Renault Megane RS 06/2018 zeer luid piepende remmen

Plaats reactie

Topic author
patge
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2019 09:38
Actief als: particulier

Renault Megane RS 06/2018 zeer luid piepende remmen

Bericht door patge »

Renault Megane RS van Juni 2018 met 5 jaar garantie en op heden 8600 km op de teller

Remmen piepen als ik stop en dit al vanaf de eerste dag ik de auto in mijn bezit heb,

Nu heeft de garage om mij een plezier te doen de voorste remblokken vervangen door nieuwe,

Maar het probleem is alleen maar verergerd telkens als ik stop piepen de remmen met deze nieuwe remblokken nog veel luider dan voordien niet normaal,

Heb dit terug gemeld aan de garage en hun antwoord was sorry we hebben de remblokken al vervangen maar meer kunnen we niet doen voor u, maw ik moet maar gewoon geraken aan het luid piepend geluid,

De mensen kijken als ik stop ,Dat luid gepiep is om zot van te worden,


Is er iemand die weet hoe ik van dit piepend irritant geluid kan vanaf geraken ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mil soluciones
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 148
Lid geworden op: 27 sep 2018 16:15
Actief als: particulier

Re: Renault Megane RS 06/2018 zeer luid piepende remmen

Bericht door mil soluciones »

Er is een vet, op basis van koper, dat men op de achterkant van de remmen smeert, ik ga ervan uit dat de garage dit reeds gedaan heeft.
Soms is het echter raadzaam dit vet ook aan de zijkanten spaarzaam aan te brengen, om van het piepen vanaf te raken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gibbs
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2019 20:11
Actief als: particulier

Re: Renault Megane RS 06/2018 zeer luid piepende remmen

Bericht door Gibbs »

Hoi Patge,

Ik was benieuwd of de tip van Mil Soluciones heeft geholpen, als dit is gedaan?

Mijn RS heeft precies hetzelfde probleem al moet ik zeggen dat het wel steeds minder wordt (20.000 km) dit zal wel met slijtage te maken hebben maar het is inderdaad erg storend. Ook mijn dealer is vrij makkelijk; "Het zijn race remmen dus die zijn wat harder dan de standaard remmen"...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Renault Megane RS 06/2018 zeer luid piepende remmen

Bericht door adinsx »

Dat dergelijke remmen piepen is niet heel gek inderdaad. Ligt onder andere aan het hardere materiaal. Wat ook kan helpen (als het nog niet origineel op de blokken is) is de randjes even afschuinen met een vijl. En inderdaad met speciaal vet de achterkant van het remblok en de zittingen waar ie in hangt lichtjes invetten zodat het trillen (piepen is tenslotte een trilling) enigszins gedempt wordt.

En verder, tja, het hoort er wel bij inderdaad. Het zou de dealer echter wel sieren als ze bovenstaande ook eens gingen proberen.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
patge
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2019 09:38
Actief als: particulier

Re: Renault Megane RS 06/2018 zeer luid piepende remmen

Bericht door patge »

Hallo allemaal,

Ondertussen heb ik ongeveer 2000 km gereden met de nieuwe remblokken en de remmen piepen nog altijd zeer luid,

De garage heeft na mijn contact met de klanten dienst van Renault de nieuwe remblokken er nogmaals eens uitgehaald gereinigd ,afgeschuurd en volgens hen hebben ze er keramisch vet op gedaan.
Na ongeveer 20 km gereden te hebben begonnen de remmen opnieuw zeer luid te piepen.
Terug met de garage gebeld en hun antwoord was probeer maar gewoon te geraken aan dat piepen want wij kunnen u nimmer helpen.
Nu heb ik ondertussen terug contact gehad met Renault en zij hebben met de dealer gebeld en de dealer heeft tegen Renault gezegd we kunnen dit niet oplossen.

De klantendienst van Renault Belgie heeft mij gebeld en gezegd dat ik maar naar een andere dealer moet gaan en als deze een oplossing weet moet hij Renault Belgie contacteren en de oplossing voorleggen, Die man van de klanten dienst gaat dan het probleem intern bij Renault bespreken en proberen van het onder garantie te herstellen.

Zijn inderdaad race remmen maar blijkbaar piepen ze alleen bij Renault en niet bij andere automerken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht