radio en cd-wisselaar goedkoop aanpassen voor mp3

Espace42006
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

AUX aansluiting ontsluiten

Bericht door Espace42006 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Espaceman schreef:Ik ben nieuw op dit (interessante) forum. Ben sinds een maandje eigenaar van een mooie Renault Espace Turbo Expression uit 2003, met een panoramadak. Helemaal te gek. De radio viel me wel wat tegen, ik was een van de eerste met een mp3 autoradio en was dat zo'n 6 of 7 jaar geleden. De cd-wisselaar van de Espace vond ik meteen al een beetje ouderwets.

Om een lang verhaal kort te maken, ook na het lezen van dit forum wist ik het nog steeds niet, dus ik ben maar gaan vragen bij de dealer (AutoHaag Zeeuw in Delfgauw). Daar werd voor 55 euro door een vriendelijke monteur een line-in kabeltje aan de autoradio (radio + wisselaar achterin) gemaakt. Deze heb ik nu met een kabel verbonden naar het dashboard naar de Tomtom Go 910, waar voor 15 GB aan mp3 op kan. Ik ben erg tevreden hier mee, de Tomtom staat mooi in het dashboard kastje, en werkt als mp3 speler, navigatiesysteem en als bluetooth carkit.

Foto's volgen.

Groeten Maarten

Oh ja, wat ik me herinner wat de monteur zei, maar hij wist dat op dat moment niet zeker (was een week voor de inbouw van het kabeltje) : Audiosnoertje zit aangesloten op pin 28, 29 en 30. Daarvan is 28 de massa. <-- deze info is geheel voor eigen risico en kan onjuist zijn.
Maarten,

Alweer een tijdje geleden dat je dit op het forum plaatste. Ga ook de AUX aansluiting benutten. Kom er wel uit met de stekkertjes, maar hoe krijg je een beetje netjes de kabel vanuit de kofferruimte naar je dashboard> heb jij tips?

Hoor graag

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fgrooten
lid
lid
Laatste bezoek: 24 jun 2017 01:20
Actief als: particulier
Contacteer:

Bericht door fgrooten »

De plastic dorpels kun je losklikken, of omhoog tillen, waar je de kabel(s) prima kunt langs leggen.
Mon voiture: 2017 Grand Scenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Espace42006
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

aux aansluiting

Bericht door Espace42006 »

fgrooten schreef:De plastic dorpels kun je losklikken, of omhoog tillen, waar je de kabel(s) prima kunt langs leggen.
Dank. Ga ik proberen. Maar hoe kom ik dan in het dashboard? Of eindigt de kabel gewoon elders voorin? Heb je overigens nog tips waar je de stekkertjes vandaan kunt halen. Anders moet ik zelf iets knutselen. Mijn ervaring is dat ze bij de Renault dealer geen idee hebben waar je het over hebt.

Hoor graag.

Gr,

J.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fgrooten
lid
lid
Laatste bezoek: 24 jun 2017 01:20
Contacteer:

Bericht door fgrooten »

De stekkertjes heb ik bij een lokale audio-boer gehaald, maar die kun je ook krijgen bij bijvoorbeeld conrad.nl of misschien wel de MediaMarkt.

Mijn kabel komt uit bij de middenconsole, aangezien ik daar mijn iPhone in een cradle heb zitten. Daar kom je met de kabel door deze onder de bestuurdersstoel door te laten lopen.
In het dashboard uit laten komen lijkt me ook geen probleem (heb het nog niet geprobeerd). Volgens mij kun je, als je het kapje bij de hendel van de motorkap lostklikt, omhoog met de kabel tot achter de stuurkolom. Vandaaruit zit je zo bij de radio oid.
Mon voiture: 2017 Grand Scenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

sjoerdt
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 14 aug 2010 21:57

Re: radio en cd-wisselaar goedkoop aanpassen voor mp3

Bericht door sjoerdt »

Veel dank voor al deze info: bij mij speelt de MP3-speler muziek af via de AUX-stand! Ik ben er alleen nog niet uit hoe het kabeltje van achteren netjes naar de middenconsole (Espace IV 2005) weg te werken: het gesuggereerde losklikken van de dorpels gaat me niet zo makkelijk af. Iemand die me daar verder mee kan helpen: hoe krijg ik de nodige stukjes 'hoogpolig' aan de kant e.d.?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Percy
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Laatste bezoek: 06 mar 2013 21:44

Bericht door Percy »

Beste mensen,

dit is een oud onderwerp maar hoop dat toch iemand mijn vragen kan beantwoorden.
Ik wil namelijk ook een kabeltje trekken naar mijn aux ingang.

Ik heb nu een cd rom audiokabel weten te bemachtigen alleen ziet hij er op de foto van Ptmeel nogal groot uit.
Het stekkertje wat ik heb is in de breedte ongeveer 1 cm. Klopt dit?
In elkaar solderen zal geen probleem zijn.
Ik twijfel nog of ik 2 tulpen aan het uiteinde soldeer zodat ik een losse audiokabel kan trekken naar het dashboard en indien nodig links en rechts kan wisselen.

En weet iemand hoe je de aux activeert?

alvast bedankt.

gr. Percy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Percy
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Laatste bezoek: 06 mar 2013 21:44

Bericht door Percy »

Mensen, het is gelukt.
Binnen een half uur mijn aux-ingang werkend gemaakt!
Kabeltje in elkaar gesoldeerd zoals hier beschreven stond, inpluggen..... en geluid!

Toch wel handig zo'n forum :-)

Het was wel erg koud dus het wegwerken van de 5 meter kabel doe ik wel een andere keer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

albertkinderman
Net ingestapt
Net ingestapt
Laatste bezoek: 26 feb 2012 14:14

Bericht door albertkinderman »

Ook hier is het gelukt. Met kabel in elkaar prutsen, inbouwen en kabel wegwerken ruim een uur bezig geweest. Prima zelf te doen dus. Voor de info: heb een Megane Grand Tour uit 2006 met een Cabasse Auditorium Tronic radiosysteem met cd-wisselaar in het dashboard en tuner/versterker in de kofferbak

Afbeelding

Heb een kabel besteld met aan beide uiteinden een 3,5mm stereo jack (male) en heb bij de lokale computerzaak zo'n cd-rom stereo audio kabeltje gehaald uit de oude doos, welke ik onderling met knelkoppelingen van de Halfords heb verbonden. Omdat beide kabels aan beide uiteinden dezelfde stekker hadden en ik een 5 meter lange kabel had besteld, maar een 10 meter lange kabel heb gekregen, heb ik nog voldoende materiaal over om een tweede kabel te maken.

Wie dus interesse heeft in deze spullen om zelf ook zo'n kabel te maken: mail even naar albertkinderman@gmail.com
Laatst gewijzigd door Admin op 26 feb 2012 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: weergave afbeelding aangepast

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

tietjee
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Laatste bezoek: 14 mei 2012 15:31

Bericht door tietjee »

Ook ik wil het zelf proberen en bij mijn zoektocht naar een plug van een PC Cd-romspeler ben ik bij iemand op Marktplaats uitgekomen. Echter hij heeft tal van kabeltjes waarvan de pluggen er allemaal verschillend uitzien. Mijn tip dat het plug moet van voor het jaar 2000 hielp niet ...hij meld en vraagt het volgende:

Ik heb wel een kabeltje met 2 platte (zwarte) pluggen, die er op lijkt.
Maar het kabeltje is 3-aderig: rood-aarde-nc-wit.
Ik heb ook wel 4-aderige kabeltjes, maar daar zit een klipje aan om
de kabel vast te klikken.
Wat is de hart-hart afstand tussen de buitenste gaatjes?
Als je in de buurt woont, mag je natuurlijk even vrijblijvend
komen kijken...

Weet iemand de hart-hart afstand? :?
Of moet ik gewoon gewoon de 4-aderige hebben waarbij ik het klipje eraf moet vijlen? :P

Of weet een adres waar ik zeker het goede plugje met kabels kan kopen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

spacious
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Laatste bezoek: 24 feb 2016 11:40

Bericht door spacious »

ik zou idd marktplaats eens kijken of een locale pc zaak in de buurt, misschien dat ze nog iets uit de oude doos kunnen halen.
Kijk hier op de eerste bladzijde met afbeeldingen. De afstand tussen de pinnen zou 2.54mm moeten zijn, stekkertjes zijn bijna allemaal hetzelfde, als er bovenop nog wat clipjes zitten, moet je die er even afknippen/afvijlen. Vermoedelijk is die met 4 aders wel die je moet hebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Fysioboom
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Laatste bezoek: 04 aug 2012 17:36

Bericht door Fysioboom »

Vanochtend ook een kabel laten trekken via de aux van de cd wisselaar achterin mijn espace 4 uit 2004. Een uurtje werk en een oude computer aansluiting later perfect geluid! Dekema audio uit Dokkum heeft het voor mij gedaan voor een faire prijs! :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut