Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Stel dat ze 14 minuten 100% van het vermogen hebben gebruikt, dan had de motor 22/14×60= 94 kW. Lukt natuurlijk nooit op het circuit, dus pak eens 65% gemiddeld vermogen = 144,6 kW oftewel 197 pk. Lijkt me best aannemelijk dat ze in een RS zo rond de 200 pk lepelen. Met een strak onderstel en een lineair koppel betekent dit qua snelheidsbeleving het einde van elke gti-achtige. Nu maar hopen dat er snel een dikke accu beschikbaar komt!
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
200pk klinkt aannemelijk en mag hopen dat ze dan een 4x4 doen voor meer tractie. Laatst een week lang in een Golf GTE mogen rijden als leen auto. Dat is ook mooi spul en merk je ook wat een Elektro motor uithaald. Met 140 km naar 200 km wort je nog steeds in je stoel in geduwd. Ben benieuwd naar de prestaties van de nieuwe RS
Ben geen fan van dit soort GTI-achtigen. Ook Ludicrous mode is iets waar ik niet bij sta te juichen. Een van de voordelen van elektrisch rijden is dat het rustig en dus veilig rijden afdwingt. En als je dat doet dan krijg je er nog een aardig bereik voor terug. Dit soort speeltjes gaat daar juist tegenin en veroorzaakt het tegenovergestelde. Wat het wel doet is appelleren aan de niet-EV rijders en op deze manier trekt het aandacht en wellicht meer mensen over de streep.
Bovenstaande mening is ingegeven door mijn ervaring op onze mooie wegen en wat voor horken die je daarop tegenkomt. Deze figuren voelenen zich in hun automobiel 10* sterker dan thuis bij moeders op de bank en vanuit dit gevoel misbruiken ze het potentieel van hun auto op de openbare weg.
Enfin, neemt niet weg dat ik bij het zien van de ZOE RS het gevoel in me opkwam, "yes, die wil ik ook!" Ik ben ook van vlees en bloed weet je, en ik kan er natuurlijk wel mee omgaan....
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Haha, ik ook! Ik zat al een beetje te rekenen, kan het uit, als over een jaar... Niet nodig, maar wel erg leuk!
Ik rij niet zoveel snelweg kilometers, maar de keren wel, valt mij op dat de gemiddelde Tesla rijden niet erg hard rijdt. Ook zij merken om dat zuinig rijden wat oplevert.
Maar het feit dat je 1x per dag (zou ik iig wel doen!) een keer die Ludicrus Mode kan gebruiken? Dat levert lol van je investering! Zou ook voor een Zoe RS opgaan denk ik?
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!
Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette
Ben ook wel benieuwd naar de prijs. Ik denk dat we richting de 35k moeten gaan denken, plus natuurlijk een hogere batterijhuur.
@gertjan, het is grotendeels marketing. Om een model geen gleufhoed imago te geven is er altijd een gti, rs, gt line, etc. etc nodig. Nutteloos: ja. Leuk: zeker weten!
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
I know... Maar op het moment dat ze een bestelbus van de fabrikant uit een F1 uitstraling proberen te geven, gaat bij mij het licht uit. Er is een grens
Dit is geen bestelbus en het ziet er kek uit, idd verre van gleufhoed imago. Ben zeer benieuwd naar de uitrusting (Swiss Edition) en prijs. Lijkt ook een signaal dat de nieuwe ZOE aankondigt. Ook marketing: de verkoop op peil houden, in aanloop naar het nieuwe model, door het uitrustingnivo op te schroeven.
Ook leuk voor degenen die niet met een Tesla bij de klant willen komen voorrijden om discussies over hun tariefstelling te voorkomen. Met zo'n wolf in schaapskleren heb je toch de power en het plezier en de gewenste uitstraling, mits je de striping achterwege laat natuurlijk.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Mijn prio ligt nu bij meer kilometers. Grotere accu dus. Laat ze eerst die nieuwe accu introduceren want ik kijk toch wel erg vaak naar die ampera-e met 60kw accu.
Even iets anders. Wat gebeurt er met de verkopen van bijvoorbeeld de I3 en andere auto's met een bereik van minder dan 150km in 2017 als die Ampera-e op de markt komt. Er komt wel een upgrade van de accu van de I3 volgend jaar maar dan nog is het bereik onder de 200km.
Ik zou ook wel een Tesla kunnen gaan bestellen maar ik denk dat je pas in 2019 een keer aan de beurt bent. Duurt me wat te lang.
Hoe realistisch is die 220 km zonder super ECO-modus?
Aangenomen dat niet de volle 33kw usable is (zeg 30), dan vind ik 220 wel erg veel. Misschien dat de i3 zuiniger is (zeker zuiniger dan ik met mijn techruns), maar dan zou de i3 bij normaal rijgedrag 220/30=7,33 km per kWh moeten doen. Ik weet niet of dat realistisch is zonder ECO modi en normaal rijgedrag van Jan en Alleman (dat is 13,64 kWh per 100km als 30 kWh bruikbaar is)
Nu is normaal rijgedrag natuurlijk ongedefinieerd, maar als de Zoe een realistisch bereik van 130 heeft (voor jan en alleman dan), dan zou ik de i3 eerder op 180km bereik schatten.
Edit:
Daarnaast natuurlijk erg goed nieuws
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Die i3 wordt van de nieuwe Samsung accu's voorzien met 94 Ah cellen i.p.v. 60 Ah. Binnen dezelfde form factor, dus er hoeft niets verder gewijzigd te worden. Jammer dat wij niet met Samsung cellen rijden, maar LG dacht ik.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut