Renault Talisman opnieuw stil gevallen

Plaats reactie
Gebruikersavatar

abiesheu
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2020 23:28
Actief als: particulier

Re: Renault Talisman opnieuw stil gevallen

Bericht door abiesheu »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

De mijne is van mei 2017, 52.000km, 1.5dci handbak.

Ik heb specifiek de handbak gekozen door alle problemen die ik las met de automaat. Heb zojuist ook de kapotte koppelingscilinder meegemaakt, net als een verstuiver die gestorven is.

Ik vind het vreemd, want volgens mij zit dezelfde bak+motor ook in Megane en talloze andere renault's (tevens enkele Nissans...).

Hopelijk gebeurd het niet nog eens, momenteel onder garantie maar gezien de koppelingscilinder onderdeel van de drukgroep is in de talisman wordt dit een dure herstelling zonder garantie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Renault Talisman opnieuw stil gevallen

Bericht door berenburg »

Belangrijk in deze is de oorzaak te achterhalen, mocht het weer gebeuren kun je aantonen dat het betreffende onderdeel van de cillinder niet voldoet aan de eisen.
Als het vaak voorkomt komt er meestal een aanpassing

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 26104

Re: Renault Talisman opnieuw stil gevallen

Bericht door Verwijderd 26104 »

Heb afgelopen week de importeur gesproken, althans iemand van de klantenservice ... daar word je ook niet wijzer van. Erkenning dat de voorgaande foutanalyse onjuist / onvolledig was, die erkenning kwam en was er niet. We hebben toch hete probleem verholpen? Jan het probleem dat de auto niet reed, dat probleem is verholpen, niet het probleem dat de auto uitviel. En dat ze niet verder kunnen zoeken naar de oorzaak komt doordat de auto geen foutcodes laat zien. Oftewel, er is geen probleem meer dus hoeven we niets te doen. Ook was ik niet degene die bij de importeur mocht klagen, het is een auto van een leasemaatschappij en als die een probleem ervaart met deze storingen en problemen dan zijn zij de partij die mag klagen ... ik niet. Ik moet klagen bij de leasemaatschappij omdat ik daar een mobiliteitsafspraak heb gemaakt ... serieus, dit is de reactie van de importeur en daar moet ik het mee doen.

Enige voordeel van deze problemen is geweest dat alle kosten die zijn gemaakt voor reparatie, vervangend vervoer etc.zijn betaald door Renault onder de noemer garantie, ook nu de auto meer dan 3,5 jaar oud is. Per saldo heeft het een schadepost opgeleverd van in elk geval 6.000 euro en dan heb ik de kosten van het afslepen en repatriëren van Duitsland naar Nederland nog niet meegenomen.

Gelukkig duurt deze irritatie nog maar enkele maanden en dan is het contract afgelopen. Voor mij geen Talisman meer, maar ook een andere Renault is uitgesloten ...

Voor iedere Talisman rijder met een koppelingspedaal dat zo af en toe blijft liggen ... meteen naar de dealer. En laat reparatie vooral onder garantie uitvoeren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht