Rechter spiegel Scenic 2005
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 6
- Laatste bezoek: 21 feb 2011 22:22
- Actief als: particulier
Rechter spiegel Scenic 2005
Hallo
Ik ben nieuw op dit forum.
Iedereen de beste wensen en een gezond 2011.
Mijn scenic is een techline 1.6 van bouwjaar 2005.
Grootste onkosten na 78000 km een nieuw elektronisch daschboard, kosten minus coulance van renault 450 Euro.
Nu heb ik een probleem met de rechter buiten spiegel, na het inklappen van de spiegels en het vergrendelen van de portieren gaat de spiegel na 30 sec weer in de uitgeklapte stand.
Als ik nu de portieren weer ontgrendel en de keuzeschakelaar in het linker portier schakel van ingeklapt naar uitgeklapt en weer terug naar ingeklapt dan klapt de spiegel weer in.
Als ik nu de portieren vergrendel dan gaat na 30 sec de rechter spiegel weer in uitgeklapte stand.
Vraag 1: Is dit een software fout?
2: Kan het een corosie zijn in de connector die bij de scharnieren in het portier zit?
3: Als het de fout in de connector zou kunnen zitten, hoe is die connector los te nemen?
Er zit een vergrendeling op, hoe kan ik die wegklappen?
M.Vr.Gr Piet
Ik ben nieuw op dit forum.
Iedereen de beste wensen en een gezond 2011.
Mijn scenic is een techline 1.6 van bouwjaar 2005.
Grootste onkosten na 78000 km een nieuw elektronisch daschboard, kosten minus coulance van renault 450 Euro.
Nu heb ik een probleem met de rechter buiten spiegel, na het inklappen van de spiegels en het vergrendelen van de portieren gaat de spiegel na 30 sec weer in de uitgeklapte stand.
Als ik nu de portieren weer ontgrendel en de keuzeschakelaar in het linker portier schakel van ingeklapt naar uitgeklapt en weer terug naar ingeklapt dan klapt de spiegel weer in.
Als ik nu de portieren vergrendel dan gaat na 30 sec de rechter spiegel weer in uitgeklapte stand.
Vraag 1: Is dit een software fout?
2: Kan het een corosie zijn in de connector die bij de scharnieren in het portier zit?
3: Als het de fout in de connector zou kunnen zitten, hoe is die connector los te nemen?
Er zit een vergrendeling op, hoe kan ik die wegklappen?
M.Vr.Gr Piet
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 26 jul 2012 22:23
Re: Rechter spiegel Scenic 2005
Wat je nu omschrijft, heb ik al jaren. Het is een bijzonder eigenwijze buitenspiegel. Garage kan niets vinden.... Het is ook alleen de rechterbuitenspiegel. Succes ermee!!
Hide post links |
-
@abacho55
Bedankt voor de reactie ook al is het voor mij niet veel belovend.
Weet jij of iemand anders op dit forum hoe ik de connector aan het portier kan ontgrendelen?
Ik ben niet onhandig maar ik ben wel bang dat ik door een verkeerde handeling iets afbreek.
Gr Piet
Bedankt voor de reactie ook al is het voor mij niet veel belovend.
Weet jij of iemand anders op dit forum hoe ik de connector aan het portier kan ontgrendelen?
Ik ben niet onhandig maar ik ben wel bang dat ik door een verkeerde handeling iets afbreek.

Gr Piet
Hide post links |
-
Ik ben inmiddels bij mijn garage geweest, de monteur vond het ook een vreemde fout maar was toch nieuwsgierig wat de oorzaak was.
Hij heeft mijn spiegel omgewisseld met een auto uit de showroom en deze bleef wel uitgeklapt staan.
De wissel spiegel zit er nu een week op en functioneerd nog steeds.
Ik heb vandaag gebeld voor het bestellen van een nieuwe spiegel maar de prijs (248 Euro) vond ik wel hoog, ik heb de bestelling geanuleerd want het in klappen van de spiegel heb ik niet echt nodig.
Gr. Piet
Hij heeft mijn spiegel omgewisseld met een auto uit de showroom en deze bleef wel uitgeklapt staan.
De wissel spiegel zit er nu een week op en functioneerd nog steeds.
Ik heb vandaag gebeld voor het bestellen van een nieuwe spiegel maar de prijs (248 Euro) vond ik wel hoog, ik heb de bestelling geanuleerd want het in klappen van de spiegel heb ik niet echt nodig.
Gr. Piet
Hide post links |
-
Sinds 3 weken is mijn rechter spiegel weer teruggeplaatst en warempel hij is sindsdien niet meer uitgeklapt.
Misschien heeft het iets te maken met de eind aanslag, de monteur bediende het in of uitklappen ook met de hand waardoor er misschien iets aan de stand veranderd is.
In ieder geval incl Btw 300 Euro verschil.
Groeten Piet
Misschien heeft het iets te maken met de eind aanslag, de monteur bediende het in of uitklappen ook met de hand waardoor er misschien iets aan de stand veranderd is.
In ieder geval incl Btw 300 Euro verschil.
Groeten Piet
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 12 jul 2025 09:33
- Contacteer:
Of een slecht contact, die door het loshalen en weer vastzetten van de spiegel nu weer goed zit.
Wat is er in de tussentijd gedaan met je originele spiegel toen die er af was ?
Is die tijdelijk op het showroom model geplaatst, en was daar het probleem toen hetzelfde of ook weg ?
Wat is er in de tussentijd gedaan met je originele spiegel toen die er af was ?
Is die tijdelijk op het showroom model geplaatst, en was daar het probleem toen hetzelfde of ook weg ?
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
Wie dingen uitstelt, heeft altijd wat te doen ...
Freudiaanse verspreking: 'onbedoelde uitspraak die inzicht kan geven in de onbewuste gedachten of verlangens'
Trumpiaanse verspreking: 'per ongeluk de waarheid vertellen'
Freudiaanse verspreking: 'onbedoelde uitspraak die inzicht kan geven in de onbewuste gedachten of verlangens'
Hide post links |
-
@Mathijs
De spiegel is teruggeplaatst op de showroomauto, of hij daarop gestest is wet ik niet.
Bij het eerste bezoek aan de garage heeft de monteur de spiegel nog een keer teruggeplaatst om testen of de connectorcontacten niet de oorzaak waren.
Ik kan me voorstellen dat er een eindscakelaar bediend moet worden en als deze na 30 sec niet bereikt word dat dan de spiegel weer open gestuurd word.
Ik was van plan om dat zelf uit te zoeken want ik weet nu hoe de spiegel gemonteerd zit,maar nu hij weer functioneerd laat ik hem maar zitten.
Groeten Piet
De spiegel is teruggeplaatst op de showroomauto, of hij daarop gestest is wet ik niet.
Bij het eerste bezoek aan de garage heeft de monteur de spiegel nog een keer teruggeplaatst om testen of de connectorcontacten niet de oorzaak waren.
Ik kan me voorstellen dat er een eindscakelaar bediend moet worden en als deze na 30 sec niet bereikt word dat dan de spiegel weer open gestuurd word.
Ik was van plan om dat zelf uit te zoeken want ik weet nu hoe de spiegel gemonteerd zit,maar nu hij weer functioneerd laat ik hem maar zitten.
Groeten Piet
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 12 jul 2025 09:33
- Contacteer:
Ik heb er wel eens eentje helemaal uit elkaar gehaald, maar geen schakelaar/stand gevonden.
Even zoeken naar het topic, kom ik op deze (waar de spiegel spontaan naar binnen klapte, zo hard dat het glas brak) : viewtopic.php?f=212&t=5686
Even zoeken naar het topic, kom ik op deze (waar de spiegel spontaan naar binnen klapte, zo hard dat het glas brak) : viewtopic.php?f=212&t=5686
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
Hide post links |
-
@Mathijs
Bedankt voor de uitleg.
Groeten Piet
Bedankt voor de uitleg.

Groeten Piet
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 03 apr 2011 17:25
Hier dezelfde probleem met mijn Scenic van 2004, rechter spiegel gaat vanzelf open na 30tal sekonden. Prijs laten maken = +/- 350Eur. Natuurlijk heb ik dit niet laten maken en heb ondertussen leren mee leven
Groeten,
Ivica
Groeten,
Ivica
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community