rijbereik

Plaats reactie

Topic author
nicodaes
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2018 16:59
Actief als: particulier

rijbereik

Bericht door nicodaes »

Hallo

ook ik heb een Renault Fluence ZE. Uit 2011, 2dehands gekocht in 2017 (belgie). Het NEDC bereik is officieel 185 km, maar weten jullie hoeveel die echt aangeven? Bij mij is het intussen gedaald tot 80 à 90 km in zomer, en in winter ongeveer 55 km. Met rustig rijden, haal ik wel iets meer.

Deze vraag omdat ik tot op heden gratis reed :-) Jawel, renault reageerde niet op mijn vraag tot contract. Nu wel. Vandaar dat range nu een issue wordt, als ik de volle pot moet betalen, wil ik ook krijgen wat men contractueel garandeert. Iemand die me wat cijfers kan geven?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: rijbereik

Bericht door Nivve »

Mijn Fluence heeft ongeveer dezelfde bereikcijfers als jij bij een batterij die ondertussen onder de 75% is gezakt. Er is een app van de makers van de CanZE app (volgens mij) waarmee je de batterij kan uitlezen, dan kan je even checken of je ook onder de 75% bent gezakt en dus in aanmerking komt voor een accu-wissel.
Of je rijdt even langs de dealer om het uit te lezen natuurlijk.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
nicodaes
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2018 16:59
Actief als: particulier

Re: rijbereik

Bericht door nicodaes »

Nivve schreef:Mijn Fluence heeft ongeveer dezelfde bereikcijfers als jij bij een batterij die ondertussen onder de 75% is gezakt. Er is een app van de makers van de CanZE app (volgens mij) waarmee je de batterij kan uitlezen, dan kan je even checken of je ook onder de 75% bent gezakt en dus in aanmerking komt voor een accu-wissel.
Of je rijdt even langs de dealer om het uit te lezen natuurlijk.
Hallo, van die app dingen ken ik niets, maar dat uitlezen is hier zo evident niet. Toch een beetje moeten discussiëren, want men wil dat niet zomaar doen. Kost een +/ 200 eur. Uiteindelijk toch ok, net andaag binnengedaan, vanavond of morgen weet ik meer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in