roetfilter, injectie
-
Topic author - Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 30 nov 2011 21:51
- Actief als: particulier
roetfilter, injectie
Model/uitvoering : _espace
Bouwjaar : _2008
Brandstof : _diesel
Martende
ik heb een week of zes geleden mijn espace 2.0 dci / 2008 laten tunen bij Zip Tuning op advies van mijn dealer, bij het inlezen van de nieuwe software was de injectie/verstuiving ? code vergeten, is door de plaatselijke dealer na een telefoontje van Zip Tuning in orde gemaakt. Twee weken later een melding dat de katalysator geregenereerd moest worden, melding na uitschakelen moter en opnieuw starten verdwenen. Nu, een vier weken later, de melding dat het injectiesysteem gecontroleerd moet worden, door de dealer laten uitlezen, conclusie roetfilter vervuild waardoor verstopping in het injectie-systeem is ontstaan. Zip Tuning gebeld om te vragen of er niet iets vergeten is, niet dus. Roetfilter wordt nu door dealer schoongemaakt door verhitting ?? Heeft iemand hier meer ervaringen mee ?? en moet er wellicht nog meer gecontroleerd worden ??
Bouwjaar : _2008
Brandstof : _diesel
Martende
ik heb een week of zes geleden mijn espace 2.0 dci / 2008 laten tunen bij Zip Tuning op advies van mijn dealer, bij het inlezen van de nieuwe software was de injectie/verstuiving ? code vergeten, is door de plaatselijke dealer na een telefoontje van Zip Tuning in orde gemaakt. Twee weken later een melding dat de katalysator geregenereerd moest worden, melding na uitschakelen moter en opnieuw starten verdwenen. Nu, een vier weken later, de melding dat het injectiesysteem gecontroleerd moet worden, door de dealer laten uitlezen, conclusie roetfilter vervuild waardoor verstopping in het injectie-systeem is ontstaan. Zip Tuning gebeld om te vragen of er niet iets vergeten is, niet dus. Roetfilter wordt nu door dealer schoongemaakt door verhitting ?? Heeft iemand hier meer ervaringen mee ?? en moet er wellicht nog meer gecontroleerd worden ??
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Re: roetfilter, injectie
Ik weet niet of het roetfilter ook automatisch geregenereerd wordt tijdens het rijden, anders dient het opengesneden te worden en dan een nacht in een oven gedroogd, zodat het roet eruit gehaald kan worden, vervolgens wordt het filter weer dicht gelast. Diesel-Buechli in Harderwijk doet dit bv.
Kan het niet zijn dat door het Chippen er nu teveel brandstof wordt ingespoten waardoor het filter dicht raakt?
SUC6
Kan het niet zijn dat door het Chippen er nu teveel brandstof wordt ingespoten waardoor het filter dicht raakt?
SUC6
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 27 mar 2012 19:39
Deze moet uit zichzelf regeneren. Maar de dealer kan het ook forceren door een programma te starten. De auto spuit dan extra brandstof in en wordt op een flinke temperatuur gebracht( de uitlaat dus) dan brand hij vanzelf schoon. Maar idd als er schade is wil dit niet altijd lukken.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Regenereren lukt niet altijd, je dient er een behoorlijk aantal km's achtereen voor te moeten rijden, bijvoorbeeld een rondje afsluitdijk. Vaak wordt het proces gestart en is de klant bijna thuis, motor uit en de volgende dag weer van voren af aan, en in de file werkt het niet.
SU6
SU6
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 27 mar 2012 19:39
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie