Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Toen ik laatst olie gepeild had merkte ik dat de motorkap, na het sluiten, niet echt helemaal vast zit. Als ik mijn vingers onder de voorrand wurm kan ik de motorkap een paar milimeter op en neer bewegen. Beetje slordig van meneer Renault dat ie niet mooi strak sluit. Ik heb, uiteraard, de standaard methode gebruikt bij het sluiten namelijk; laten vallen vanaf zo'n 30cm hoogte. Aandrukken helpt ook niets.
Valt er iets aan te stellen? Ik heb gemerkt dat de slotvanger van deze speling te lijden heeft. Die wordt in het midden een beetje dunner. Als er niets te stellen valt gebruik ik de 'Peugeot' methode. Dik stukje tape rond de slotvangen was bij Peugeots altijd nodig om te voorkomen dat de deuren rammelden. Anderzijds was dat rammelen wel gemakkelijk. Als ie niet rammelde was ie kapot
Het was mij inderdaad nog niet gelukt. Ik heb naar afstelmogelijkheden gezocht tot ik het youtube filmpje voorbij zag komen. Aangezien ik die nokken (nog) niet heb zal ik binnenkort wel wat stevige (vulcanisatie)tape om de slotvanger draaien. Met een beetje geluk blijft dat wel even zitten. Komt de boel ook wat strakker te staan. Overigers zit bij mijn Captur wel wat meer beweging in de motorkap dan bij de Duster in het filmpje. De naden van de motorkap lopen duidelijk niet parallel maar dat schijnt normaal te zijn. Ik kan me niet herinneren dat ik dergelijke slordigheden bij mijn Laguna II ph2 of mijn Modus gezien heb. Het doet me wel een beetje pijn om zulk prutswerk te zien, het lijkt wel een British Leyland product uit de jaren 70! Als ik het echt niet meer kan aanzien ga ik maar eens naar een schadebedrijf. Lijkt me dat die daar wel ervaring mee hebben. Anderzijds lijkt het niet echt kwaad te kunnen. Afgezien misschien van het feit dat de slotvanger flink ingesleten is door het gerammel Maar goed, daar helpt de tape ook tegen.
Afgezien daarvan ben ik tevreden over mijn Captur. Alles doet het nog goed, het zijn alleen deze afwerkingsprobleempjes als een rammelende motorkap en 20cm rubberstrip die plotseling uit mijn dagrijverlichting bungelde In de motorwereld noemen ze dat 'karakter' en daar kun je heel veel mee goed praten. Bij deze
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
In 1ste instantie geeft hij aan dat tractie controle aan staat en wil niet starten.
In 2e instantie geeft hij aan storing remsysteem en wil wederom niet starten.
In 3e instantie een half uur later open ik de...