Renault Scenic 2.0 16V Tech Line

Voor technische onderwerpen die niet in één van bovenstaande categorieën te vangen zijn.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Plaats reactie

Topic author
Kingstonking
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 16 dec 2015 10:54
Actief als: particulier

Renault Scenic 2.0 16V Tech Line

Bericht door Kingstonking »

Hallo,

Bovenstaande auto heb ik op het oog om te kopen, echter eerder nogal wat pech gehad met een Renault Megane, vandaar deze post. Het betreft de Renault Scenic 2.0 16V Tech Line,bouwjaar 2006, lopend op LPG-G3.

Waar ik erg benieuwd naar ben:

- betekend een onderbouw installatie dat deze af fabriek is geleverd, of is dat niet perse het geval, en hoe kom ik hier achter?
- zijn er bekende problemen met deze auto? Voornamelijk ben ik benieuwd naar de motor en olieverbruik. Maar ook welbekende problemen met electronica.

Ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 30 apr 2025 22:36

Re: Renault Scenic 2.0 16V Tech Line

Bericht door mechanic »

Onderbouw betekend niets meer dan dat de tank onder de auto hangt. Dit kan echter alleen bij een grand scenic,bij een korte ligt deze in de reservewielbak en is het geen ondetbouw.
De motor is prima,het forum staat vol met electrische problemen. Bijvoorbeeld door waterlekkage,de ruitmechanismes,de airco,de parkeerrem etc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 22 apr 2025 18:19

Bericht door RichTrip »

Dit klinkt wel erg negatief. De waterlekkage kan gebeuren als je de blaadjes niet uit je paravan haalt, de ruitmechanismes in de Phase II (vanaf september 2006) zijn volgens mij aardig probleemloos. Met de airco kun je pech hebben (heb ik gehad), maar bij mijn lease Golf ging hij al binnen de 60.000 km defect, bij mijn Scenic bij 140.000 km.
De parkeerrem heb ik nooit problemen mee gehad in de vier jaar dat ik Scenic II heb gereden (zowel de Phase I als de Phase II).
Ben ook nooit gestrand onderweg, zelfs niet met zware caravans erachter. Met mijn 2009 Golf twee maal gestrand onderweg.

Alles valt of staat met de staat van het onderhoud en hoe er mee is omgegaan. Maar als je een 2006 Scenic II koopt, koop dan echt alleen de Phase II (vanaf september 2006) en niet de Phase I (t/m ongeveer augustus 2006). De Phase II is herkenbaar aan de halfronde grille onder in de voorbumper en projectorkoplampen + LED achterlichten.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 30 apr 2025 22:36

Bericht door mechanic »

Het is altijd goed je van te voren goed in te lezen..
In de werkplaats zag je al deze issues ook bij de fase 2,en als je zelf niet zo handig bent zijn het dure reparaties.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut