Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Frankko schreef:De auto na 2 dagen weer opgehaald en rammel zou weg moeten zijn want ze hebben m uitvoerig getest. Schijnt aan de rubber op de veerpoot te liggen en de is met speciale olie ingevet. Auto stond gewassen van binnen en buiten en met nieuwe mat op mij te wachten. Ben over mijn dealer Munsterhuis Enschede wel tevreden. Doen echt hun best om het op te lossen wat ze kunnen oplossen.
Heb ook een Megane IV en deze had ook het vreemde geluid bij gas geven, terwijl dit weg was als ik ontkoppelde. Weet niet of dit hetzelfde probleem is als bij de Talisman, maar het is inmiddels opgelost. Nieuwe versnellingsbak erin en ik rijd weer zeer tevreden rond.
Mijn dealer heeft er naar gekeken. Ze hebben gezegd dat renault hier nog geen oplossing voor heeft. Ik lees een nieuwe versnellingsbak bij Dennis4444. Dat is inderdaad heftig. Dat worden dan hoop versnellingsbakken want ik geloof ook zeker dat het geluid daar vandaan komt. Begin er echter wel aan te wennen en het stoort mij niet zo erg meer.
Gaat de toerentalteller ook onrustig op en neer?
Ik heb dit nl ook gehad, edc automaat, reed onrustig en schokkerig.
Zit nu na 14.000 km een nieuwe versnellingsbak onder, zie ook topic "Zijn er mensen die ervaring willen delen"
Frankko schreef:De auto na 2 dagen weer opgehaald en rammel zou weg moeten zijn want ze hebben m uitvoerig getest. Schijnt aan de rubber op de veerpoot te liggen en de is met speciale olie ingevet. Auto stond gewassen van binnen en buiten en met nieuwe mat op mij te wachten. Ben over mijn dealer Munsterhuis Enschede wel tevreden. Doen echt hun best om het op te lossen wat ze kunnen oplossen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Is het nu structureel opgelost bij jou Frankko?, had precies hetzelfde, monteur meegereden, die hoorde het ook goed, staan we in de werkplaats, 4-5000 toeren in stand N en niets te horen...
Frankko schreef:Die van mij deed t alleen bij drempels en hobbels dus bij stilstand niet. Het is nu al lange tijd opgelost.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb exact hetzelfde. De dealer heeft dezelfde oplossing geprobeerd maar het is weer terug gekomen.
Na vele bezoeken aan de dealer is het nog niet opgelost.
Bleek wel dat er een steun achter het dashboard kastje los zat maar dat veroorzaakte het niet. Het gekke is dat na ieder bezoek aan de dealer het geluid een paar dagen weg is maar het komt altijd weer terug.
Heb mijn 1.6dci - 130PK manueel nu 2 weken - 1300km. Merkte na een paar dagen ook het gerammel bij het accelereren, vooral in 1ste en 2de rond 2000 omw/min.
Heb de verschillende modes getest, maar geen verbetering. Het geluid zit net in het dashboard aan de linker kant. Ergens ter hoogte van de linkerknie. Zeer irritant in deze anders wel stille wagen. De auto gaat volgende week naar de dealer.....
Bij mijn vorige wagen - Skoda Octavia - net zelfde probleem, maar aan de rechterkant. Eigenlijk nooit opgelost geweest.
Het rammelend/ratelend geluid ( resonantie) is er niet meer dankzij een grondig nazicht (Talisman is 2 maanden oud). Bleek dat er iets los zat aan de verdeeldoos voor de verwarming die zich bevindt in het dashboard. Vanaf nu rijd ik eindelijk ook met een uiterst stille, comfortabele TM.
Ik heb het zelfde probleem, het is motor / koppeling geluid wat via de koppeling naar binnen komt.
Als je de koppeling een kleinbeetje laat slippen terwijl je wat gas bij geeft hoor je het geluid extra goed.
Ik heb zelf het idee dat dit geluid uit de koppeling / vliegwiel komt. ik denk dat het geluid veroorzaakt wordt door een dubbel massa vliegwiel.
Vroeger bestond het vliegwiel uit 1 deel, tegenwoordig bestaat het vlieg wiel uit meerdere onderdelen, op deze link is dit te zien. https://www.mvwautotechniek.nl/Motor/Vl ... egwiel.htm.
Ik ga dit eerst zelf nog even goed onderzoeken voor dat ik mij met een smoes weg laat sturen bij mijn dealer.
Mijn motor maakt sinds kort een grof geluid, net of de motor op sportstand (geluid) staat terwijl hij duidelijk volgens R-Link 2 er niet op ingesteld staat. Ik rij momenteel weer in ECO-modus waarbij sowieso het motorgeluid wat door de speakers komt niet aanzetbaar is, maar ik toch de indruk heb dat dit aanstaat. Voorheen oversteeg het motorgeluid nooit het volume van mijn radio en nu komt het er steevast bovenuit tenzij ik het geluid veel luider zet natuurlijk. Het is net of de uitlaat niet dicht meer is ergens dicht bij de motor?? ...
En ik vermoed dat je onder de motorkap geen gas meer kunt geven zoals vroeger of bestaat deze mogelijkheid nog wel?? Ik zou graag het motorgeluid eens horen onder de kap...
Als ik de kap open en luister naar het stationair draaien dan draait de motor volgens mij wel normaal...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
ben bang dat ik ook bij de club van Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant behoor.
heb het zelfde probleem, het is motor geluid wat via de koppeling naar binnen komt zoals eerder al hier beschreven. Het geluid zit bij mij in het dashboard (bij middenconsole onder t.h.v. gaspedaal). Als je de koppeling een klein beetje laat slippen terwijl je wat gas bij geeft hoor je het geluid extra goed.
Talisman Zwart schreef:Ik heb het zelfde probleem, het is motor geluid wat via de koppeling naar binnen komt.
Als je de koppeling een klijnbeetje laat slippen terwijl je wat gas bij geeft hoor je het geluid extra goed.
Ik heb zelf het idee dat dit geluid uit de koppeling/ vliegwiel komt. ik denk dat het geluid veroorzaakt wordt door een dubbel massa vliegwiel.
Vroeger bestond het vliegwiel uit 1 deel, tegenwoordig bestaat het vlieg wiel uit meerdere onderdelen, op deze link is dit te zien. https://www.mvwautotechniek.nl/Motor/Vl ... egwiel.htm.
Ik ga dit eerst zelf nog even goed onderzoeken voor dat ik mij met een smoes weg laat sturen bij mijn dealer.
nog steeds niet opgelost dit probleem??? of is het nu weg
Er is onlangs een andere koppelings leiding gemonteerd waar in de leiding een soort demper zit die het versnellingsbak / motor geluid ontkoppeld zo dat dit niet meer via de koppeling leiding binnen komt.
Ik ben nog steeds van mening dat het dubbel massa vliegwiel en de versnellingsbak overmatig geluid produceert. Maar deze oplossing resulteerd dat ik het geluid links onderin kwijt ben. Dit is een modificatie van Renault.
Bij een vervangwagen viel me dit ook op en persoonlijk vond ik het erg storend. (netals die pook die echt contstant wiebelde)
Ik was wel positief verrast door de potente 1.5Dci. Zelf heb ik de 1.6EDC160 en naar mijn gevoel is het starten/sprinten fijner en voelt dit vlotter aan.
En als serieuze plus: ondanks zeer pittig rijden veel groter rijbereik.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]
Ik heb hetzelfde probleem dat er een pruttelend / ratelend geluid bij de bestuurderskant vandaan komt. De Megane is bij de dealers in Amsterdam en Nijmegen geweest maar konden het probleem niet oplossen. Renault Nederland had hiervoor ook geen oplossing.
Talisman Zwart: Kan je aangeven bij welke garage deze modificatie is gedaan of heb je modificatie nummer zodat ik ook weer kan genieten?
Beste Talisman rijders bij mijn auto is het binnen komen van Motor / koppeling geluid aan de linker benedenkant van mijn auto weg.
Er is een demper / geluid ontkoppelaar in de hydrauliekleiding van de koppeling geplaatst.
Dit resulteert dat het geluid er nog wel is onder de motorkap maar niet meer naar binnen komt via de hydrauliekleiding van de koppeling.
Zie de foto.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Domi1963 schreef:Mijn motor maakt sinds kort een grof geluid, net of de motor op sportstand (geluid) staat terwijl hij duidelijk volgens R-Link 2 er niet op ingesteld staat. Ik rij momenteel weer in ECO-modus waarbij sowieso het motorgeluid wat door de speakers komt niet aanzetbaar is, maar ik toch de indruk heb dat dit aanstaat. Voorheen oversteeg het motorgeluid nooit het volume van mijn radio en nu komt het er steevast bovenuit tenzij ik het geluid veel luider zet natuurlijk. Het is net of de uitlaat niet dicht meer is ergens dicht bij de motor?? ...
En ik vermoed dat je onder de motorkap geen gas meer kunt geven zoals vroeger of bestaat deze mogelijkheid nog wel?? Ik zou graag het motorgeluid eens horen onder de kap...
Als ik de kap open en luister naar het stationair draaien dan draait de motor volgens mij wel normaal...
Ik heb de oorzaak van het geluid gevonden.
Mijn motor maakt opnieuw het normale geluid. Het deksel met de luchtfilter lag gewoon los?!?!? Ik heb het terug vast geklikt en nu hoor ik de motor weer niet meer.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Ja het deksel zit er niet al te stevig vast op. Met 1 vinger komt het al los bij mij. Ik ga dit volgende maand aankaarten bij de dealer dan moet hij de eerste keer op onderhoud.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Domi1963 schreef:Ja het deksel zit er niet al te stevig vast op. Met 1 vinger komt het al los bij mij. Ik ga dit volgende maand aankaarten bij de dealer dan moet hij de eerste keer op onderhoud.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik ben dat ik bij gelegenheid eens contact opneem met jou dealer, deze lijkt echt alles te doen om de Talisman in orde te krijgen
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]
Ik heb mijn 1.5 diesel nu een week en heb het geluid ook. Ik hoor dit het beste links de cockpit binnen komen. Gisteren heb ik er met de monteur van Bochane uit Zeist naar gekeken. Hij gaf aan bekend probleempje bij deze uitvoering. Er lekt geluid tussen het motorcompartiment en de cockpit. Voorlopig niets aan te doen gaf hij aan.
Het geluid had ik vroeger als mijn uitlaat lekte, bij constant rijden en geen gas geven bijna niet hoorbaar. Maar een beetje gas geven goed hoorbaar. Het weekend ga ik zelf eens kijken waar ik dit 'gat"kan vinden.
Ik heb mijn megane estate 4 nu een maand en heb deze rammel ook. Monteur mee laten rijden en die hoorde niets vreemds. Hoorde wel wat maar dat zou "normaal" zijn en bij de koppeling vandaan komen. Het kwam hem verder niet bekend voor. Wel vreemd voor een probleem dat dus al jaren bekend is. Maar als dit zo blijft is dit mijn eerste en laatste renault ooit. Ik ben dit geluid nu al zat. Rij 1000 kilometer in de week en ben het bijgeluid nu al zat. Mag toch hopen dat er een oplossing voor komt.
Afgelopen week is mijn versnellingsbak "vervangen", want daar zou het geluid vandaan komen. Nu ben ik geen expert, maar als je versnellingsbak is vervangen, dan moet je koppeling toch ook weer als nieuw aanvoelen??? Die van mij voelt niet nieuw....klopt dit??
Het geluid totaal niet verholpen, het lijkt wel erger geworden. Net als de ramen in de voorportieren, die een tocht geluid geven.... Is niks aan te doen volgens de dealer.....Corrosie op de velgen na 1,5 jaar op plekken waar geen beschadiging te zien is....een Airco die ook een ratelend geluid geeft....een metaal schurend geluid wanneer ik mijn stuur helemaal omgooi om een krappe bocht te maken, een bestuurdersstoel die los zit.... één of andere lager die voor los is geschoten waardoor het aan de onderkant rammelde.....
En dat voor een auto van bijna € 42.000,-.....Ik heb hemel en aarde bewogen om deze problemen op te lossen, maar helaas is er in 1,5 jaar niets opgelost! En dan is het niet eens mijn eigen auto, maar een lease auto.....
De megane heeft voor mijn gevoelnook veel last van windruis. Zo hard waaide het vandaag niet en toch al een.fluitend geluid. En.ja, mijn ramen zaten.goed dicht. Ik had hiervoor een.peugeot 308 en als dit zo blijft bij renault stap ik zeker weer over. En ik rij idd ook lease maar voor zulke bedragen.mag je toch wel wat meer verwachten. Zelfs een dacia maakt minder herrie en dat zou het b-merk moeten zijn.
Een goede dealer is al heel wat, die lost alle dingen voor je op. Zie de verschillende verhalen maar op dit forum. Er zit enorm verschil in de kwaliteit en aandacht van dealers. Tuurlijk moet Renault dingen beter doen, maar een goede dealer maakt het verschil
Een goede dealer staat ook machteloos als het moet werken met de slechte kwaliteit die hij krijgt aangereikt... mijn auto is kwalitatief weer minder geworden na een bezoek aan de dealert. Bluetooth ontvangst was slecht, nu nog slechter.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ratelend geluid :
Bij het starten hoorde ik voor t eerst een soort ratelend geluid in de motor.
Deed me denken aan kleppen-geluid .
Wie denkt dit te herkennen. Ik heb het opgenomen (mp4)
Hallo allemaal, ik zal proberen het kort te houden.
Ik ben in bezit van een erg mooie rode Clio 5 R.S. Line met de 1.0 tce motor met 100pk en 5 versnellingen. De laatste tijd hoor ik bij het wegrijden, en lage toerentallen van de motor, een bonkend...
Hallo, we hebben een scenic 1.6 uit 2011. De deur aan de bestuurderskant gaat niet open met de keycard, wel met de noodsleutel. De overige deuren gaan wel open en dicht met de keycard. Indien je de deur van de binnenkant opent, kun je deze wel weer...
Bij het verwisselen van de waterpomp viel mij op dat de onderplaat vettig was. r110zweet2.jpg Bij nadere inspectie zag ik dat de motor zweet. Er lijkt een punt voor onderhoud te zijn (waar de imbus in past). r110zweet1.jpg
Ik kan niks vinden over...
Heeft iemand ook een apart kraak geluid bij het bijna stilstaan en dan remmen?? Onder alle andere omstandigheden hoor je niets, maar alleen bij de laatste meter... verder fijne auto. Automaat is wellicht wat apart met doorschakelen, maar niet...
Auto is meerdere keren helemaal nagekeken en nog steeds dit geluid bij het wegrijden. Je hoort het bij het wegrijden in de eerste versnelling en bij lagere snelheid in de 2e versnelling, als je een bocht maakt bijvoorbeeld.