Renault Scenic 2007 Climate Control werkt niet bij koelen

Plaatwerk, uitdeuken, lassen, lakken, kleurnummers, spuiten, bekleding etc.
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Bas25
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jun 2013 09:49
Actief als: particulier

Renault Scenic 2007 Climate Control werkt niet bij koelen

Bericht door Bas25 »

RENAULT SCENIC II 1.6 16V BUSINESS LINE:
2007:

Hallo,

Als ik in mijn auto de Climate control op Auto bij zonnig weer beginnen de blazers netjes koude lucht te blazen tot de temperatuur laag genoeg is, en dan gaat de blaas intensiteit weer terug. Echter als het vervolgens weer warm wordt in de auto wordt hier niet goed op gereageerd, en blijven de blazers op een lage stand staan. Dit is overigens niet alleen op hete dagen zo, ook bij 15 graden Celsius en zon wordt het al te warm in de auto.

Ook als ik dan handmatig de blazers hoger zet tot 7/8e van het maximale volume hoor ik dat er wel hard wordt geblazen, maar er komt maar iets meer koude lucht uit de blazers. Als ik vervolgens de airco handmatig uitzet gaan binnen 30-60 seconden de blazers veel harder blazen.

Het lijkt er dus op dat zodra de airco loopt na verloop van tijd (enkele minuten) de flow snelheid sterk teruglopen en komt deze niet automatisch terug.

Ik heb dit al verschillende keren bij mijn dealer aangegeven (ook binnen de 6 maanden garantietijd), maar ze konden niets vinden. De temperatuursensor doet het gewoon zeggen ze (in de winter hebben we overigens ook geen problemen de temperatuur netjes constant te houden, dus het lijkt iets te zijn in combinatie met de airco).

Ik heb geen verstand van hoe het systeem in elkaar zit, maar het lijkt er op dat er bij koeling mogelijk iets met kleppen om de luchtstroom te beinvloeden niet goed werkt, maar weet zo niet of dit logisch is. Ik kom hier vooral bij omdat ik wel veel lucht hoor stromen als ik bij de airco aan de flow op 7/8e zet, maar dat dit niet resulteerd in meer gekoelde lucht die de auto wordt ingeblazen, dus zou het kunnen dat er wel gekoelde lucht geblazen wordt, maar niet mijn auto in?

Mocht iemand van jullie hier meer ervaring mee hebben of een idee waar dit aan kan liggen, dan zou dat zeer fijn zijn. Zeker nu het weer warm aan het worden is.

Groeten,
Bas

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Re: Renault Scenic 2007 Climate Control werkt niet bij koele

Bericht door Rossy »

Als ik het zo lees lijkt het mij dat de installatie niet meer het volle koelend vermogen kan leveren doordat er te weinig koelmiddel aanwezig is.
Een keer afpersen en vullen kan dit probleem verhelpen.
Als dit nog niet gedaan is, laat dit dan doen en zie dan eens wat de resultaten zijn.
Houd ons ook op de hoogte hiervan.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht