Renault stapt over op Google

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
rvthof
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 mar 2017 14:21
Actief als: particulier

Renault stapt over op Google

Bericht door rvthof »

Zie net bericht op NU.NL dat TomTom scherp in beurswaarde is gedaald. Ze verliezen hele grote klant(en) in de auto industrie.

Dit nadat Renault - Nissan en Mitsubishi bekend hebben gemaakt over te stappen op het Google Android systeem in het dashboard. Dus voortaan Google Maps en Google Assistant in onze Renault's.

Zie artikel:
https://www.nu.nl/ondernemen/5467805/to ... aarde.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

cortrans
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Re: Renault stapt over op Google

Bericht door cortrans »

Hopelijk komt er dan een update voor de bestaande R-link 2 systemen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

brownie
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 130
Lid geworden op: 13 aug 2017 16:56
Actief als: particulier

Re: Renault stapt over op Google

Bericht door brownie »

cortrans schreef:Hopelijk komt er dan een update voor de bestaande R-link 2 systemen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik ben bang van niet.....

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Albert310
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 73
Lid geworden op: 08 nov 2015 12:03
Actief als: particulier

Re: Renault stapt over op Google

Bericht door Albert310 »

Ook ik hoorde de verlossende melding dag Renault stopt met TomTom. Inmiddels heb ik met mijn Kadjar de 112.000 km bereikt en daarmee meer dan goed is aan ellende mmegemaakt qua navigatie. De laatste keer was afgelopen zaterdag. Ik moest vroeg op pad richting randstad. Na enkele minuten rijden gaf TomTom een forse file op de A15 aan. Wijs geworden door ervaring schakelde ik Google Maps weer in op mijn smartphone. Geen file dus maar kennelijk een restant van de vrijdagavond. Pas nadat ik de spookfile voorbij was gaf TomTom aan dat er geen file meer stond. Onbegrijpel8jk dat het nog zo lang heeft geduurd en inmiddels duizenden Renaults rontoeren met dit ondeugdelijke systeem. En even voor de goede orde, ik heb het startabonnement niet verlengd omdat ik al ontevreden was toen het nog TomTom Live was. Ik rijd op file gevoelige uren tegenwoordig met de smartphone in de houder in een auto met navigatie. Te gek voor woorden...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

cortrans
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Re: Renault stapt over op Google

Bericht door cortrans »

Ik herken mij zeker in uw redeneringen, echter moet ik er ook een kanttekening bij zetten.......
Zelf heb ik ook een jaar Live op de R-Link2 in mijn Mégane, en daarnaast gebruik ik op file gevoelige tijden ook mijn eigen Tomtom Truck 6000 met livetime file en kaart update's.
Blijkbaar lopen de file meldingen op de R-link 2 toch via Renault zelf, omdat de informatie die ik op de Trucker 6000 ontvang, regelmatig totaal anders is als op de R-Link 2.
Als dit rechtstreeks via Tomtom zelf zou komen, zouden beide systemen dus de zelfde informatie moeten verschaffen. lijkt mij
Je sluit het abonnement voor de live service in de R-Link 2 ook niet met Tomtom af, maar met de R-Link Store van Renault zelf.
Als absolute (professionele) voorstander van Tomtom (in de vrachtwagen) wil ik dit toch wel benoemd hebben.
De Live service van Tomtom zelf is veel nauwkeuriger dan die van Renault...........
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcelP
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 apr 2017 14:26
Actief als: particulier

Re: Renault stapt over op Google

Bericht door MarcelP »

Ik was ooit aan het Google'n naar kunststof kozijnen. Kom ik op vrijdagavond om zes uur thuis, staat er iemand in mijn voortuin op me te wachten "die toevallig in de buurt was" en of ik "heel toevallig" interesse had in kunststofkozijnen....

:naughty:

Ik denk niet dat ik interesse heb in een auto waar iets van Google in zit...
Talisman Estate 110 EDC Intense - Beige Dune - 8.7" Bose - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

cortrans
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Re: Renault stapt over op Google

Bericht door cortrans »

MarcelP schreef:Ik was ooit aan het Google'n naar kunststof kozijnen. Kom ik op vrijdagavond om zes uur thuis, staat er iemand in mijn voortuin op me te wachten "die toevallig in de buurt was" en of ik "heel toevallig" interesse had in kunststofkozijnen....

:naughty:

Ik denk niet dat ik interesse heb in een auto waar iets van Google in zit...
Dat is inderdaad het grote probleem met Google, tegenwoordig kun je "netjes" terug zien waar je allemaal op gegooled hebt, en dan schrik je toch wel even.
Dit probleem heb je inderdaad met Tomtom niet.
Persoonlijk vindt ik het kaart materiaal van Tomtom zelf ook mooier.

Maar links of rechtsom weet "men" toch al alles van je, dus zoveel maakt dat nu ook weer niet uit.
Wil je dit niet, moet je het hele internet direct verbannen uit je leven :think:
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Renault stapt over op Google

Bericht door adinsx »

Zoeken via duckduckgo helpt ook ;). Browsen in privacy-venster helpt ook. Maar tja, het gemak van al ingevulde wachtwoorden dankzij cookies hè. Je bent het al snel beu dat je overal weer moet inloggen. Dan maar wat gegevens voor Google.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

cortrans
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Re: Renault stapt over op Google

Bericht door cortrans »

Juist... En dat weten ze bij o.a. Google maar al te goed. Ze hebben al die makkelijke dingen via cookies niet voor niets ingebouwd...... :doh:
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: Renault stapt over op Google

Bericht door puccini »

Nou dan gewoon geen Renault met navigatie meer, da's duidelijk.
Die vieze google troep hoef ik niet !
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

cortrans
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Renault stapt over op Google

Bericht door cortrans »

puccini schreef:Nou dan gewoon geen Renault met navigatie meer, da's duidelijk.
Die vieze google troep hoef ik niet !
Of gewoon uw oude Renault blijven rijden met TomTom kaartenAfbeelding
En ook zeker niet meer gaan rijden, want weet u wel hoeveel camera’s er onderweg u vastleggen op uw route?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Albert310
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 73
Lid geworden op: 08 nov 2015 12:03
Actief als: particulier

Re: Renault stapt over op Google

Bericht door Albert310 »

Inderdaad heeft Google een flinke schaduwzijde. Als ik tegenwoordig instap en de motor start geeft mijn IPhone gelijk een melding op mijn smartwatch hoeveel minuten het rijden is naar de, eerder gebruikte bestemming, op dat tijdstip.
Soms ook wel weer kolderiek. Ik reed laatst weg van huis maar stopte om te tanken. Nadat ik weer instapte vond Google dat ik al weer op terugweg was naar huis en gaf de retourroute inclusief de geschatte rijtijd. Zoals ook al opgemerkt rijd niemand nu onopgemerkt. Camera's etc. houden alles al in de gaten en leggen het vast. Ik ben vooralsnog blij met accurate filemeldingen via Google. Beter dan de onjuiste meldingen van TomTom. Schrok wel van het verhaal van Cor. Als ook Google via Renault R-Link 2 gaat lopen zie ik de bui al weer hangen.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

henkus
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 82
Lid geworden op: 04 dec 2014 11:22
Actief als: particulier

Re: Renault stapt over op Google

Bericht door henkus »

Albert310 schreef:Ook ik hoorde de verlossende melding dag Renault stopt met TomTom. Inmiddels heb ik met mijn Kadjar de 112.000 km bereikt en daarmee meer dan goed is aan ellende mmegemaakt qua navigatie. De laatste keer was afgelopen zaterdag. Ik moest vroeg op pad richting randstad. Na enkele minuten rijden gaf TomTom een forse file op de A15 aan. Wijs geworden door ervaring schakelde ik Google Maps weer in op mijn smartphone. Geen file dus maar kennelijk een restant van de vrijdagavond. Pas nadat ik de spookfile voorbij was gaf TomTom aan dat er geen file meer stond. Onbegrijpel8jk dat het nog zo lang heeft geduurd en inmiddels duizenden Renaults rontoeren met dit ondeugdelijke systeem. En even voor de goede orde, ik heb het startabonnement niet verlengd omdat ik al ontevreden was toen het nog TomTom Live was. Ik rijd op file gevoelige uren tegenwoordig met de smartphone in de houder in een auto met navigatie. Te gek voor woorden...
Heb precies hetzelfde meegemaakt. Een filemelding. Ik heb wel gewoon de updateservices en de Live services. Op mijn telefoon gekeken bij Google maps en ook geen melding. Gewoon de weg aangehouden en inderdaad geen file. Dit is niet 1 keer gebeurd maar wel meerdere keren. Hiervoor had ik de Carminat Live in mijn Renault Megane en daar had ik nooit spookmeldingen en waren de kaarten altijd Up to date. Nu Renault dat in beheer heeft loop je bijna een jaar achter met de kaarten maar je betaald wel gewoon de volle poet. Schande!!!!
Voorheen Renault Megane Estate Bose 1.5Dci uit 2012.
Daarna Renault Kadjar Intens 1.5 Dci uit 2015.
Nu een Renault Megane Estate Bose 1.5Dci uit 2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rob32
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 aug 2017 23:57
Actief als: particulier

Re: Renault stapt over op Google

Bericht door Rob32 »

Een zeer goed idee van Renault. Lijkt me ook toekomstbestendig. Google weet wel heel veel van je, maar dat weten anderen inmiddels ook. Dus wat is het verschil nog. Ik ben blij dat er niet voor Apple Carplay of IOS gekozen is. Ik heb zowel IOS als Android , beide zijn op zich prima, maar mijn voorkeur is toch Android. Ratio 'waar voor je geld' is bij Apple totaal uit balans en lijkt Android innovatiever. Inmiddels hebben Toyota en Volvo ook voor Android gekozen. :Yes:
Ik ben er dus erg blij mee. TOMTOM is op zich prima, maar loop erg tegen de zeer langzame updates aan. Waarschijnlijk ligt dit aan Renault, maar toch!
Renault Talisman estate Tce 150 Intense 10-2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: Renault stapt over op Google

Bericht door RigolleM »

Rob32 schreef:Een zeer goed idee van Renault. Lijkt me ook toekomstbestendig. Google weet wel heel veel van je, maar dat weten anderen inmiddels ook. Dus wat is het verschil nog. Ik ben blij dat er niet voor Apple Carplay of IOS gekozen is. Ik heb zowel IOS als Android , beide zijn op zich prima, maar mijn voorkeur is toch Android. Ratio 'waar voor je geld' is bij Apple totaal uit balans en lijkt Android innovatiever. Inmiddels hebben Toyota en Volvo ook voor Android gekozen. :Yes:
Google OS Android is een open OS en Apple OS iOS is een gesloten OS, welke van beiden zijn het veiligst naar de toekomst toe? Yeah right!
Ik heb een Galaxy S9, Oneplus 6 en een iPhone X al gebruikt, de iPhone X is een pak premiumer dan de andere 2. Is inderdaad een pak duurder maar je doet er ook langer mee. Ik zie nog vaak iPhone 5s, terwijl een Samsung S4 een zeldzaamheid is ;-) Neen, geef mij maar iets dat betrouwbaar is en blijft!
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rob32
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 aug 2017 23:57
Actief als: particulier

Re: Renault stapt over op Google

Bericht door Rob32 »

RigolleM schreef:
Rob32 schreef:Een zeer goed idee van Renault. Lijkt me ook toekomstbestendig. Google weet wel heel veel van je, maar dat weten anderen inmiddels ook. Dus wat is het verschil nog. Ik ben blij dat er niet voor Apple Carplay of IOS gekozen is. Ik heb zowel IOS als Android , beide zijn op zich prima, maar mijn voorkeur is toch Android. Ratio 'waar voor je geld' is bij Apple totaal uit balans en lijkt Android innovatiever. Inmiddels hebben Toyota en Volvo ook voor Android gekozen. :Yes:
Google OS Android is een open OS en Apple OS iOS is een gesloten OS, welke van beiden zijn het veiligst naar de toekomst toe? Yeah right!
Ik heb een Galaxy S9, Oneplus 6 en een iPhone X al gebruikt, de iPhone X is een pak premiumer dan de andere 2. Is inderdaad een pak duurder maar je doet er ook langer mee. Ik zie nog vaak iPhone 5s, terwijl een Samsung S4 een zeldzaamheid is ;-) Neen, geef mij maar iets dat betrouwbaar is en blijft!
Dat Yeah Right! ken ik inmiddels wel. Dat komt vaak alleen van Apple adepten. Ook ik heb allebei de phones, dus weet waar ik het over heb. Wat u zegt over dat een gesloten systeem veiliger is en dat een iPone 10, of zo u wilt de X, meer premium is uw goed recht. Ik kan mij daar volledig, maar dan ook volledig niet in vinden.Juist de keuze voor Android geeft aan dat je op termijn keuzes hebt in aanschaf van randapparatuur, software etc, die niet perse van Google hoeft te komen, zo anders werkt Apple met het eigen ecosysteem. Once you go Apple you can't go back! En laat ik dat nu niet niet prettig vinden, ik hou graag keuzemogelijkheden. Ik geef ook aan dat het mijn voorkeur is, niet meer en niet minder, zeg ook dat beide op zich prima zijn. U mag uiteraard ook uw voorkeur hebben ;-)
Renault Talisman estate Tce 150 Intense 10-2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: Renault stapt over op Google

Bericht door RigolleM »

Rob32 schreef:Dat Yeah Right! ken ik inmiddels wel. Dat komt vaak alleen van Apple adepten. Ook ik heb allebei de phones, dus weet waar ik het over heb. Wat u zegt over dat een gesloten systeem veiliger is en dat een iPone 10, of zo u wilt de X, meer premium is uw goed recht. Ik kan mij daar volledig, maar dan ook volledig niet in vinden.Juist de keuze voor Android geeft aan dat je op termijn keuzes hebt in aanschaf van randapparatuur, software etc, die niet perse van Google hoeft te komen, zo anders werkt Apple met het eigen ecosysteem. Once you go Apple you can't go back! En laat ik dat nu niet niet prettig vinden, ik hou graag keuzemogelijkheden. Ik geef ook aan dat het mijn voorkeur is, niet meer en niet minder, zeg ook dat beide op zich prima zijn. U mag uiteraard ook uw voorkeur hebben ;-)
Neen, komt niet van Apple adepten, het is éénmaal veiliger omdat het gesloten is en enkel door Apple wordt ontwikkeld. De hardware komt ook allemaal via Apple, dus daar zit het ook safe. Ondertussen zijn er 100'den merken die Android als OS gebruiken, omdat dit een open source model is. Er zijn fabrikanten die er veilig mee omgaan, anderen weer niet... Android is veilig = NEEN!
Google heeft ook een ecosysteem: geen enkele Android telefoon werkt zonder Google... zelfs niet Oneplus... die een patent heeft om zo weinig mogelijk Google stuff te integreren.
Als je voor Apple kiest heb je inderdaad weinig keuze qua apparatuur, maar je kiest dan wel onmiddellijk voor degelijke kwaliteit: Airpods, Homepod, Apple TV, Apple Watch,... Hoeveel Android tablets vind je tegenwoordig nog? Vraag mij eigenlijk af over welk randapparatuur jij het hebt?
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

cortrans
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Re: Renault stapt over op Google

Bericht door cortrans »

cortrans schreef:Ik herken mij zeker in uw redeneringen, echter moet ik er ook een kanttekening bij zetten.......
Zelf heb ik ook een jaar Live op de R-Link2 in mijn Mégane, en daarnaast gebruik ik op file gevoelige tijden ook mijn eigen Tomtom Truck 6000 met livetime file en kaart update's.
Blijkbaar lopen de file meldingen op de R-link 2 toch via Renault zelf, omdat de informatie die ik op de Trucker 6000 ontvang, regelmatig totaal anders is als op de R-Link 2.
Als dit rechtstreeks via Tomtom zelf zou komen, zouden beide systemen dus de zelfde informatie moeten verschaffen. lijkt mij
Je sluit het abonnement voor de live service in de R-Link 2 ook niet met Tomtom af, maar met de R-Link Store van Renault zelf.
Als absolute (professionele) voorstander van Tomtom (in de vrachtwagen) wil ik dit toch wel benoemd hebben.
De Live service van Tomtom zelf is veel nauwkeuriger dan die van Renault...........
Als bewijs heb ik heb een screenshot gemaakt van het verschil tussen de file informatie van Tomtom en Renault's R-Link2
De Tomtom geeft 23 minuten vertraging aan, en de R-link 2, 8 minuten vertraging
Afbeelding
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

cortrans
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Re: Renault stapt over op Google

Bericht door cortrans »

henkus schreef:
Albert310 schreef:Ook ik hoorde de verlossende melding dag Renault stopt met TomTom. Inmiddels heb ik met mijn Kadjar de 112.000 km bereikt en daarmee meer dan goed is aan ellende mmegemaakt qua navigatie. De laatste keer was afgelopen zaterdag. Ik moest vroeg op pad richting randstad. Na enkele minuten rijden gaf TomTom een forse file op de A15 aan. Wijs geworden door ervaring schakelde ik Google Maps weer in op mijn smartphone. Geen file dus maar kennelijk een restant van de vrijdagavond. Pas nadat ik de spookfile voorbij was gaf TomTom aan dat er geen file meer stond. Onbegrijpel8jk dat het nog zo lang heeft geduurd en inmiddels duizenden Renaults rontoeren met dit ondeugdelijke systeem. En even voor de goede orde, ik heb het startabonnement niet verlengd omdat ik al ontevreden was toen het nog TomTom Live was. Ik rijd op file gevoelige uren tegenwoordig met de smartphone in de houder in een auto met navigatie. Te gek voor woorden...
Heb precies hetzelfde meegemaakt. Een filemelding. Ik heb wel gewoon de updateservices en de Live services. Op mijn telefoon gekeken bij Google maps en ook geen melding. Gewoon de weg aangehouden en inderdaad geen file. Dit is niet 1 keer gebeurd maar wel meerdere keren. Hiervoor had ik de Carminat Live in mijn Renault Megane en daar had ik nooit spookmeldingen en waren de kaarten altijd Up to date. Nu Renault dat in beheer heeft loop je bijna een jaar achter met de kaarten maar je betaald wel gewoon de volle poet. Schande!!!!
Dit komt doordat de Carminat wel een "echte"Tomtom is, en de file (live service) wel rechtstreeks via Tomtom binnen krijgt, in tegenstelling van de R-Link 2 systemen
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



amvih
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 152
Lid geworden op: 12 jan 2018 20:37
Actief als: particulier

Re: Renault stapt over op Google

Bericht door amvih »

cortrans schreef:Als bewijs heb ik heb een screenshot gemaakt van het verschil tussen de file informatie van Tomtom en Renault's R-Link2
De Tomtom geeft 23 minuten vertraging aan, en de R-link 2, 8 minuten vertraging
Afbeelding
Op zich wel vreemd, voor mijn gevoel kun je ze ook niet vergelijken, de route van R-Link2 is 4 km korter dan die van de tomtom.
Het R-Link2 systeem geeft ook al aan dat je na 5.4 km af zou moeten slaan, de tomtom pas na 11 km, dus waarschijnlijk heeft het R-Link2 systeem de file al meegenomen en een alternatieve route gekozen, en daardoor zie je waarschijnlijk maar 8 min file ipv die bij tomtom van 23 min.
Afbeelding
Clio V E-Tech Hybrid Alpine (vanaf 27-01-2024)
Easylink versie: 283C37565R (sinds 27-01-2024)
Kaartversie: 2024v1

Clio V E-Tech Hybrid Série Limitée (t/m 01-2024)
Clio V R.S. Line TCE 130 (12-2019 t/m 05-2021)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

cortrans
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Re: Renault stapt over op Google

Bericht door cortrans »

Oké, maar wat ik probeerde aan te tonen, is dus dat er wel degelijk verschil zit tussen beide vormen van “live” service.


Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Google assist
    door jogomsk » » in Austral
    10 Reacties
    1469 Weergaves
    Laatste bericht door Ronvane
  • Austral - Google maps login
    door Austral-130 » » in R-Link
    0 Reacties
    174 Weergaves
    Laatste bericht door Austral-130
  • Snelheden weergeven Google maps
    door Frobeltech » » in Austral
    6 Reacties
    542 Weergaves
    Laatste bericht door Pepone
  • Google Maps in satelliet-weergave
    door RenMegane » » in Austral
    7 Reacties
    934 Weergaves
    Laatste bericht door Erik_Hooft
  • gpx-import of eigen maps in ingebouwde Google-navigatie
    door mvantoll » » in Austral
    18 Reacties
    854 Weergaves
    Laatste bericht door Frobeltech
  • Android Auto Google Maps stem dempt radio niet genoeg
    door Maggy » » in R-Link
    6 Reacties
    810 Weergaves
    Laatste bericht door Maggy