Beste mensen,
Ik heb een ramault scenic van maart 2007, een busnissmodel. Ik heb al erg vaak, tevaal bij d egarage gestaan met van alles. Uitvallen airco, nieuwe airco erin, een of ander startding, nieuwe accu en nu weer lamp nummer 5 die kapot is. Maar omdat ik er toch was om de lamp te verwisselen zeiden ze daar of ze ook de stuurbekrachtiging konden resetten omdat dat vanuit de fabriek moest. Kennelijk al deze scenics en ook de kangoo krijgen daarover bericht. Zou een half uur duren. Nou , ik rij nu in een leenauto want het duurt wel een week. Kennelijk kunnen ze de stuurbekrachting e rniet meer op krijgen. Het is nu wachten op een nieuw onderdeel, stuurnogwat? ik weet niet wat er nu in moet maar het heeft te maken met de bekrachtiging en komt van ver, daarom duurt het zolang.
Nu is mijn vraag, heeft iemand een idee wat ze nu zitten te doen? en waarom een reset? ze zeiden dat ik blij moest zijn dat het nu ondekt is dat hij dus kennelijk een het stuk gaan was anders zou ik onder het rijden zonder bekrachtiging hebben gezeten. Ik weet dus nooit of dat een onzinverhaal is want tja, ik ben maar een vrouw. Dat gevoel heb ik wel eens dat ze dan een l*lverhaal zitten op te hangen.
Dus daarom wil ik graag even gebruik maken van jullie kennis.
wie kan mij meer vertellen over dat resetten en dat het dus nu niet meer lukt. En waarom is zovaak een lamp kapot, ik vind dat niet normaal hoor.
Dit is mijn tweede scenic maar ik hoop toch dat als ik de auto volgende week kan ophalen dat ik een hele erge lange tijd niet meer naar de garage moet. Daar heb ik de auto niet voor gekocht. Ik lees wel dat renault toch wel vaker van allerlei storingen heeft bij gebruikers reviews.
bedankt,
groetjes
Loes
resetten stuurbekrachtiging?
-
Loes
Topic author - Lid

-
WillemS
- Gerespecteerd lid

- Actief als: particulier
Denk dat het onderdeel dat ze nodig hebben een sturrhoeksensor is. Deze geeft aan de elektronica door hiever het stuur is gedraaid, dit om de mate van elektrische bekrachtiging te regelen. Ja, als er zo'n terugroep aktie is dan hebben ze heel veel van die onderdelen nodig dus kan het zijn dat je moet wachten omdat de vraag groter is dan het aanbod. Je weet daarna wel zeker dat het weer goed functioneerd. SUC6
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
mechanic
- Gouden Bahco
- Actief als: particulier
Het geen wat de TS bedoelt, is een terugroepactie vanuit Renault.
Dat wil zeggen dat Renault een probleem gevonden heeft bij auto's uit een bepaalde p…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Dat wil zeggen dat Renault een probleem gevonden heeft bij auto's uit een bepaalde p…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 13 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 270 -
Laatste bericht door BasK
15 feb 2026 15:24
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 46 -
Laatste bericht door ronaldvd
22 apr 2026 10:15
-
-
Reacties: 12
Weergaves: 1592 -
Laatste bericht door mechanic
15 jan 2026 13:45
-
-
DTC 560496 Torque sensor stuurbekrachtiging
door Jebli » 31 dec 2025 14:04 » in Aandrijving, wielophanging, besturing, remmen -
Reacties: 1
Weergaves: 302 -
Laatste bericht door Mathijs
31 dec 2025 17:50
-