Sinds een aantal maanden heb ik een Grand Scenic 1.5 dCi van eind 2012. Tijdens het rijden hoor ik een irritant geluid. Dit begint als ik ergens rond de 110 km per uur ga en het verdwijnt weer als ik boven de 130 kom.
Het geluid laat zich omschrijven als zoemend of bulderend geluid. Een soort brom die duidelijk gekoppeld is aan het rijden met een bepaalde snelheid.
In eerste instantie dacht ik aan cupping, maar de auto is onlangs gecontroleerd bij een garage (geen Renault dealer) en daar werd mij verzekerd dat het geen cupping is. Ze hebben ook met de auto gereden en het geluid werd wel gehoord, maar ik kreeg te horen dat de ene auto nu eenmaal iets meer geluid maakt dan de andere.
Nu rijdt ik voor mijn werk regelmatig in verschillende auto's. Dit zijn ook Megane's, Clio's en andere merken en modellen. Dit zijn allemaal diesels en in geen enkele auto hoor ik soortgelijke geluiden.
Weet iemand wat het zou kunnen zijn en wat ik kan doen om het op te lossen?
Rijgeluiden
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut