
Rode kaart kangoo phase 1
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 991
- Lid geworden op: 17 mar 2010
- Laatste bezoek: 29 mei 2025 12:01
- Actief als: particulier
Rode kaart kangoo phase 1
Fuseepennen met speling,2 v/d 3 remlichten werken,nr-plaat:1 flikkert,1 niks.Zij hebben van die schuivende platen voor speling.Speling fusees rot.Die L achterste bus van de schaar had volgens mij ook veel spel,al die scharen.Fusees en 4 bussen heb ik besteld.Mijn press van 40 ton wacht erop om ze monteren.Maar hoe?Meestal wring ik met een lange koevoet om de fusee los te krijgen.Volgens Renault moet ge de bussen iets losdraaien om de schaar los te maken van de veerpoot.De fuseepennen durven ook vastgeroest zitten ,daarom draai ik de bouten los van de fusee.Die torsiebar is ook redelijk sterk,dus beide wielen van grond(op steunen).'t Zal een halve zondag werk zijn 

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Berichten: 16735
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 26 jun 2025 17:34
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Rode kaart kangoo phase 1
Ik snap niet waarom je niet gewoon 2 nieuwe complete draagarmen neemt ipv losse kogels en losse rubbers, scheelt je veel werk.
Je maakt gewoon de stabilisator los van de draagarm, bout van de fusee door de naaf eruit, en met een beitel de opening in de naaf opruimen. Vervolgens kan je met een bandijzer oid de kogel uit de naaf wrikken, indien nodig met de hamer wat flinke tikken geven.
Als laatste pas de bouten van de draagarm demonteren.
Meestal bij de kango's is de fitting van de kenteken verlichting aangetast door corrosie, goed reingen en lampjes vernieuwen.
Al met al een paar uurtjes werk, maar niks bijzonders toch? Is normaal onderhoud.
Je maakt gewoon de stabilisator los van de draagarm, bout van de fusee door de naaf eruit, en met een beitel de opening in de naaf opruimen. Vervolgens kan je met een bandijzer oid de kogel uit de naaf wrikken, indien nodig met de hamer wat flinke tikken geven.
Als laatste pas de bouten van de draagarm demonteren.
Meestal bij de kango's is de fitting van de kenteken verlichting aangetast door corrosie, goed reingen en lampjes vernieuwen.
Al met al een paar uurtjes werk, maar niks bijzonders toch? Is normaal onderhoud.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 991
- Lid geworden op: 17 mar 2010
- Laatste bezoek: 29 mei 2025 12:01
- Actief als: particulier
Re: Rode kaart kangoo phase 1
Volgende maal doe ik het met de nieuwe draagarmen(53 excl of incl ?/stuk).Op marktplaats 35/stuk.De 4 bussen en 2 fusees kosten me nu ca 70.147 mm moet de afstand tussen de bussen zijn bij het inpersen.Een beetje vet bij montage van de fusee zal wel helpen tegen vastroesten.
Lampje lag los in verlichting .Kontaktjes bijgeplooid en opgeschuurd.Is ok nu.
Mijn andere Kangoo trekt naar links ondanks keuring,mss dezelfde defecten.(dan ga ik voor de nwe draagarmen)
Dank voor de tip
Lampje lag los in verlichting .Kontaktjes bijgeplooid en opgeschuurd.Is ok nu.
Mijn andere Kangoo trekt naar links ondanks keuring,mss dezelfde defecten.(dan ga ik voor de nwe draagarmen)
Dank voor de tip
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 991
- Lid geworden op: 17 mar 2010
- Laatste bezoek: 29 mei 2025 12:01
- Actief als: particulier
Re: Rode kaart kangoo phase 1
Nog te doen,torsiebar aankoppelen aan draagarm,morgen.Bij pressen bussen is 147 mm een goede gids.De R rotule ging met veel klooien los.Enkele foto 's
Wat mij zorgen baart is dat de voorbanden aan de binnenkant afslijten,wielvlucht mss.Waar regelt men dat,?
Wat mij zorgen baart is dat de voorbanden aan de binnenkant afslijten,wielvlucht mss.Waar regelt men dat,?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Berichten: 16735
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 26 jun 2025 17:34
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Rode kaart kangoo phase 1
Alleen de sporing is af te stellen.
Scheve slijtage van de banden komt waarschijnlijk door de versleten draagarmrubbers en fusee kogels met teveel speling.
Scheve slijtage van de banden komt waarschijnlijk door de versleten draagarmrubbers en fusee kogels met teveel speling.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 86 Weergaves
-
Laatste bericht door Krieckebiers
-
- 5 Reacties
- 1038 Weergaves
-
Laatste bericht door Evelinedek
-
- 0 Reacties
- 82 Weergaves
-
Laatste bericht door Morris Renault
-
- 1 Reacties
- 360 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 2 Reacties
- 676 Weergaves
-
Laatste bericht door KRZ
-
- 1 Reacties
- 935 Weergaves
-
Laatste bericht door klaas04
-
- 7 Reacties
- 6797 Weergaves
-
Laatste bericht door scarface450