Renault 20 TS '84
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29 mar 2007
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Renault 20 TS '84
Beste mensen,
Op zoek naar een goede Citroen CX voor dagelijks gebruik, kwam een kennis met een Renault 20 TS uit 1984. Hij vond dat slimmer voor dagelijks gebruik. De auto staat in Frankrijk, heeft net over de 100.000 gelopen en ziet er goed uit. kan iemand mij iets meer vertellen over deze auto's. Betrouwbaarheid, mogelijkheid tot inbouwen gas, gewoon ervaringen... Ik hoor graag van jullie en wellicht is NL weer een 20 rijker in een paar weken.
Op zoek naar een goede Citroen CX voor dagelijks gebruik, kwam een kennis met een Renault 20 TS uit 1984. Hij vond dat slimmer voor dagelijks gebruik. De auto staat in Frankrijk, heeft net over de 100.000 gelopen en ziet er goed uit. kan iemand mij iets meer vertellen over deze auto's. Betrouwbaarheid, mogelijkheid tot inbouwen gas, gewoon ervaringen... Ik hoor graag van jullie en wellicht is NL weer een 20 rijker in een paar weken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 02 mar 2005
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Overijssel
leuk een 20 TS, de 2 liter motor komt ook voor in de CX dus zou je moeten/kunnen weten dat ze goed tegen LPG kunnen.
De 20's zijn oer betrouwbaar, alleen gaat de sturrbekrachtiging wel eens lekken bij het stuurhuis, onderdelen hoeven niet duur te zijn(ik heb nog veel liggen) en ze rijden zalig, let wel op de roest duivel want ook franse 20's kunnen roesten.
Alleen nog een paar jaar belasting betalen....
De 20's zijn oer betrouwbaar, alleen gaat de sturrbekrachtiging wel eens lekken bij het stuurhuis, onderdelen hoeven niet duur te zijn(ik heb nog veel liggen) en ze rijden zalig, let wel op de roest duivel want ook franse 20's kunnen roesten.
Alleen nog een paar jaar belasting betalen....

12 Gordini '73, 12 Break, 20 TX '82
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29 mar 2007
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Inderdaad een paar jaar belasting, helaas, maar ach, dan krijg je wel een van de laatste 20's. Ik ben zeer benieuwd naar de auto. Voor foto's kan je trouwens bij marktplaats terecht, bij oldtimers staat ie, nu gereserveerd. Als het allemaal meezit, dan ben ik 22 april in de buurt van Amersfoort!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 5
- Berichten: 3033
- Lid geworden op: 27 sep 2004
- Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
He Gerrit (en anderen natuurlijk ook) heb je nog meer tips waar op te letten? Ik ga volgende week kijken bij een R20 TS uit 1983. Ik weet dat het contactslot niet meer goed is, heb jij die eventueel nog een?
Gr. Dave
Gr. Dave
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 02 mar 2009
- Laatste bezoek: 22 nov 2017 09:33
- Actief als: particulier
- Locatie: overijssel
de 20 kent naar mijn weten niet echt problemen, is natuurlijk wel roestgevoelig en het plaatwerk ligt niet voor het oprapen. Ook de sloten en de centrale vergrendeling is een zwakker punt. verder is de hydraulische bediening van de koppeling vaak lek.(maar bij een 84'er is dit een kabel). Tot slot is de afdichting van de stoomverdeler aan de cil.kop een bekend punt van lekkage(uiteraard alleen bij de 2 en 2.2 liter).
De 20 en natuurlijk 30 zijn echte kilometer vreters, dit bewijzen ook de hoge km standen van met name de diesels die in fr te koop staan(vaak boven de 300.000km).
succes met de aankoop Dave.
De 20 en natuurlijk 30 zijn echte kilometer vreters, dit bewijzen ook de hoge km standen van met name de diesels die in fr te koop staan(vaak boven de 300.000km).
succes met de aankoop Dave.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 5
- Berichten: 3033
- Lid geworden op: 27 sep 2004
- Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Bedankt alvast Gerrit, maandag de 26e doe ik even een ritje Frankrijk. Daarna lees je er meer over.
Een kleine vooruitblik:

Een kleine vooruitblik:


Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 5
- Berichten: 3033
- Lid geworden op: 27 sep 2004
- Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Of niet dus..... Krijg net een berichtje dat de R20 al verkocht is. Bah... daar baal ik van!
En zelfs mijn vrouw vind het niet leuk, zij had er zelfs zin in 





Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 16 nov 2008
- Laatste bezoek: 19 mei 2019 01:47
Sjaak Amsterdam schreef:Inderdaad een paar jaar belasting, helaas, maar ach, dan krijg je wel een van de laatste 20's. Ik ben zeer benieuwd naar de auto. Voor foto's kan je trouwens bij marktplaats terecht, bij oldtimers staat ie, nu gereserveerd. Als het allemaal meezit, dan ben ik 22 april in de buurt van Amersfoort!
Waarom praten jullie nou over belasting betalen? Heb ik wat gemist over het bouwjaar?
Het zou toch gaan om een 84'er?
Voor een personenauto van 25 jaar en ouder betaalt u geen motorrijtuigenbelasting. Als uw auto 25 jaar wordt, dan krijgt u (automatisch) bericht dat u geen motorrijtuigenbelasting meer hoeft te betalen. Hebt u geen bericht ontvangen en is uw auto 25 jaar of ouder? Stuur dan een brief naar: Belastingdienst/Centrale administratie Postbus 9047 7300 GJ Apeldoorn
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 02 mar 2009
- Laatste bezoek: 22 nov 2017 09:33
- Actief als: particulier
- Locatie: overijssel
nee niet gemist over het bouwjaar, alleen de post is van maart 2007.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 16 nov 2008
- Laatste bezoek: 19 mei 2019 01:47
Ja je hebt gelijk, altijd lastig als de draad dan weer opgepakt wordt in een topic na jaren, dan besef je niet dat het bovenste bericht zo oud is..... 

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 5
- Berichten: 3033
- Lid geworden op: 27 sep 2004
- Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:



Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 02 mar 2009
- Laatste bezoek: 22 nov 2017 09:33
- Actief als: particulier
- Locatie: overijssel
er stond in Ommen op oh oh renault een nette ts te koop, was dat niet iets voor jou Dave?
Ik had trouwens mijn TX mee, wat rijd ie zalig
Ik had trouwens mijn TX mee, wat rijd ie zalig

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 02 mar 2009
- Laatste bezoek: 22 nov 2017 09:33
- Actief als: particulier
- Locatie: overijssel
@ Dave: Ancienne heeft ook nog steeds een 20 ts 2de type te koop voor naar mijn mening niet al te veel geld.
link
Enne ook nog een 2.2 TX met wat werk...
link
Enne ook nog een 2.2 TX met wat werk...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 5
- Berichten: 3033
- Lid geworden op: 27 sep 2004
- Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Bedankt Gerrit, maar ik ben al over de R20 heen.
Voorlopig maar weer even concentreren op het huidige wagenpark. Genoeg te doen. Cilinderkop van de R17 in de revisie, laswerk aan de R15 afronden, wat kraakjes en piepjes in de Avantime oplossen. Nee, nu maar even geen R20 erbij.

Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 02 mar 2009
- Laatste bezoek: 22 nov 2017 09:33
- Actief als: particulier
- Locatie: overijssel
ik ben echt r20 verslaaft geworden, gister een rit van 400km en vandaag een van ruim 300km, wat rijd die 20 TX toch heerlijk
en ja nu ook op LPG dus nog goed voor het milieu ook....


Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 16 nov 2008
- Laatste bezoek: 19 mei 2019 01:47
Gelukkig rijdt ie goed dus, loopt ie sinds kort op LPG of al lang?
Wat voor verbruikscijfers heb jij met de 20 op LPG?
En zijn de velgen inmiddels al klaar en netjes in kleur?
Wat voor verbruikscijfers heb jij met de 20 op LPG?
En zijn de velgen inmiddels al klaar en netjes in kleur?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 02 mar 2009
- Laatste bezoek: 22 nov 2017 09:33
- Actief als: particulier
- Locatie: overijssel
sinds een week loopt ze op lpg en heb er ruim 800 km op zitten, verbruik is nu 1:9,2. Dit vind ik netjes aangezien ik met de r12 1: 10,3 haal. Mijn ervaring is dat als je iets ruimer afstelt op gas dan heb je minder of wel geen last van verbranden van de kleppen, schraal afstellen spaart lpg maar geeft een nog hogere verbrandings temperatuur met als gevolg dat de kleppen nog warmer worden met meer kans op verbranden.
Volgens de boekjes drinkt ze op benzine ook al snel 1:10 dus dan mag ik op lpg niet klagen.
De velgen zijn nog steeds niet klaar, wilde eerst het gas inbouwen(uiteraard zelf gedaan). En na de eerste rit staan er nog weer wat verbeter puntjes op de lijst.
Tevens alvast winterbanden aangeschaft, logisch met dit weer natuurlijk
Ook is net van de week de sporing afgesteld moest ook nog gedaan worden ivm plaatsen van het nieuwe bekrachtigde stuurhuis, ze stuurt nu weer als nieuw. Ook zitten er hulpveren onder zodat ze niet in de kont hangt met de gastank van 85 liter in de koffer.
Volgens de boekjes drinkt ze op benzine ook al snel 1:10 dus dan mag ik op lpg niet klagen.
De velgen zijn nog steeds niet klaar, wilde eerst het gas inbouwen(uiteraard zelf gedaan). En na de eerste rit staan er nog weer wat verbeter puntjes op de lijst.
Tevens alvast winterbanden aangeschaft, logisch met dit weer natuurlijk

Ook is net van de week de sporing afgesteld moest ook nog gedaan worden ivm plaatsen van het nieuwe bekrachtigde stuurhuis, ze stuurt nu weer als nieuw. Ook zitten er hulpveren onder zodat ze niet in de kont hangt met de gastank van 85 liter in de koffer.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut