.

Gewoon doorgaan, uiteindelijk kom ik dan aan de auto zelf toe :D . Daar zie ik dus al jaren naar uit. :cry: .

Een paar plaatjes:
IMG_6040.JPG
IMG_1307.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1444
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: R20TL

Bericht door larsdijkstra 16v »

Mooi! Lekker droog zo, verdient ie
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



guy janssens
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 jul 2013 05:21
Actief als: particulier
Locatie: Kieldrecht ( Beveren ) Belgie

Re: R20TL

Bericht door guy janssens »

Jeugdsentiment, hadden thuis een donkerblauwe met 2 liter benzine motor, wat een salon om mee te rijden. Mijn grootvader had een groene met toen al centrale vergrendeling. Veel fijne km mee gedaan op vakantie, zelf ook nog even mee gereden maar is helaas aan de vervelende bruine ziekte aan het chassis overleden.
Nog veel leuke momenten gewenst met je 20.
Clio I 1,4i 80pk( 1995 - 1998 ) , Megane I 1,9d( 1998 - 2002 ) , Laguna II 1,9dci 108pk ( 2002 -2007 ), foutje Mondeo IV 1,8tdci 125pk ( 2007 - 2013 ), Megane III 1,5dci 110pk edc( 2013 - 2016 ), Talisman I 1,6t benzine 200pk( 2016 - 2018 ), Audi S6 avant 2018-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Coelacanth
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 apr 2016 01:55
Actief als: particulier

Re: R20TL

Bericht door Coelacanth »

Mijn oom had destijds een nieuwe 20, brons metallic. Prachtig met die velours bekleding. Door eigens schuld had hij al vrij snel schade gereden, jammer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
R1271
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 mar 2006 14:46
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: R20TL

Bericht door R1271 »

Ja, jeugdsentiment. Deze ook hoor. Ik weet nog dat auto nieuw werd afgeleverd! Hij is besteld in de kleur Beige Sahara 111 en werd geleverd in Beige 170. Toen heb Ik 'm helemaal nieuw gezien, nog zonder kentekenplaten, naafdopjes en spiegels. Leuke herinnering. Nu moet het weer wat gaan worden...
image.jpeg
Nou, een dak is er inmiddels dus. Er droog staan is wel belangrijk voor een Renault uit de 70's :wink:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16013
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: R20TL

Bericht door mechanic »

Eens een verdelerkap voor een 19 willen bestellen bij de dealer.
Daar moesten stoffige boeken voor uit de kast komen. De onderdelenhandel op de hoek heeft zoiets gewoon liggen.
Voor oude auto's heeft rn het niet best op orde. Dat is bij de duitsers vaak anders.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in